Trudeau-810x500.jpg

Trudeauov brutálny režim eutanázie sa teraz zameriava na chudobných pôvodných obyvateľov a zraniteľné deti

38
Kultúra smrti

Dňa 2. októbra uverejnil National Review ďalšiu bombastickú správu Alexandra Raikina, jedného z najlepších novinárov, ktorí sa zaoberajú problematikou eutanázie a asistovanej samovraždy. Raikinova’reportáž je plná brutálnych odhalení o tom, ako aktivisti za eutanáziu pripravujú stratégiu na rozšírenie režimu na deti, chudobných a ďalšie zraniteľné skupiny obyvateľstva. Osobitne ma zaujala jedna anekdota. Ako si Raikin všimol, v roku 2018 na výročnej konferencii Kanadskej asociácie posudzovateľov a poskytovateľov MAID (CAMAP) rečníci - a aktivisti z organizácie Dying with Dignity - vyložili, ako by podkopali kresťanské inštitúcie a presadili eutanáziu. 

“Len dva roky po začatí kanadského’experimentu s eutanáziou,” píše, “lekári sa zaoberali plánmi, ako rozšíriť eutanáziu na deti, najmä na deti pôvodných obyvateľov, pretože tie ‘sú považované za múdre, pretože sú najbližšie k predkom.’” Jeden z panelov diskutoval o tom, ako najlepšie poskytnúť “MAID zraniteľným, domorodým, bezdomoveckým a slabým starším skupinám obyvateľstva.” Podľa jedného z účastníkov panelu: “Mám pacienta z Prvého národa, ktorý spĺňa všetky kritériá na MAID, ale väčšina jeho utrpenia je spôsobená životom v chudobe. Ak by som mohol zmeniť ich sociálne determinanty zdravia, ich situácia by sa mohla zlepšiť.”  

Inými slovami, ak by sme mohli nanovo definovať ich utrpenie, mohli by sme ich legálne usmrtiť smrtiacou injekciou. 

Vzhľadom na kolektívne zúčtovanie, ktorým Kanada už niekoľko desaťročí prechádza v súvislosti s temným dedičstvom rezidenčných škôl a následnou medzigeneračnou traumou, ktorú prežívajú mnohé komunity pôvodných obyvateľov, by sa mohlo zdať, že politici budú ochotne počúvať hlasy pôvodných obyvateľov v súvislosti so samovraždami. Žiaľ, nie je to tak. Tak ako Trudeauova vláda ignorovala odborníkov na prevenciu samovrážd, aktivistov z radov zdravotne postihnutých a odborníkov na duševné zdravie, ignoruje aj pôvodných obyvateľov. Dňa 27. septembra Meaghan Walker-Williamsová vydala ďalšie varovanie v National Post v silnom úvodníku s názvom “MAID je hrozbou pre zraniteľnú domorodú mládež”: 

Samovraždy sú dnes tichou krízou, ktorá sa rozvíja v komunitách pôvodných obyvateľov a zasahuje samotné srdce našej budúcnosti: našu mládež. Podľa kanadského štatistického úradu je miera samovrážd jednotlivcov z Prvých národov približne trikrát vyššia ako národný priemer. Čísla týkajúce sa mládeže sú ešte viac srdcervúce. U jednotlivcov z Prvých národov vo veku 15 až 24 rokov je šesťkrát vyššia pravdepodobnosť, že zomrú samovraždou, ako u tých, ktorí nie sú pôvodnými obyvateľmi.

Walker-Williamsová poznamenáva, že postoj vlády k MAID – že ide o ľudské právo, a teda v podstate o sociálne dobro – je v rozpore s presvedčením mnohých skupín pôvodných obyvateľov, ktoré považujú ľudský život za vnútorne cenný. Zástancovia kanadského režimu eutanázie budú tvrdiť, že zákony sú neutrálne – ani za, ani proti. Neutralita v tejto otázke je však nemožná. Ako zdôrazňuje Walker-Williams: 

Je nevyhnutné zdôrazniť, že Pobrežní Salishovia a mnohé pôvodné kultúry považujú život za posvätný. Rozprávanie o tom, že MAID by mohla byť dokonca implicitnou možnosťou pre tých, ktorí sú v zúfalstve kvôli sociálno-ekonomickým problémom, je nielen alarmujúce, ale aj proti samotnej podstate našich presvedčení.

V prostredí, kde je miera samovrážd domorodej mládeže už teraz veľmi znepokojujúca, majú médiá a štát zodpovednosť. Pri práci s domorodou mládežou — najmä s tými, ktorí sú v pestúnskej starostlivosti, alebo s tými, ktorí čelia veľkej chudobe či ťažkému zdravotnému postihnutiu, je potrebné upustiť od zobrazovania samovrážd alebo ich naznačovania ako riešenia. Podporovanie diskusií alebo politík, ktoré by čo i len nepriamo zaradili túto tragickú voľbu do hlavného prúdu, by mohlo neúmyselne posilniť krízu.

Kanada musí uprednostniť pochopenie a rešpekt voči svojim prvým národom a uvedomiť si jedinečné výzvy, ktorým čelíme. Riešenie základných príčin zúfalstva našej mládeže — od jaziev historických tráum až po súčasné sociálno-ekonomické výzvy — si vyžaduje komplexné riešenia. Ponúkanie ciest k predčasnému ukončeniu života by medzi ne nemalo patriť.

Nanešťastie, ak nedôjde k zmene vlády, Walker-Williams’ prosba bude ignorovaná. Trudeauova vláda je pekelne odhodlaná rozšíriť štátom financované samovraždy pre samovrahov, a ak bude Trudeau stále premiérom, stane sa to kanadským zákonom v marci budúceho roka. Walkerová-Williamsová na záver svojho úvodníka žiada, aby “príbeh zostal pevne zakorenený v podpore posvätnosti života”, čo je “základným kameňom pobrežného salského učenia”, ale táto vláda neverí, že ľudský život je posvätný. Aj kresťanské učenie tvrdí, že ľudský život je posvätný, ale táto skutočnosť bola v diskusii okolo eutanázie úplne vynechaná – a ak sa na ňu prišlo, bola bez okolkov odmietnutá. 

Na každom kroku kresťania a zástancovia života varovali, že kanadský’režim eutanázie bude viktimizovať zraniteľných a zneužívať chudobných a duševne chorých. Opakovane sa ukázalo, že je to pravda. Stalo sa to takou zjavnoupravdou, že dokonca aj veľká časť mainstreamovej tlače priznáva, že veci zašli “príliš ďaleko” bez toho, aby si priznala vlastnú vinu na presadzovaní tohto režimu. Na každom kroku boli naše varovania ignorované. Nanešťastie pre zraniteľnú domorodú mládež nie je dôvod veriť, že tento premiér a táto vláda nebudú ignorovať varovania aj tentoraz.