- Farmaceutická reklama zvyšuje príjmy televízneho priemyslu, čo je pozitívny aspekt.
- Reklamy sa zameriavajú na starších divákov, čo môže podporovať ich závislosť na liekoch.
- Vplyv farmaceutických spoločností na spravodajstvo je znepokojujúci a ohrozuje objektivitu informácií.
- Strach z reklamných zmlúv môže potláčať dôležité správy o bezpečnosti vakcín.
Farmaceutická reklama tvorí významnú časť televíznej reklamy, ktorá predstavuje približne 10 až 12 percent celkových výdavkov na televíznu reklamu. V niektorých špecifických kontextoch, napríklad v celoštátnej televízii, podľa iSpot.TV len značky liekov na predpis tvoria 11,6 percenta celkových výdavkov.
Farmaceutická reklama tak významne prispieva k príjmom televízneho priemyslu. Okrem toho je farmaceutická reklama obzvlášť viditeľná počas spravodajských programov a v skorých večerných hodinách, pričom sa zameriava na starších divákov, čo je demografická skupina známa vyššou spotrebou liekov.
ČÍTAJTE: Bombastická správa: USAID poslala tisíce vírusov do biolaboratória vo Wuhane
Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo NBC nemala žiadne spravodajstvo z celej série senátnych vypočutí o bezpečnosti vakcíny COVID-19? Nuž, spoločnosť Pfizer vyrába vakcínu BNT162b2 mRNA COVID-19 a je tiež veľkým zadávateľom reklamy v tejto televízii na svoje lieky Eliquis a Xeljanz. Pfizer propaguje Eliquis v spolupráci s Bristol Myers Squibb (BMS). Spoločne vyvíjajú a komercializujú Eliquis, pričom sa o zisky a straty delia rovným dielom.
Pfizer do svojich finančných správ zahŕňa aj príjmy z aliancie Eliquis a priameho predaja, čím zdôrazňuje jej význam ako hnacej sily príjmov oboch spoločností. Xeljanz je populárny a široko používaný liek na autoimunitné ochorenia, ktorý tiež propaguje spoločnosť Pfizer.

Vidíte, že zadávateľ reklamy môže ovplyvniť zdravotné spravodajstvo v rámci celej platformy. NBC sa pravdepodobne zdráha uverejniť akýkoľvek príbeh o úmrtiach na vakcíny spoločnosti Pfizer zo strachu, že stratí reklamnú zmluvu s farmaceutickým gigantom.
Túto tému som okrem iného skúmal s L. Toddom Woodom, zakladateľom spoločnosti CDM Press. Prosím, vychutnajte si tento článok a zdieľajte ho.
Pretlačené so súhlasom Focal Points.
