GettyImages-459228632-e1688581044355-810x500.jpg

Kardinál Müller: Pápež František: Povolenie "trans" ľudí za krstných rodičov je "mätúce a škodlivé

57
Kultúra smrti

Kardinál Gerhard Müller sa ostro ohradil voči nedávnemu dokumentu, ktorý vydali pápež František a kardinál Victor Fernández o otázkach transrodovosti, a obvinil Fernándeza z “manipulácie” predchádzajúceho učenia o týchto otázkach.

“Je mätúce a škodlivé, ak sa Magistérium opiera o terminológiu nihilistickej a ateistickej antropológie tým, že jej falošnému obsahu zdanlivo priznáva status legitímneho teologického názoru v Cirkvi,” povedal kardinál Müller v rozhovore pre Il Messaggero uverejnenom 21. novembra.

Jeho komentáre prichádzajú vo svetle nedávnej odpovede na dubia, ktorú 8. novembra vydal súčasný prefekt Dikastéria (predtým Kongregácie) pre náuku viery (CDF) kardinál Victor Manuel Fernández a ktorú schválil pápež František.

Čítajte: Pápež František hovorí, že ‘trans’ ľudia môžu byť krstnými rodičmi, homosexuálni ‘rodičia’ môžu dať pokrstiť deti

Predpokladá sa, že autorom kontroverzného textu je predovšetkým Fernández. Umožňuje, aby takzvaní “transgender” jednotlivci mohli byť krstnými rodičmi pri sviatosti krstu, ako aj to, aby homosexuálni “rodičia” mohli dať pokrstiť svoje deti. V texte sa uvádza, že “transsexuál” môže prijať krst rovnako ľahko ako ktokoľvek iný, bez toho, aby sa zriekol svojho životného štýlu žiť ako iné pohlavie, za predpokladu, že nedôjde k “verejnému pohoršeniu.”

Ale Müller – ktorý viedol CDF v rokoch 2012 až 2017 –ostro protestoval proti tónu a obsahu dokumentu.&span> 

“Hermafroditi narodení s touto zvláštnosťou môžu prijať krst, ale nie tí, ktorí si zmrzačili telo,” uviedol. Müller sa pýtal, či Fernández’súhlas s krstom transsexuálov udelil “preto, že existujú transsexuáli, ktorí žiadajú kňazov alebo biskupov o druhý krst, ale s novým menom, ktoré majú na matrike, alebo chcú zmeniť krstný list vo farskom archíve.” 

Na otázku, či sa “zmenila doktrína” o postoji Cirkvi”vo vzťahu k transrodovému životnému štýlu, Müller uviedol, že “zmrzačenie sa je v Božích očiach ťažký hriech.” Ďalej narážal na “prekvitajúci priemysel, ktorý stojí za týmto fenoménom a zarába miliardy a miliardy,” čím nepriamo naznačil, že takýto priemysel načrtol cestu širšej spoločenskej podpore. 

Bývalý prefekt uviedol, že odpoveď Fernándeza’je “dvojzmyselný text: neuvádza to explicitne, ale také sú dôsledky.”

“Okrem toho,” Müller dodal, “je mätúce a škodlivé, ak sa Magistérium opiera o terminológiu nihilistickej a ateistickej antropológie tým, že jej nepravdivému obsahu zdanlivo priznáva status legitímneho teologického názoru v Cirkvi.” 

Odpoveď na dubia odpovedala kladne aj v otázke, či homosexuálne páry môžu predložiť deti na krst, pričom Müller poznamenal, že tento bod sa implicitne vzťahuje na náhradné materstvo. “Akákoľvek forma náhradného materstva alebo výroby dieťaťa v laboratóriu (ako veci) na uspokojenie sebeckých túžob je z katolíckeho hľadiska vážnym porušením osobnej dôstojnosti ľudskej bytosti, ktorú Boh chcel fyzicky a duchovne existovať prostredníctvom vlastnej matky a otca, aby ju povolal za Božie dieťa vo večnom živote,” poznamenal.

Aj keď sa zdržal priameho potvrdenia, že Fernández’text bol priamym “doktrinálnym odklonom od minulosti,” Müller uviedol, že reakcia bola určite pozoruhodná a dojemná. Všimol si, ako Fernández čerpal z kardinála Ratzingera (počas vlastného pôsobenia nemeckého kardinála’v CDF) a ako boli takéto odkazy skreslené:  

Nový prefekt Dikastéria pre vieru odôvodnil tieto rozhodnutia tým, že neustále cituje Ratzingera, ako aj svätého Augustína, čím preukazuje doktrinálnu kontinuitu, ale nezdá sa, že by to bola pravda vo všetkých aspektoch. Ide o podstatnú manipuláciu. Odvoláva sa na “vtedajšieho prefekta Ratzingera” a jeho dokumenty na túto tému, akoby bol v jednom smere [v jednom zmýšľaní], ale Ratzinger vo svojich dokumentoch povedal presný opak, pokiaľ ide o tieto citlivé otázky

Pápežský podpis bol pripojený k odpovedi na dubia, hoci správy upozornili na zjavný dôkaz, že podpis pápeža Františka’ nebol originálom textu, ale v skutočnosti bol prilepený na elektronickú verziu textu. Bez ohľadu na takéto správy Müller tvrdil, že odpoveď nemôže byť zneplatnená, keďže je na nej podpis pápeža’ale uviedol, že “možno požiadať o vysvetlenie, pretože veriaci majú právo na argumentačné zdôvodnenie kontinuity zjavenej náuky.”

ČÍTAŤ: Pápež František hostí členov miestnej trans-skupiny pri pápežskom stole na výročnom obede vo Vatikáne

Predchádzajúce odpovede Cirkvi’na témy týkajúce sa transrodovej problematiky boli “veľmi jasnými dokumentmi,” dodal. 

Podľa neho napriek vydaniu odpovede dubia zostáva katolícke učenie o transrodových otázkach nezmenené. Katechizmus stanovuje: “Každý, muž i žena, má uznať a prijať svoju sexuálnu identitu.” (KKC # 2333)

Katechizmus CDF’z roku 1975 dokumentPersona Humana, uviedol: “Nemožno skutočne podporovať dôstojnosť človeka’ak sa nerešpektuje základný poriadok jeho prirodzenosti.”

Potom, pod vedením kardinála Ratzingera v roku 1986, CDF vydala dokument, ktorý inštruuje biskupov o pastoračnej starostlivosti o homosexuálne osoby. CDF napomenula biskupov, aby zabezpečili, že oni a každý “pastoračný program” v diecéze budú “jasne uvádzať, že homosexuálne aktivity sú nemorálne.” 

Nedávno kardinál Raymond Burke a biskup Athanasius Schneider spolu s niekoľkými ďalšími biskupmi napísali vo svojom 2019 Declaration of Truths že operácia zmeny pohlavia je “ťažký hriech” a “vzbura” proti Božiemu a prirodzenému zákonu.