stagliano-810x500.jpg

Zmiešané posolstvá vatikánskeho preláta o slobodomurárstve sú typickým "dvojzmyslom" Františkovej éry

0
Kultúra smrti
V článku sa dočítate:
  • Vatikánsky teológ obvinený z podpory slobodomurárskeho dialógu a praktizovania "doublespeaku".
  • Biskup Staglianò kritizovaný za účasť na tajnom stretnutí slobodomurárov v Miláne.
  • Staglianò obvinený z bagatelizovania katolíckeho odsúdenia slobodomurárstva a z podpory herézy.
  • Pápež František kritizovaný za propagovanie ideológií blízkych slobodomurárom a náboženskému indiferentizmu.

Významný vatikánsky teológ bol po svojich nedávnych vystúpeniach, ktorými otvoril dvere katolícko-slobodomurárskemu dialógu, obvinený z cúvania a praktizovania “doublespeaku”, keď zdôraznil myšlienky “lásky a milosrdenstva.”

16. februára sa biskup Antonio Staglian”a, predseda Vatikánskej”pápežskej teologickej akadémie, zúčastnil na stretnutí katolíkov a slobodomurárov za zatvorenými dverami v Miláne. Na podujatí, ktoré zorganizovala Sociálno-náboženská výskumná a informačná skupina (GRIS), sa zúčastnili aj kardinál Francesco Coccopalmerio, milánsky arcibiskup Mario Delphi a predseda poprednej talianskej slobodomurárskej lóže Grand Orient Grand Master Stefano Bisi. 

Čítajte: Vatikánsky kardinál vyzval na ‘trvalý’ katolícko-slobodomurársky dialóg na ‘historickom’ spoločnom podujatí  

Podľa informácií La Nuova Bussola Quotidiana, Staglianò “predniesol dlhý prejav-show, v ktorom rozobral doktrinálny prístup na katolíckej strane a v podstate sa priklonil k požiadavkám exponentov slobodomurárstva.”

Staglianò mal vyložiť dôvody “nezmieriteľnosti medzi Katolíckou cirkvou a slobodomurármi,” ale La Nuova Bussola Quotidiana informoval, že v skutočnosti kritizoval novembrový dokument Vatikánu, ktorý potvrdil učenie Cirkvi, ktoré zakazuje katolíkom vstupovať k slobodomurárom.

Biskup, informovali La Nuova Bussola Quotidiana’zdroje z podujatia, “počas pobytu v miestnosti preukázal veľkú známosť s viacerými exponentmi slobodomurárstva”.

Ale po správe La Nuova Bussola’, ktorá upozornila na zjavnú sofistikovanosť Staglianaò’a pokusy bagatelizovať katolícke odsúdenie slobodomurárstva, sa biskup zrejme cítil pod tlakom, aby sa bránil pred novou kontrolou, pod ktorou sa ocitol.

Pápežská teologická akadémia 25. februára zverejnila videozáznam jeho vystúpenia spolu so zhrnutím jeho prejavu. Zverejnené zhrnutie sa sústredilo na rozlišovacie body medzi slobodomurárstvom a katolicizmom, najmä na obranu pápežom Františkom’ toľko ospevovaného štýlu “bratstva” pred obvineniami, že má korene v slobodomurárskej forme bratstva.

Po tomto kroku poskytol dlhý interview talianskemu vydaniu Vatican News, v ktorom odsúdil slobodomurárstvo ako “herézu, ktorá je v podstate zhodná s ariánskou herézou.”

Učenie katolicizmu a slobodomurárstva sú nezlučiteľné, povedal Staglianò pre Vatican News, pričom sa opäť snažil odlíšiť učenie pápeža Františka” o bratstve od učenia, ktoré presadzujú slobodomurári ” rozdiel, ktorý odmietli katolícki kritici Františkovho” učenia spolu so slobodomurármi, ktorí pápežove” slová privítali. “Naše bratstvo je založené na sviatosti Božej’lásky v Ježišovi, je založené na Eucharistii, nielen na všeobecnej myšlienke byť bratmi,” povedal Staglianò.

Doktrína alebo ‘láska a milosrdenstvo’?

Vyzerá to teda tak, že Staglianò síce načrtáva časť technického odsúdenia slobodomurárstva zo strany Cirkvi, napriek tomu sa však zameriava na koncepciu prijatia, v ktorej má priateľstvo prednosť pred doktrínou, a to veľmi podobným štýlom, aký napodobňuje pápež František. Spätné zverejnenie jeho prednášky na katolícko-zednárskej konferencii – udalosť, ktorú veľmajster Bini označil za “historickú” –, bolo následne označené za “doublespeak.”

V komentári z 26. februára, ktorý poskytol LifeSiteNews, Riccardo Cascioli – zakladateľ a šéfredaktor La Nuova Bussola Quotidiana – uviedol, že Staglianoveò’kroky v posledných dňoch boli “;pokusom… brániť sa kvôli rozruchu, ktorý vyvolalo Nuova Bussola’s odhalenie o jeho účasti a príspevku na milánskom seminári o ‘Cirkvi a slobodomurárstve.’” 

“Robí to tak, že zatajuje skutočný význam toho, čo sa v ten deň stalo,” povedal Cascioli. Vskutku, píšuc v Nuova Bussola, Cascioli zdôraznil, že Staglianò’rozhovor pre Vatican News “opakuje len niektoré koncepcie vyjadrené na konferencii v Miláne, pričom vynecháva tie pochybnejšie, o niektorých z nich informoval Denný kompas.”

Čítajte: Prof. de Mattei podporuje tvrdenia otca Murra’o vatikánskom vyšetrovaní slobodomurárstva v roku 1978

V pokračovaní svojho komentára pre LifeSiteNews Cascioli zdôraznil dva body týkajúce sa konania vatikánskeho preláta’. Po prvé, poznamenal, že “pozorným počúvaním celej nahrávky zistíme, že na jednej strane potvrdzuje hlbokú rozdielnosť medzi kresťanským Bohom a Veľkým architektom slobodomurárov, ale na druhej strane prekonáva doktrinálnu prekážku konceptom lásky a milosrdenstva, ktorý zahŕňa všetko.”

Cascioli ďalej upozornil na aspekt, ktorý na konferencii nastolil veľmajster Bisi, a to, prečo sa pápež František javí ako čoraz ústretovejší voči homosexuálom, ale nie voči slobodomurárom. “Staglianò hovoril na seminári, na ktorom sa zúčastnili veľmajstri troch hlavných talianskych lóží, ktorí položili presnú otázku: ‘Prečo by malo požehnanie platiť pre homosexuálne páry a pre slobodomurárov nie?’” povedal Cascioli. 

Dodal, že biskup na otázku slobodomurárov’ odpovedal “naznačením, že práve Božím’požehnaním, ktoré ‘padá na spravodlivých i nespravodlivých’, možno nájsť cestu. A podobne aj vtedy, keď sa v závere odvoláva na ‘zdravú sapienciálnu teológiu’, ktorá presahuje doktrinálny prístup.”

Cascioli sa ďalej pýtal, prečo sa Staglianò už roky zúčastňuje na takýchto katolícko-slobodomurárskych stretnutiach “ak je “skutočne presvedčený o absolútnej nezlučiteľnosti medzi Cirkvou a slobodomurárstvom”, a navyše spochybnil Staglianovu “otvorenosť k “stálemu stolu” diskusie medzi katolíkmi a slobodomurármi.

Podľa môjho presvedčenia ide o prípad konsolidovaného štýlu typického pre tento pontifikát: zatiaľ čo doktrína sa potvrdzuje, činy ju popierajú. A ako vieme, v konečnom dôsledku činy hovoria hlasnejšie ako slová.

Cascioli vo svojom vlastnom publikovanom komentári k vývoju udalostí tvrdil, že Staglianò prejavuje klasickú črtu vatikánskej politiky: “Taktika je vždy rovnaká: slová hovoria, že doktrína sa nemení, ale potom treba brať do úvahy život, ktorý je vždy väčší ako doktrína. Presne takýto zmysel mal Staglianovò’prejav v Miláne.”

ČÍTAJTE: Abp. Viganò: ‘Fratelli tutti’ znamená prijatie všetkého…okrem toho, že je katolík

Katolícka cirkev dôsledne a dôrazne zakazuje katolíkom vstupovať do slobodomurárskych organizácií, čo v posledných týždňoch znovu potvrdil Vatikán. Pápež Klement XII’v pápežskej bule z roku 1739, In Eminenti, posúdil slobodomurárstvo ako takú vážnu vec a členstvo v ňom ako také nebezpečné, že uložil automatickú exkomunikáciu, latae sententiae každému katolíkovi, ktorý vstúpil do slobodomurárstva.

Toto učenie Cirkev neustále potvrdzuje a dokonca ješte v novembri 2023. 

Pres to František presadzuje ideológie, ktoré sa označujú za veľmi blízke myšlienkam slobodomurárov. Jeho encyklika z roku 2020 Fratelli Tutti propaguje “univerzálne bratstvo” a tiež nadväzuje na Františkov vlastný kontroverzný dokument z Abú Zabí z roku 2019 o ľudskom bratstve, pričom oba tieto texty sú v katolíckych kruhoch veľmi kritizované.

Fratelli tutti bol kondemendovaný bývalým pápežským nunciom v USA, arcibiskup Carlo Maria Viganò, ako propagujúci “rúhavú” formu bratstva bez Boha, ako aj “náboženský indiferentizmus.”

Významný nemecký kňaz tiež opísal Fratelliho Tutti ako prepleteného s “masonskou” ideológiou. František’ presadzoval, aby boli náboženstvá na rovnakej úrovni, ako poznamenal otec Frank Unterhalt, bol kľúčovým prvkom slobodomurárskych cieľov. 

Zaiste, po Fratelliho Tutti’s publikácii, sa privítala slobodomurárska lóža Španielska, ktorá uviedla, že ide o “najnovšiu encykliku”pápeža Františka, v ktorej “prijíma univerzálne bratstvo, veľký princíp moderného slobodomurárstva.”

“Posledná encyklika pápeža Františka” ukazuje, ako ďaleko je súčasná Katolícka cirkev od svojich niekdajších postojov,” píše lóža písala.