Guilbeault-810x500.png

Minister životného prostredia Trudeau tvrdí, že financovanie nových ciest by sa malo presmerovať na boj proti zmene klímy

13
Neutral
V článku sa dočítate:
  • Premiéri Danielle Smith z Alberty a Doug Ford z Ontária kritizujú ministra životného prostredia za zníženie financovania ciest.
  • Smith tvrdí, že väčšina Kanaďanov nemôže chodiť pešo a potrebuje cesty.
  • Minister Guilbeault obhajuje rozhodnutie tým, že súčasná cestná sieť je postačujúca.
  • Ford je ohromený a tvrdí, že Ontario bude stavať cesty bez federálnej pomoci.

Premiéri Danielle Smith z Alberty a Doug Ford z Ontária sa pustili do kanadského ministra životného prostredia Stevena Guilbeaulta po tom, ako povedal, že federálna vláda už nebude financovať žiadne projekty výstavby ciest a namiesto toho ušetrené prostriedky presunie na projekty zamerané na zmenu klímy, ktoré podporujú chôdzu namiesto jazdy autom.

“Takže teraz chce náš minister životného prostredia znížiť federálne financovanie ciest…, pretože by sme mali všetci viac chodiť pešo,” napísal Smith v utorok na X (predtým Twitter) v reakcii na správu o ministrových vyjadreniach.

“Chápe tento minister, že väčšina Kanaďanov nežije v centre Montrealu? Väčšina z nás nemôže’len tak vyjsť pred dvere v snehu a daždi a jednoducho ísť každý deň 10 km do práce.”

Smith potom Guilbeaultovi odkázal: “Môžeme sa vrátiť do reálneho sveta, pán minister @s_guilbeault?"”

Guilbeault v utorok na konferencii o tranzite v Montreale povedal: “Naša vláda prijala rozhodnutie prestať investovať do novej cestnej infraštruktúry.”

“Samozrejme, že budeme naďalej k dispozícii mestám, provinciám a teritóriám na údržbu existujúcej siete, ale už nebudú žiadne obálky od federálnej vlády na rozširovanie cestnej siete,” dodal.

Smith má v posledných mesiacoch bojoval s ministrom pre jeho extrémnu politiku v oblasti klimatických zmien, ktorej cieľom je zničiť ropný a plynárenský sektor Alberty’.

Guilbeault’zastavenie financovania výstavby ciest zdôvodnil tým, že podľa “analýzy”, ktorú vypracoval jeho úrad, je súčasná sieť “úplne postačujúca na to, aby reagovala na naše potreby” a že investície do verejnej dopravy im môžu pomôcť dosiahnuť jeho “ciele hospodárskeho, sociálneho a ľudského rozvoja bez ďalšieho rozširovania cestnej siete.”

V stredu sa Guilbeault pokúsil ustúpiť od svojho utorkového komentára o cestách a povedal, že mal na mysli len”plán federálnej vlády zastaviť financovanie len niektorých cestných projektov.

Ford hovorí, že je ‘ohromený’ Guilbeaultovými’komentármi o odfinancovaní ciest 

Ford povedal, že jeho provincia bude pokračovať vo výstavbe ciest na vlastnú päsť.

“Som ohromený. Federálny minister povedal, že nebudú’investovať do nových ciest alebo diaľnic,” Ford napísal na X.

“Je mu’jedno, že’trčíte v zápche. Mne áno. My’staviame cesty a diaľnice, s centom od federálov alebo bez neho.”

Premiér Saskatchewanu Scott Moe sa tiež pustil do Guilbeaulta, keď povedal, že federálna vláda už nebude financovať nové cestné projekty a že minister je “mimo” kontaktu s “realitou.”

“Milióny pre ArriveCan, ani jeden federálny dolár na nové cesty. Guilbeault chce, aby sme všetci všade chodili pešo. Trudeauova vláda je každým dňom viac a viac mimo reality,”Moe napísal v stredu na X.

Realita je taká, že Kanada, druhá najväčšia krajina na svete podľa rozlohy, má len jednu štvorprúdovú diaľnicu, ktorá spája západné pobrežie s východom. Diaľnica TransCanada za Manitobou sa však zužuje len na dva pruhy.

Doteraz federálna vláda pod vedením premiéra Justina Trudeaua vynaložila približne 30 miliárd dolárov na podporu verejnej dopravy, ako aj približne 400 miliónov dolárov na podporu chôdze, elektronických bicyklov, kolieskových korčúľ, bicyklovania a iných dopravných prostriedkov, ktoré po väčšinu roka kvôli zime nie sú pre väčšinu realizovateľné.

Takisto Trudeauova vláda zaútočila na benzínové a naftové autá, hoci Guilbeault v utorok povedal, že “(musíme) si prestať myslieť, že elektrické autá vyriešia všetky naše problémy.”

Pred Vianocami Guilbeault oznámil “Štandard dostupnosti elektrických vozidiel.” Plán je nariadiť, aby všetky nové osobné a nákladné vozidlá do roku 2035 boli elektrické, čo by v skutočnosti znamenalo zákaz predaja nových vozidiel poháňaných len benzínom alebo naftou po tomto roku.

Smith poznamenal, že pokiaľ ide o Trudeauov’mandát pre elektromobily, “Ottawa sa snaží vynútiť si zvýšené nároky na elektrickú sieť a zároveň svojimi federálnymi predpismi v oblasti elektrickej energie oslabuje siete Alberty’a iných provincií”

Od nástupu do funkcie v roku 2015 Trudeau naďalej presadzuje radikálnu environmentálnu agendu ako sú agendy, ktoré presadzuje Svetové ekonomické fórum “Veľký reset a ciele udržateľného rozvoja Organizácie Spojených národov “v oblasti životného prostredia.”

Zníženie a prípadné odstránenie používania takzvaných “fosílnych palív” a prechod na nespoľahlivú “zelenú” energiu bol tiež tlačí Svetové ekonomické fórum – globalistická skupina, ktorá stojí za socialistickou “agendou Veľkého resetu” – organizácia, v ktorej Trudeau a niektorí členovia jeho kabinetu sú zapojení.

Realita Trudeauovho’presadzovania takzvanej obnoviteľnej energie sa ukázala len pred vyše mesiacom po tom, ako energetická sieť v Alberte’čelila takmer istému kolapsu v dôsledku výpadku veternej a solárnej energie. Mnohí označili za príčinu tohto takmer neúspechu Trudeauovu vládu’program zelenej energie, ktorá sa snaží postupne odstrániť energiu založenú na uhlíku v prospech “obnoviteľných zdrojov”.