JPII-Francis-810x500.jpg

Svätý Ján Pavol II. ukazuje, ako sú "požehnania" pápeža Františka pre osoby rovnakého pohlavia nezlučiteľné s katolíckym učením

0
Kultúra smrti

V súčasnosti sa po celom svete vedú polemiky v súvislosti s nedávnym vatikánskym vyhlásením Fiducia Supplicans, ktoré sa snaží poskytnúť “inovatívne” pastoračné “požehnanie” pre “páry” rovnakého pohlavia. Ako vždy, aj teraz musíme hľadať zmysel Cirkvi pre jasnosť a hlavne pre kontinuitu cirkevného učenia.

Našťastie má Cirkev autoritatívne usmernenie od pápeža svätého Jána Pavla II, ktoré rozptyľuje zmätok a priamo definuje význam pojmu “pár.”

S maximálnou jasnosťou pápež svätý Ján Pavol II. starostlivo poučuje, že “rozdielnosť pohlaví” je “podstatná” pre samotnú “definíciu” páru. [1]

V posynodálnej apoštolskej exhortácii z 28. júna 2003 pápež svätý Ján Pavol II. varuje pred týmto pokusom manipulovať s významom slova “pár.” V Ecclesia in Europa píše, že “sa objavujú pokusy prijať takú definíciu páru, v ktorej sa rozdielnosť pohlaví nepovažuje za podstatnú.” [2]

Cirkev učí, že “rozdielnosť pohlaví” je nevyhnutná na to, aby pár bol párom.

Čítajme: Profesor Františkovej univerzity vyzýva pápeža Františka, aby odstúpil po texte o ‘požehnaní’ homosexuálov

S svätým Jánom Pavlom II. chápeme priamy a prirodzený význam slova pár. Napríklad dva vlakové vagóny, ktoré nie sú “rozdielneho pohlavia”, nemôžu “tvoriť pár,” a jeden nebude ťahať druhý bez rozdielov, ktoré ich robia komplementárnymi. Aby bola teologická pravda správne vyjadrená, používanie správneho významu slov nie je voliteľné, ale nevyhnutné.

Prečo? Ako napísal svätý Ján Pavol II. v Ecclesia in Europa, mnohé kultúrne, politické a sociálne faktory, ktoré sú v priamom protiklade s Cirkvou, pôsobia na skresľovanie pravdy. Upozornil na “čoraz zjavnejšiu krízu rodiny”, ktorá je v skutočnosti spôsobená takýmito nebezpečnými deformáciami vnímania reality veriacimi”. [3]

Podivuhodné však je, že práve tento “pokus” o prekrúcanie pravdy, ktorý pápež svätý Ján Pavol II. zakázal, teraz pápež František promulgoval v oficiálnom dokumente Vatikánu.

Ak vezmeme pápeža Františka za slovo, jeho nový dokument chce priniesť “inováciu” a “skutočný rozvoj” náuky. [4] Nie je prekvapujúce, že Fiducia Supplicans vyvolala v Cirkvi šokovú vlnu a biskupi a teológovia ju označili za “škandalóznu” a “rúhavú”, ale aj za “sebakritickú”

Čítajte: Kardinál Müller hovorí pápežovi Františkovi: Ján Pavol II. vysvetlil, že to tak bude, pápež František’“inovácia” spôsobuje masový zmätok v Cirkvi i vo svete.

A predsa očakávame od Vatikánu pravdu, jasnosť a kontext, ktorý je aspoň v súlade s jej vlastným učením.

Teda sa musíme pýtať, ako je možné, že kardinál víctor Manuel Fernández, ktorý napísal nový dokument, ktorý František schválil, jednoducho nepozná základnú a teologickú definíciu “páru”, ktorú učí Cirkev a vysvetlil svätý Ján Pavol II. Nebol kardinál Fernández skôr zámerne “rozvíjajúci” a “inovujúci” učenie, ako tvrdil?

Ale nech sa na to pozeráme akokoľvek, kardinál Fernández urobil presne to, čo pápež svätý Ján Pavol II. výslovne povedal, že sa nemôže robiť. To je ten problém.

Manipulácia so slovom “pár”, aby znamenalo opak existujúceho učenia Cirkvi, nemôže’predstavovať autentický rozvoj náuky!

Prekvapuje, že obhajcovia kardinála Fernándeza’sa pokúšajú tento rozpor charakterizovať ako obyčajnú “nedbalosť” alebo sa snažia tvrdiť, že len prevzal hovorové použitie slova pár. Manželstvo je však božská inštitúcia, ktorú na sviatosť povýšil sám náš Pán Ježiš Kristus. Katolícke učenie bolo vždy presné a poskytovalo náležitú starostlivosť a nikdy neuznávalo ontologickú existenciu takýchto homosexuálnych “párov”, pretože porušuje “základný” význam tohto pojmu, ktorým je “rozdielnosť pohlaví.”

Proti tomu, hoci sa tvrdí, že Fiducia Supplicans používa jazyk nepresne, pomerne presne používa špecifickú definíciu slova “pár”, ktorú pápež sv. Ján Pavol II. nám hovorí, že je nezlučiteľná s morálnym učením a realitou Cirkvi’.

Tu je jeden priamy citát z Fiducia Supplicans, ktorý údajne umožňuje kňazom požehnávať takzvané “páry rovnakého pohlavia”: “V horizonte, ktorý sa tu načrtáva, sa objavuje možnosť požehnania párov v neregulárnych situáciách a párov rovnakého pohlavia [.]” [5]

Tu kardinál Fernández protirečí pápežovi svätému Jánovi Pavlovi II. Dôležité zostáva, že kardinál Fernández nemôže legitímne meniť definíciu slova “pár” od jeho významu.

Cirkev nedávno jasne vyhlásila, že len v roku 2021 nemôže žehnať takéto nelegálne vzťahy a bola opätovne napadnutá za to, že toto učenie zachováva. Teraz odporcovia cirkevného’učenia o manželstve a sexualite určite využijú Fiducia Supplicans.

Pápež František poskytuje aktivistom svoj vlastný príklad, keď agresívne podporuje heretických biskupov a kňazov, ako je páter James Martin, ktorí verejne vyhlasujú, že neveria učeniu Cirkvi’o sexualite a manželstve. Duchovní sú teraz bezbranní a farnosti budú určite narušené. Kríza v Cirkvi sa dramaticky prehĺbi, ak sa neurobí niečo, čo by napravilo túto chybu používania slova “pár” v zmysle, ktorý je v rozpore s učením Cirkvi, a tým odstránilo škandál Fiducia Supplicans.

Čítajte: Kňaz pápežovi Františkovi: ‘Zraňujete moju farnosť’ propagovaním homosexuality

Tí, ktorí zostávajú verní učeniu Krista a jeho Cirkvi, sa musia vzoprieť. Musíme si stáť za svojím a statočne brániť učenie Cirkvi s vedomím, ako učil pápež svätý Ján Pavol II, že len pravda obstojí.

[1] Pápež svätý Ján Pavol II, Ecclesia in Europa §90.

[2] Tamže.

[3] Tamže.

 [4] Víctor Manuel Fernández, Fiducia Supplicans §3. 

[5] Ibid, §31.