shutterstock_2042676881-810x500.jpg

Hmotnosť elektrických vozidiel predstavuje hrozbu pre súčasnú cestnú infraštruktúru, varujú odborníci na bezpečnosť

21
Neutral
V článku sa dočítate:
  • Elektrické vozidlá sú ťažké a poškodzujú cesty a mosty.
  • Elektromobily sú nebezpečné pre ostatných účastníkov premávky.
  • Joe Biden tlačí drahé elektromobily na spotrebiteľov.
  • Elektrické vozidlá môžu spôsobiť väčšie škody pri kolíziách.

Povedzte kanadským politikom, aby neopakovali energetickú nočnú moru Alberty - pošlite im odkaz hneď teraz

Tento článok pôvodne uverejnilo spravodajské centrum WND.

Ak by mohli zmiznúť všetky existujúce bolesti hlavy pre tých, ktorí tlačia drahé elektrické vozidlá na odpor amerických spotrebiteľov, je tu ešte jedna veľká, ktorá nemusí mať hotové riešenie.

Už teraz sa zdá, že USA by mohli skončiť závislé od nepriateľských krajín, pokiaľ ide o materiály pre všetky tie batérie. Ďalej je tu skutočnosť, že národná rozvodná sieť jednoducho nemôže podporovať všetko to dobíjanie – Kalifornia už rozosiela majiteľom odporúčanie, aby nenabíjali. A potom je tu’obmedzený dojazd, predĺžený čas dobíjania, pričom oboje zhoršuje zlé počasie.

Ale teraz reportáž v Washington Times vysvetľuje, že tieto batérie sú ťažké a elektrické vozidlá môžu vážiť až o 50 percent viac ako vozidlá so spaľovacím motorom.

A táto hmotnosť poškodzuje cesty, mosty a parkovacie garáže, pričom tieto vozidlá ľahko prerážajú bezpečnostné zábradlia a zároveň predstavujú väčšie nebezpečenstvo pre ostatných vodičov, chodcov a cyklistov pohybujúcich sa po tých istých trasách.

“Problémy spojené s elektrickými vozidlami budú narastať, pretože v rámci plánu Bidenovej administratívy na odstránenie vozidiel na plynový pohon a s nimi spojených emisií z výfukových plynov si tieto vozidlá kupuje čoraz viac spotrebiteľov," vysvetľuje sa v správe.

Inžinieri, ktorí nedávno napísali pre časopis Structure Magazine, navrhli, že stavebné spoločnosti a stavebné predpisy sa musia prispôsobiť vyššej hmotnosti.

Parkovacie garáže by podľa nich mali byť prepracované tak, aby uniesli väčšiu hmotnosť.

To preto, že niektoré pojmú stovky vozidiel a len jedno elektrické vozidlo. Nákladné vozidlo Ford váži 8 240 kg, čo je takmer o tonu viac ako benzínová verzia toho istého pickupu.

“Výrazne sa zvyšujúca hmotnosť osobných vozidiel v kombinácii s nedávno zníženými požiadavkami na konštrukciu bude mať za následok zníženie bezpečnostných faktorov a zvýšenie nákladov na údržbu a opravy parkovacích štruktúr,” napísali inžinieri.“Existuje mnoho prípadov porúch parkovacích štruktúr a rastúci dopyt po EV len zvýši pravdepodobnosť porúch.”

A potom sú tu tie ochranné zábradlia, ktoré sa inštalujú na minimalizáciu škôd, keď sa doprava zvrtne.

Inštalujú sa medzi jazdné pruhy pre premávku v opačnom smere, medzi jazdné pruhy a krajné výjazdy a ďalšie.

Táto obava vyplynula z postupu v testovacom zariadení v Nebraske, kde skúšajúci vzali 3,6-tonový Rivian R1 a poslali ho do kovového ochranného zábradlia rýchlosťou 62 km/h, najprv čelne, potom pod uhlom.

V oboch prípadoch vozidlo prerazilo zábradlie a pokračovalo do jazdných pruhov, ktoré by boli určené pre protiidúce vozidlá, uvádza sa v správe.

Záver bol jednoduchý: oveľa ťažšie vozidlá znamenajú, že na presmerovanie vozidla je potrebná “oveľa väčšia sila”.

Profesor z Nebraskej univerzity Cody Stolle pre denník Times povedal: “Zistili sme, že tieto systémy zábradlí zatiaľ nemajú”veľkú kompatibilitu s týmito [elektrickými] vozidlami.”

Tažšie vozidlá by tiež mohli pri kolíziách spôsobiť väčšie škody iným vozidlám.

V správe sa uvádza, že odborník z poisťovacieho inštitútu potvrdil, že hmotnosť poskytuje väčšiu ochranu osobám vo vnútri elektromobilu, ale na úkor všetkých osôb v inom vozidle, ktoré sú účastníkmi nehody.

Joe Biden stále trvá na tom, že spotrebitelia by si mali kupovať oveľa drahšie a často menej spoľahlivé elektromobily, ktoré dotujú vládne programy.

Rozdiely v hmotnosti sú značné. V správe sa uvádza, že Tesla Model Y má viac ako 4 400 kilogramov, zatiaľ čo podobne veľká Honda Accord s benzínovým pohonom má 3 300 kilogramov. Kia vyrába viacero vozidiel SUV, pričom model na plyn váži 3 900 kilogramov a jednotka na elektrický pohon takmer 6 500.

Podľa správy už teraz nie sú cesty v obytných domoch konštruované tak, aby zvládli veľkú hmotnosť na diaľniciach, a životnosť mostov by sa mohla skrátiť pri oveľa väčšej premávke.

Sen Marco Rubio, R-Fla, nedávno povedal: “Elektromobily sú zvyčajne oveľa ťažšie v porovnaní s podobne veľkými vozidlami na plynový pohon, čo bude znamenať ďalšiu záťaž pre americkú“dopravnú infraštruktúru. Americká spoločnosť stavebných inžinierov varuje, že nárast počtu elektrických vozidiel by mohol výrazne znížiť životnosť ciest a mostov, čo si vyžiada ďalšie investície do infraštruktúry.”

Prevzaté so súhlasom WND News Center.

Povedzte kanadským politikom, aby nezopakovali energetickú nočnú moru Alberty’– pošlite správu teraz