GettyImages-2210766943-810x500.jpg

Nuncius v USA vyhlásil, že cesta Františka a II. vatikánskeho koncilu je pre Cirkev cestou vpred

10
Kultúra smrti
  • Cirkev musí nasledovať Ježiša Krista, nie len pápeža Františka.
  • Druhý vatikánsky koncil nemôže nahradiť večné pravdy katolíckej viery.
  • Synodalita a dialóg nesmú oslabovať Tradíciu a magistérium Cirkvi.
  • Katolíci by mali hľadať spásu podľa evanjelia, nie podľa moderných ideológií.

Kardinál Christophe Pierre predniesol tento týždeň pravdepodobne svoj posledný prejav pred Konferenciou katolíckych biskupov USA.

Koncom januára sa 79-ročný Pierre dožíva 80 rokov a bude nútený podať demisiu na funkciu nuncia v Spojených štátoch. Je otázne, či sa vráti na jar budúceho roka, keď sa biskupi opäť zídu.

Pierre, ktorý bol vymenovaný v roku 2016, ako každý dobrý žiak využil svoju platformu na propagáciu odkazu muža, ktorý mu dal prácu.

“František vyzval Cirkev, aby hovorila jednotným evanjeliovým hlasom,” tvrdil Pierre. “Jeho pontifikát sa nevyznačoval inováciou pre ňu samotnú, ale preto, aby mohol plnšie odrážať víziu koncilu.”

“Aj keď sa niektorí prikláňajú k ceste, ktorá sa odchyľuje od Františkovej pastoračnej vízie,” pokračoval, “vieme, že cesta vpred je taká, ktorá sa neodchyľuje, ale postupuje po Františkovej ceste, je cestou napredovania v Cirkvi.”

Je ľahké pochopiť, prečo chce Pierre chváliť muža, ktorému toľko rokov slúžil. Je však vrcholom nadutosti tvrdiť, že tí, ktorí sa uberajú cestou, ktorá sa “odchyľuje” od Františkovej’ vízie, sa mýlia, keď to robia, a že jedinou “cestou vpred” pre Cirkev je cesta, ktorú vytýčil František.

Jedinou cestou “vpred” pre Cirkev musí a môže byť len cesta vytýčená Ježišom Kristom, ktorý zostáva hlavou Cirkvi, zatiaľ čo pápeži prichádzajú a odchádzajú. Naznačovať, že Cirkev po smrti pápeža musí pokračovať “v ich nasledovaní” na rozdiel od rozlišovania cesty vpred s pomocou Ducha Svätého, je priam rúhavé.

Pierre využil príležitosť aj na to, aby svojim poslucháčom pripomenul význam Druhého vatikánskeho koncilu.

“Dokumenty Druhého vatikánskeho koncilu darovali Cirkvi mapu na cestu vpred,” povedal. “Územie, ktoré táto mapa načrtla, však bolo v mnohých ohľadoch neprebádané. Vízia koncilu bola víziou budúcnosti, prorockou orientáciou na svet, ktorý sa ešte len začínal formovať.”

Otázka: Bola Katolícka cirkev založená v roku 1962? Môže mať jeden ekumenický koncil väčšiu váhu ako potom Nicejské vyznanie viery alebo dogmy katolíckej viery? Pierrove’poznámky škandalózne naznačujú, že áno, aspoň pre neho.

Pierre sa potom pokúsil spojiť pápeža Leva s “víziou”, ktorú predložil František a koncil.

“Pápež Lev vo svojom novom apoštolskom liste o výchove …vyzýva výchovné spoločenstvá, aby pozdvihli oči a vedeli sa pýtať: ‘Kam ideme a prečo?" ’”povedal Pierre. “Synoda o synodalite nás pozýva na inú cestu … ktorá konkretizuje spoločenstvo, umožňuje, aby sa dialóg stal službou a katolicita spoločným poslaním.”

“Polarizácia príliš často umožňuje katolíkom aj v rámci tej istej farnosti alebo rodiny, aby sa identifikovali viac s kmeňmi a ideológiami než s Kristovým telom,” pokračoval.

Máme teda zabudnúť na celú monarchickú štruktúru Cirkvi, ktorú nám odkázal náš Pán a Spasiteľ Ježiš Kristus? Nie je &#8222povinnosťou všetkých katolíkov, najmä biskupov, zostať verní Tradícii a večnému magistériu Cirkvi? Pierre si zrejme myslí, že nie. Zdá sa, že verí, že synodalita a dialóg sú tým, čo bude Cirkev v budúcnosti usmerňovať. Hovoríme o tom, že ukazuje svoju zaujatosť voči Cirkvi, aká existovala do roku 1962.

Substack blog s názvom Radikálna vernosť zachytil skutočný zámer Pierrových’poznámok v stredajšom príspevku. Osoba, ktorá blog vedie, si želá zostať v anonymite, ale jej slová vystihujú, ako by mali o Pierrových’poznámkach premýšľať všetci katolíci:

Ktorú cestu mám nasledovať? Cestou Františka, alebo cestou Krista? Mám sa pohybovať podľa “mapy” Druhého vatikánskeho koncilu, alebo sa s bázňou a chvením dopracovať k svojej spáse podľa kompasu evanjelia?"

Mám kľačať pred diabolským oltárom dialógu, alebo pred Baránkom, ktorý sníma hriechy sveta?

Prejav kardinála Pierra’nebol výzvou k jednote, ale výzvou k ďalšej samovražednej konformite s revolúciou, ktorá dosahuje svoje crescendo — ktorá už nahradila našu vieru, vyprázdnila naše svätyne a umlčala úctu.

Biskupi Ameriky — a všade inde — by urobili dobre, keby si uvedomili, že ich mandátom nie je nasledovať “cestu Františka,” ale cestu Ukrižovaného. Nie strážiť “víziu koncilu,” ale depozit viery odovzdaný od apoštolov.

Kristova nevesta totiž nepochoduje podľa bubnov doby. V bázni a chvení kľačí pred svojím Pánom — a nasleduje iba Jeho.