rosary-e1696363964355-810x500.jpg

Tisíce ľudí sa hrnú do mariánskej svätyne na dominikánsku ružencovú púť v DC

33
Kultúra života

Tisíce mariánskych ctiteľov sa zúčastnili na dominikánskej ružencovej púti v Národnej svätyni Nepoškvrneného počatia vo Washingtone, Zaplnili horný kostol a zaplnili kryptu niekoľkohodinovými radmi na spoveď. 

Takmer dvadsať dominikánskych kňazov spovedalo, Rád kazateľov, ktorým Cirkev osobitným spôsobom zverila propagáciu ruženca, viedol približne 3 100 pútnikov z celej krajiny  pri prehlbovaní pochopenia a úcty k ružencu púťou do najväčšieho národného kostola a mariánskej svätyne.  

Púť sa konala v sobotu 30. septembra a jej súčasťou bola eucharistická adorácia, svätá omša, spovede, niekoľko konferencií o ruženci a recitácia tradičných pätnástich dekád.  

Páter Patrick Briscoe, O.P., jeden z organizátorov podujatia, povedal pre LifeSiteNews, že púť bola odpoveďou na národné úsilie biskupov USA o eucharistickú obnovu Konferencie biskupov USA. Páter Patrick povedal, že dominikáni chceli podporiť obnovu eucharistickej úcty spôsobom, ktorý by zahŕňal charizmu ich rehoľného rádu. Z tohto dôvodu púť spojila verejné recitovanie a kázanie ruženca spolu s 3-hodinovou eucharistickou adoráciou, ktorá slúžila ako jadro celodenných’podujatí. 

PREHLIADNITE SI: "Ruženec je v centre pozornosti:  

Prednášajúcimi boli generálny promótor ruženca pre dominikánov o. Lawrence Lew, O.P. z Veľkej Británie, ktorý hovoril o Bratstve najsvätejšieho ruženca, a o. Gregory Pine, O.P., známy moderátor podcastov o teologických otázkach. 

Komentujúc úspech a zjavné milosti púte, páter Lew povedal: “To, čoho sme tu dnes boli svedkami, je určite nádherným znamením ľudí zjednotených v modlitbe, Máriiných detí, vzývajúcich Pannu Máriu“na pomoc.” 

Propagujúc ruženec ako kontempláciu Kristových tajomstiev v spojení s Máriou, páter Pine povedal, že táto jednoduchá mariánska pobožnosť má moc urobiť kontemplatívneho z každého kresťana. 

“O čo presne ide pri ruženci?" opýtal sa Pine. “Vieme, že je to“znak … zdravého zbožného života. Je to’jedna z tých pobožností, ktoré Cirkev navrhuje všetkým svojim prívržencom ako osvedčené na budovanie duchovného života.” 

“Čo je to ruženec? Má schopnosť … chytiť nás do pasce,” pokračoval. “Ale to, čo objavíme, je, že v pasci sme zachránení. Ruženec má schopnosť robiť ľudí zdravými. Má schopnosť robiť ľudí dobrými. Robí ľudí svätými.”  

“Myslím si, že sčasti je to preto, lebo ruženec je akýmsi zhrnutím evanjeliového života. …Ruženec nám vnuká akýsi kontemplatívny postoj, rozjímavý postoj k tajomstvám v spojení s Máriou.” 

“Všetci kresťania sú povolaní byť kontemplatívnymi. … Jediným predpokladom kontemplatívneho života, jediným predpokladom kresťanskej kontemplácie je život v milosti. … Pretože s milosťou prichádza láska a s láskou prichádza múdrosť.” 

“Láskou dovoľujeme Bohu, aby vtlačil božské veci do našej mysle a srdca. Dáva nám akúsi súčinnosť s božskou mysľou,”povedal Pine. “Nebo je kontemplatívne. V nebi máme’hľadieť na Božiu tvár, dňom i nocou bez prestania.” 

“Rozloženie ruženca je rozložením kontemplatívneho,” pokračoval kňaz. “Ruženec sa snaží pestovať v nás to, čo jeden autor nazval ‘veľkým a nepremožiteľným srdcom, ktoré žiadna nevďačnosť nemôže uzavrieť a žiadna ľahostajnosť unaviť, srdcom trýzneným Kristovou slávou, prebodnutým jeho láskou ranou, ktorá sa nezahojí až do neba’.” 

Pine vysvetlil, že v ruženci kresťan preberá dispozície Márie voči jej Synovi v tajomstvách jeho pozemského života.

“Iste, spomedzi všetkých stvorení, ktoré prebývali na zemi, je Mária najvyššie v poradí milosti po milosti svojho Syna,” pokračoval. “Ale Mária”nie je len najvyššie postaveným stvorením, ale aj tou,“ktorá sa teší najintímnejšiemu spojeniu so svojím Synom a v dôsledku toho má najväčší súcit s tajomstvami svojho Syna.” 

“Takto sa napokon odovzdáva Pánov”život: v dôvernom spojení a v sympatii lásky,” vyhlásil Pine. 

“Evanjelium je oheň a spaľuje. A Panna Mária vidí tento stravujúci oheň a nevyhýba sa mu. Naopak, ide do jeho srdca, ide do jeho hĺbky a berie si za svoj plášť najmodrejší plameň v jadre… Oblekla sa do evanjeliového ohňa.” 

“V najsvätejšom ruženci zaujímame kontemplatívny postoj pred Kristovými tajomstvami v spojení s Pannou Máriou. Zdieľame jej súcit, zdieľame jej pohľad. Ona nám pomáha vidieť radosť, vidieť svetlo, vidieť smútok a vidieť slávu. Hoci sme možno otupení našimi skúsenosťami alebo zaťažení hriechom, môžeme sa obnoviť jej povzbudením, keď sme vykúpení jej Synom.” 

PREČÍTAJTE SI: Naša doba je určená na ospravedlnenie morálnej deviácie. Ale Ježiš nás volá k pokániu

Páter Lawrence Lew, O.P., generálny promótor ruženca pre dominikánov, hovoril o milostiach, ktoré majú k dispozícii tí, ktorí sú členmi Bratstva ruženca 

“Hoci sa môžeme, robíme a mali by sme sa modliť ruženec sami, a to má, samozrejme, veľkú zásluhu, predsa len, keď sa modlíme ako člen Ružencového bratstva, vtedy sa naše modlitby spájajú s nespočetnými ďalšími, a tak sa naše modlitby stávajú o to mocnejšími a privolávajú vodopád, prúd milostí. Ako povedal svätý Ján Mária Vianney: ‘Ak má niekto to šťastie, že je v Ružencovom bratstve, má vo všetkých kútoch sveta bratov a sestry, ktorí sa za neho modlia.’ Aké je to veľmi cenné!"” 

“Ruženec, zbožne recitovaný, je úkonom viery a lásky, úkonom nádeje, úkonom, ktorý nás prostredníctvom Márie dokonalejšie spája s Kristom.” 

Lew zdôraznil, že v pozadí recitovania modlitieb je rozjímanie o tajomstvách života Ježiša a Márie a že práve toto rozjímanie najviac pôsobí na pôsobenie milosti v duši. 

“Svätý Ľudovít Mária de Montfort, tento veľký propagátor ružencového bratstva z 18. storočia, povedal, že v našich časoch, v týchto súčasných časoch, je potrebné zmeniť naše srdcia,“povedal Lew. “A podľa zjavenia nášho Pána mu Pán povedal, že zmena sŕdc sa uskutoční jedine tak, že sa všade bude hlásať, vysvetľovať, kázať a odporúčať ruženec.” 

“Ale aby sa srdcia zmenili, musí potom dôjsť k skutočnému duchovnému spoločenstvu, to znamená k pravému úkonu viery a lásky, ktorý sa uskutočňuje pri modlitbe ruženca,” pokračoval Lew. “Ak sa majú naše srdcia zmeniť, ak máme prehĺbiť spoločenstvo lásky s Kristom a medzi sebou navzájom, ak máme byť naplnení pevnou vierou a takou láskou, ktorá dokáže hory prenášať, tak aj naša modlitba musí byť duchovne plodná.” 

“Ružencové bratstvo a nespočetné množstvo pápežov v priebehu vekov preto zdôrazňovali, že duša ruženca spočíva v rozjímaní o tajomstvách spásy, v myšlienkovej modlitbe, keď rozjímame o tajomstvách lásky nášho Pána’k nám a o tom, čo pre nás urobil.” 

Lew vysvetlil, že členstvo v Ružencovom bratstve zahŕňa záväzok modliť sa každý týždeň pätnásť dekád ruženca. Tí, ktorí vstúpia do bratstva, sa zúčastňujú na zásluhách a milostiach bratstva a celého dominikánskeho rádu a môžu získať osobitné odpustky na niektoré liturgické sviatky, ktoré pripomínajú rôzne tajomstvá ruženca. Do Bratstva najsvätejšieho ruženca sa môže prihlásiť každý katolícky laik, ako aj každý kňaz alebo rehoľník tu 

POPIS: Rád kazateľov svätého Dominika’tvoril pevný orgán odporu proti heréze