norwegian-man-e1713350783296-810x500.jpg

Transgender ideológia umožnila ľuďom "identifikovať" sa ako ľudia s amputovanými končatinami

33
Kultúra smrti
  • Ľudia sa identifikujú ako postihnutí alebo trpia duševnými chorobami.
  • Kultúra prijíma tvrdenia o identite a postihnutí bez pochybností.
  • Operácie na zmenu tela sú obhajované ako spôsob žitia v súlade s identitou.
  • Etické obavy ohľadom zmrzačenia tela a sebapoškodzovania sú diskutované.

Pred takmer desiatimi rokmi som na tomto mieste napísal stĺpček o fenoméne takzvaných "transabled”" - ľudí, ktorí sa identifikujú ako amputovaní alebo trpia duševnou chorobou, ktorá spôsobuje, že nenávidia jednu zo svojich zdravých končatín. V roku 2022 sa objavil vysokoprofilový (údajný) príklad tohto javu, keď sa 53-ročný zdravý nórsky muž bez zdravotného postihnutia začal identifikovať ako žena ochrnutá od pása nadol a vydal sa na invalidnom vozíku poskytovať rozhovory pre médiá.  

Tí, ktorým sa jeho tvrdenia zdali trochu podozrivé, boli trochu na vážkach - ktoré z jeho tvrdení je predsa len smiešnejšie - že je žena, alebo že je ochrnutý? Naša kultúra prijala, že môže tvrdiť, že je žena, a že všetci musíme na to slávnostne prikývnuť. “Aké je to od nej odvážne, ” musíme si všetci unisono povedať, keď ho jeho verná manželka odstrčí od kamier na invalidnom vozíku. “Nie, nie manželka. Tá druhá." ”  

Nedávno uverejnil National Post pochmúrnejší, ale nemenej znepokojujúci profil s názvom “Muž z Quebecu si nechal amputovať dva zdravé prsty, aby zmiernil ‘dysfóriu integrity tela.’”Je to smutný príbeh; mladý muž povedal, že mal “vtieravé myšlienky o štvrtom a piatom prste ľavej ruky’pocit, že nie sú jeho, že nepatria k jeho telu”od detstva a dokonca sa mu o nich snívali nočné mory. Fantazíroval o tom, že si ich sám odreže. Z Postu: 

Chirurg v jeho miestnej nemocnici súhlasil s plánovanou amputáciou, čo sa označuje za prvý opísaný prípad ‘amputácie čísiel’ pre dysfóriu integrity tela alebo BID, zriedkavý a komplexný stav charakterizovaný intenzívnou túžbou po amputácii úplne zdravej časti tela, napríklad ruky alebo nohy. Prípad z Quebecu sa týkal 20-ročného obojručného mladíka, ktorého pokusy o ‘neinvazívnu’ úľavu, vrátane kognitívno-behaviorálnej terapie, antidepresív podobných Prozacu a expozičnej terapie, len zvýšili jeho utrpenie.

Čítajte: Transgender narrative is continuing to crumble in real time 

Na tomto prípade je významný spôsob, akým ho opísal dr. Nadia Nadeau z oddelenia psychiatrie na Université Laval v prípadovej štúdii uverejnenej v časopise Clinical Case Reports. Nadeauová opisuje duševné a emocionálne ťažkosti mladého muža’a konštatuje, že tieto ťažkosti zjavne prestali po “elektívnej amputácii” a že “bol schopný pokračovať v živote, ktorý si predstavoval ako plnohodnotná ľudská bytosť bez toho, aby ho tie dva prsty trápili.” Mesiac po operácii nemal žiadne výčitky. 

Obzvlášť významný záver prišiel ku koncu správy. Podľa Nadeaua: “Teraz žije život bez znepokojujúcich starostí o svoje prsty, pričom všetky jeho príznaky súvisiace s BID sú vyriešené. Amputácia mu umožnila žiť v súlade s jeho vnímanou identitou.” Toto je, samozrejme, presneargument, ktorý používajú transrodoví aktivisti obhajujúci operácie na zmenu pohlavia, hormóny na kríženie pohlaví a blokátory puberty že tieto “zákroky” pomôžu príjemcovi “žiť v súlade s jeho vnímanou identitou.”Hoci by to “nenazvali “vnímanou”identitounazvali by to jeho skutočnou identitou. Túto vnímanú identitu však považovali za dostatočne skutočnú, aby mu chirurg odstránil dva prsty.  

Odôvodnenia týchto “zákrokov”, ktoré zahŕňajú telesné zmrzačenie, sú tiež podobné. The Post uviedol, že “pacient Nadeau’po vykonaní výskumu ‘spojil svoj stav s pohlavnou dysforiou’… Ľudia s BID majú často pocit, že ich fyzické telo nie je v súlade s obrazom tela, ktorý majú vo svojej mysli.” 

Napokon, hoci “odrezávanie zdravých, funkčných častí tela kvôli psychickému utrpeniu vyvoláva etické obavy, osoby trpiace BID sa niekedy uchyľujú k sebapoškodzovaniu alebo ‘amputáciám na čiernom trhu’, čím riskujú svoj život.”  

Podobný argument sa uvádza aj v prípade “transrodovej starostlivosti”: ak extrémny lekársky zásah skutočne spôsobí, že sa telo duševne chorého’človeka začne podobať obrazu reality v jeho mysli, môže si ublížiť. To je, samozrejme, háčik 22. Nie je’chirurgické zmrzačenie tiežpoškodením, podľa definície? Nie, ak ju nanovo zadefinujeteto’je dôvod, prečo trans aktivisti už nehovoria o operáciách na zmenu pohlavia, ale o “starostlivosti potvrdzujúcej pohlavie.”Podľa Nadeaua: “Uznanie a riešenie jedinečných potrieb (BID) pacientov môže viesť k budúcnosti, v ktorej budú môcť žiť dôstojnejšie, s väčším rešpektom a v optimálnej pohode.” 

Kto môže nesúhlasiť s kampaňou za zvýšenie porozumenia a dôstojnosti duševne chorých? Zaujímalo by ma však, aký je tu obmedzujúci princíp. Ak sa mladý muž, ktorý sa považuje za ženu, môže nechať legálne vykastrovať chirurgom, prečo’by si muž, ktorý sa považuje za amputovanú nohu, nemohol nechať odstrániť nohu? Alebo ruku? Ak sme prijali, že ľudské’vnímanie seba samého je dôležitejšie ako skutočná realita, kde sa to zastaví?"