shutterstock_1852683142-scaled-e1700670052155-810x500.jpg

Dezinformačné oddelenie spoločnosti Moderna monitoruje 150 miliónov webových stránok a hľadá na nich naratívy proti vakcínam

27
Neutral

Podľa novej správy investigatívnych novinárov Leeho Fanga a Jacka Poulsona uverejnenej v pondelok v časopise UnHerd spolupracovalo oddelenie dezinformácií spoločnosti Moderna s neziskovou organizáciou Public Good Projects  (PGP) na monitorovaní a potláčaní nesúhlasných názorov na politiku vakcín COVID-19.

V priebehu minulého roka “Akty Twitter, ” dve súdne žaloby proti Bidenovej administratíve a ďalšie vyšetrovania odhalili prípady tajných dohôd medzi vládou, sociálnymi médiami a univerzitami s cieľom potlačiť nesúhlasné prejavy o politike COVID-19 obvineniach z volebných podvodov a ďalších témach.

ČÍTAJTE: Kanada’zmluva o vakcíne COVID so spoločnosťou Pfizer sa objavuje bez podrobností o cene za injekciu

Táto nová správa vrhá svetlo na zákulisnú stratégiu spoločnosti Moderna’v tomto novom mediálnom prostredí. Odhaľuje kľúčových aktérov a to, ako pracovali na monitorovaní 150 miliónov webových stránok s cieľom cenzurovať prejavy, ktoré podkopávajú naratív o vakcíne COVID-19 spoločnosti’a aktívne formovať verejný diskurz v prospech zisku spoločnosti Moderna’

Great Barrington Declaration spoluautor a profesor Stanfordskej univerzity Dr. Jay Bhattacharya, ktorý bol zaradený na čiernu listinu Twitteru, pochválil novú správu v tweete:

Moderna nikdy úspešne nepostúpila na trh so žiadnym produktom pred vakcínou COVID-19 mRNA a potácala sa na pokraji krachu keď bola ohlásená pandémia.

Jeho mRNA vakcína COVID-19 premenila výrobcu liekov na spoločnosť s hodnotou 100 miliárd dolárov takmer cez noc a z jej generálneho riaditeľa, predsedu a spoluzakladateľov urobila miliardárov.

Dnes, keď záujem verejnosti o užívanie ešte ďalšej posilňovacej injekcie klesá a federálne dotácie na injekciu miznú, klesajú aj zisky, čo vedie spoločnosť k investíciám do nových stratégií – ako je bláznivá marketingová kampaň –, aby sa udržala nad vodou, uviedli Fang a Poulson.

Moderna tiež zdvojnásobuje prácu začatú počas pandémie, aby útočila na nesúhlas s vakcínami a usmerňovala politiku očkovania, zistili.

Čítajte: Trump surgeon general-pushes latest COVID shots, including for babies, in EWTN interview

V skutočnosti spoločnosť Moderna dnes zamestnáva bývalých agentov orgánov činných v trestnom konaní, ako napríklad Nikki Rutmanovú, 20-ročnú veteránku FBI, ktorá pracovala pre agentúru v Bostone počas Operation Warp Speed kde bolo jej úlohou viesť so spoločnosťou Moderna týždenné stretnutia o kybernetickej bezpečnosti.

V súčasnosti riadi globálnu spravodajskú divíziu spoločnosti Moderna’– časť oddelenia, ktoré stojí na čele práce spoločnosti Moderna’na zastavení “dezinformácií” – vypracúva správy, ktoré označujú “naratívy proti očkovaniu” na internete a odporúčajú, či a ako sa nimi zaoberať, napísali.

Oddelenie spolupracuje s PGP, ktorá je z veľkej časti financovaná prostredníctvom daru vo výške 1,27 milióna dolárov od Biotechnology Innovation Organization, biotechnologickej lobistickej skupiny, ktorá zastupuje spoločnosti Pfizer a Moderna.

Prostredníctvom PGP a Talkwalker, a social listening” spoločnosť Moderna’tím monitoruje všetko od hlavných spravodajských kanálov až po herné stránky, pričom nasadzuje umelú inteligenciu na monitorovanie 150 miliónov webových stránok po celom svete, aby zistil, či sa na nich konverzuje o vakcínach.

Tím vydáva správy pre zamestnancov spoločnosti Moderna, ktoré farebne označujú “naratívy proti vakcínam” podľa úrovne rizika. Naratívy s nízkou mierou rizika “v súčasnosti neoprávňujú k žiadnym opatreniam.” V prípade naratívov s vyššou mierou rizika tím “upozorní príslušné zainteresované strany s odporúčaniami,” napísali Lee a Poulson.

Analýzou vzoriek správ novinári zistili, že medzi príklady “vysoko rizikových” príspevkov patrí video, ktoré zverejnil Elon Musk zosmiešňujúci nespočetné tvrdenia, že vakcíny sú “100 % účinné” spolu s množstvom príspevkov komika a politického komentátora Russell Brand, ktorého v septembri označili za jeho “protiočkovacie” názory.

Tím Moderny tiež vyjadril obavy z optiky, keď tenisová hviezda Novak Djokovic, ktorý odmietol vakcínu COVID-19, vyhral turnaj U.S. Open sponzorovaný spoločnosťou Moderna.

Lee a Paulson uviedli, že spoločnosť Moderna sa nezaujímala o pravdivosť žiadneho z tvrdení uvedených v príspevkoch, ktoré označila, iba o ich účinky.

“Žiadna zo správ, ktoré sme videli, sa nepokúša spochybniť uvedené tvrdenia,” napísali. “Tvrdenia sa skôr automaticky považujú za ‘misinformácie’, ak podnecujú váhanie s očkovaním.”

Moderna začala prvýkrát spolupracovať s PGP v rokoch 2021-2022 na programe s názvom “Stronger,” kde nezisková organizácia “identifikovala dezinformácie a formovala rozhodnutia o obsahu na sociálnych sieťach.”

PGP to mohla robiť efektívne, pretože mala “backdoor prístup” k údajom Twitteru, prostredníctvom “firehose,” ktorý poskytuje prístup v reálnom čase ku všetkým tweetom na platforme na rozsiahlu analýzu údajov a dolovanie dát.

PPGP, ktorá spolupracovala priamo so spoločnosťou Twitter na vypracovaní svojich politík týkajúcich sa pandémie, posielala spoločnosti Twitter zoznamy účtov, ktoré mala posilniť alebo cenzurovať.

Generálny právny zástupca spoločnosti Twitter’tiež odporučil pracovnej skupine amerického ministerstva vnútornej bezpečnosti’pre boj proti dezinformáciám, aby spolupracovala so spoločnosťou PGP na otázkach súvisiacich s prejavmi COVID-19.

Lee a Poulson tiež zistili, že spoločnosť PGP distribuovala hovoriace body a rady, ako reagovať na dezinformácie o vakcínach, do siete 45 000 zdravotníckych pracovníkov.

Čítajte: ‘Shot Dead’ film rozpráva srdcervúce príbehy mladých ľudí, ktorí zomreli po očkovaní vakcínou COVID

“[Moderna’mala v úmysle, ako sme zistili z vymenených e-mailov, nielen bojovať proti dezinformáciám, ale aj ovplyvniť obsah a tenor verejnej diskusie,” napísali Fang a Paulson.

Tento rok, keď sa čísla o využívaní posilňovača COVID-19 prepadli, spoločnosti Moderna a PGP začali novú spoluprácu, tentoraz v spolupráci s American Board of Internal Medicine, s cieľom vyvinúť školiaci program s názvom “Infodemický školiaci program,” s cieľom vyškoliť zdravotníckych pracovníkov na identifikáciu “lekárskych dezinformácií.”

Vzdor pobúreniu verejnosti v súvislosti s cenzúrou sociálnych médií, jasnému nezáujmu o pokračovanie v podávaní posilňovacích očkovaní a oficiálnemu koniec pandémie oznámený v máji Bidenovou administratívou, spoločnosť Moderna naďalej rozširuje svoju operáciu dohľadu.

Interné upozornenia analyzované Fangom a Poulsonom odhaľujú, že spoločnosť pozorne sleduje zákony a politikov, ktorí sa snažia obmedziť povinnosti očkovania a že naďalej označuje správy zverejnené na X, predtým známom ako Twitter, Muskom, ktorý, ako poznamenáva Moderna, “čoraz častejšie využíva túto platformu na vyzdvihovanie okrajových odporcov očkovania a konšpiračných teoretikov.”

Autori napísali:

Sieť neziskových organizácií na kontrolu faktov sa rozrástla priemyselným tempom a poskytuje súkromným a verejným záujmom nepriehľadné príležitosti na jemné ovládanie verejného diskurzu. Takáto sofistikovanosť v miešaní verejno-zdravotníckych správ a korporátnej reklamy by mala znepokojovať každého, kto sa zaujíma o to, ako vláda kontroluje slobodu prejavu.

Tento článok bol pôvodne uverejnený Obhajcom — Children’s Health Defense’s News & Views Website pod licenciou Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0. Prosím, zvážte predplatné The Defender alebo darcovstvo pre Children’s Health Defense.