shutterstock_2476482037-810x500.jpg

Viac ako 40 percent detských seriálov Netflixu obsahuje LGBTQ obsah: správa

6
Kultúra smrti
  • Netflix propaguje LGBTQ agendu v detských seriáloch, čo je znepokojujúce.
  • Rastúci počet LGBTQ postáv ovplyvňuje deti a ich identitu.
  • Deti sú mimetické a absorbujú normy z médií, čo je nebezpečné.
  • Programy ako "Will & Grace" menia postoje k homosexualite, ovplyvňujúce generácie.

Viac ako 40 percent detských seriálov spoločnosti Netflix obsahuje obsah LGBTQ, zistila nedávno zverejnená správa. 

Vyše 41 percent televíznych seriálov s ratingom G aj TV-Y7 na Netflixe obsahuje obsah pozitívne zobrazujúci homosexuálne vzťahy alebo transgenderizmus, zistili v nedávnej analýze organizácie Concerned Women for America (CWA). Tento obsah bol najčastejšie “explicitný,” to znamená, že v ňom vystupovali postavy “jasne identifikované ako lesby, gejovia, bisexuáli, transsexuáli alebo nebinárne.”

Menej, ale významná časť seriálov zobrazovala LGBTQ-identifikované postavy, ktoré neboli primárne alebo “queer-kódované”.

Obsah poukázal na ešte znepokojujúcejší fakt, že tvorcovia tohto LGBT obsahu považujú detské’relácie za “nástroj kultúrnej transformácie, nielen za odraz existujúcich noriem,” ako ukázali verejné prijatia. Napríklad výkonná producentka Disney Television Animation Latoya Raveneauová hovorila o svojej “vôbec nie tajnej” homosexuálnej agende v televíznych príbehoch.

Zistenia správy’naznačujú, že programy s LGBT tematikou pre deti’sú skutočne “aktívnym motorom”zmeny LGBT noriem a identifikácie.

V roku 2019 spoločnosť Netflix “zdvojnásobila”počet “queer”postáv. LGBT tematika sa potom podľa správy “dramaticky zrýchlila” po roku 2021.

​​V roku 2021 42 percent detských’programov uvedených v tomto roku na Netflixe obsahovalo LGBT tematiku. V roku 2023 to vystrelilo na 60 percent programov hodnotených ako vhodné pre deti. 

Pozoruhodné je, že nárast percenta detí z generácie Z, ktoré sa identifikujú ako LGBTQ “odráža prudký nárast LGBTQ obsahu v detských médiách — najmä na Netflixe— ktoré sa objavili online počas formovania generácie Z&#x2019,” konštatuje správa.

Ak sa menej ako 10 percent všeobecnej populácie identifikuje ako LGBTQ, počty v prípade generácie Z vystrelili z približne 11 percent v roku 2017 na viac ako 20 percent v roku 2023.

V správe sa navrhuje možnosť “uzavretej spätnej väzby” v ktorej deti identifikované ako LGBTQ formujú programy, ktoré zase posilňujú ich identitu.

Príčinná reťaz však nie je úplne jasná. “Deti sú veľmi mimetické tvory. To, s čím sa opakovane stretávajú, sa normalizuje a potom internalizuje,” poznamenala správa a dodala, že hoci rastúca LGBTQ identifikácia nebola vysvetlená jediným faktorom, “vystavenie médiám je dobre zdokumentovanou premennou pri formovaní noriem, skúmaní identity a formovaní svetonázoru.”

Ak sú aj dospelí vnímaví a ovplyvniteľní médiami, ktoré konzumujú, o čo viac sú vnímavé deti? Televízni manažéri sa zaslúžili o to, že programy ako “Will & Grace” zmenili postoje Američanov’ k homosexualite, dosvedčil Ben Shapiro vo svojej knihe Primeraná propaganda.

Detský’obsah spoločnosti Netflix s postavami identifikovanými ako LGBTQ alebo s LGBT tematikou zahŕňal Klub opatrovateliek, She-Ra and the Princesses of Power, Michelovci vs. Stroje, Kipo a vek zázrakovs, Nimona, First Kill, CoComelon Lane, Anne s E, a Ridley Jones, seriál určený predškolákom, v ktorom vystupujú “dvaja otcovia” a “nebinárna” postava.