- Drag pedagogika ohrozuje tradičné hodnoty a rodinné normy v školách.
- Indoktrinácia detí ľavicovou ideológiou je vážnym problémom amerického vzdelávania.
- Rodičia by mali mať kontrolu nad vzdelávaním svojich detí a ich hodnotami.
- Trumpova administratíva sa snaží chrániť školy pred politizáciou a ideologickým vplyvom.
Podľa nedávnej práce dvojice profesorov z University of Southern California (USC) musí vzdelávanie pedagógov od materskej školy až po strednú školu zahŕňať “drag pedagogiku” s cieľom “zmeniť školské prostredie’ vo vzťahu k sexualite a rodovému prejavu”.
Publikácia “Centrovanie oslavných drag pedagogík v programoch prípravy pedagógov K-12 s queer a genderqueer inklúziou,” ktorej autormi sú psychológ Theodore Burnes a “expert na reformu vzdelávania učiteľov” John Pascarella III, má vysvetliť, ako “drag možno použiť ako nástroj na ovplyvnenie prípravy pedagógov aj ako nástroj na učenie v triedach” a navrhuje rámec na jeho začlenenie do “prípravy začínajúcich učiteľov, poradcov a vedúcich pracovníkov škôl.”
Plné znenie dokumentu je zamknuté za platobnou bránou, ale v tlačovej správe USC sa uvádza, že jeho rámec obsahuje päť krokov: “Prijať fluiditu a ‘neporiadok’ v procese sociálnej transformácie”; “Uznať rod a sexualitu za prirodzene politické témy, ktoré si vyžadujú reflexiu a propagáciu”; “Nahradiť koncept rodových binárností uznaním rodového kontinua, ktoré oslavuje radosť a nekategorické skúsenosti”; “začleniť queer obsah a proces do programov prípravy pedagógov” (vrátane “kurzov, diskusií a hodnotenia”); a “sústrediť radosť a komunitnú múdrosť od drag a rodovo odlišných umelcov ako vzory pre vedenie a inklúziu.”
“V dobe, keď sa zintenzívnili nálady proti drag, naša štúdia dokazuje, že drag pedagogika nie je o kontroverzii; je’o oslave,” povedal Burnes. “Ponúka pedagógom radostný a oslobodzujúci rámec, ako pomôcť študentom vyjadriť, kým sú, a pochopiť ostatných s empatiou a rešpektom.”
“Od budúcich pedagógov sa žiada, aby viedli v prostredí formovanom strachom a dezinformáciami,”dodal Pascarella. “Drag pedagogika ich vyzýva, aby namiesto toho viedli prostredníctvom odvahy, súcitu a radosti.”
Akkoľvek sa niektoré školské obvody rozhodnú prijať odporúčania’dokumentu, ktoré by z nich zrejme urobili terče škrtov federálneho financovania zo strany Trumpovho ministerstva školstva, mentalita autorov’nie je v modernom verejnom vzdelávaní zďaleka nezvyčajná.
Indoktrinácia detí ľavicovou ideológiou v oblasti sexuality, rasy a ďalších programových bodov je už dlho hlavným problémom amerických verejných škôl, od knižnice až po drama podujatia a triedne materiály až po “prechod” problémové deti bez prispenia rodičov. Mnohé školy tiež prejavujú nepriateľstvo voči právam a zamestnávaniu jednotlivých učiteľov, ktorí odmietajú súhlasiť s takýmito programami.
Trumpova administratíva podnikla kroky na odpolitizovanie verejného školstva, a to aj tým, že nariadila zrušenie federálnych fondov pre školy, ktoré naďalej programy diverzity, rovnosti a inklúzie (DEI) a tým, že zvrátila vnášanie rodovej ideológie do pravidiel hlavy IX.
