Wedding_Feast_at_Cana-810x500.png

Keď bola Blahoslavená Matka požiadaná, aby opustila svadobnú hostinu v Káne

109
Kultúra smrti
  • Panna Mária je kľúčová pre obnovu katolíckej viery a spásy.
  • Odmietnutie jej úlohy na koncile spôsobilo duchovný chaos v Cirkvi.
  • Bez úcty k Panne Márii Ježiš nemôže konať zázraky v našich životoch.
  • Modlitba ruženca a pobožnosti sú cestou k návratu k viere.

Pri príležitosti nedávnej konferencie Fatimského centra som si spomenula na niečo, čo mi hovorieval môj zosnulý manžel Dr. Robert Hickson. Keď bol v rokoch 1960 až 1964 mladým kadetom na West Pointe, bol obdarovaný niekoľkými dobrými jezuitskými kaplánmi. A keď prebiehal Druhý vatikánsky koncil (1962 - 1965), títo kňazi rozprávali môjmu manželovi o jednom účastníkovi koncilu: Abbé Victor-Alain Berto. Tento peritus arcibiskupa Marcela Lefebvra, vtedajšieho generálneho predstaveného Otcov Svätého Ducha, napísal v roku 1963 list o udalostiach na koncile, ktorý bol široko rozšírený. Čítali ho kňazi vo West Pointe, ktorí sa zasa s jeho obsahom podelili s mojím budúcim manželom. Jeho list obsahoval ostrú kritiku koncilových otcov za to, že hlasovali za zavrhnutie schémy osobitne venovanej Najsvätejšej Matke. Vo svetle túžby po väčšom dialógu s protestantmi niektorí modernisticky zmýšľajúci účastníci koncilu úspešne argumentovali, že téma Božej Matky by mala byť viac skrytá a “zastrčená pod, ” ako sa vyjadroval môj manžel, všeobecnou témou Cirkvi.

Dňa 29. októbra 1963 bola koncilovým otcom predložená nasledujúca otázka: “Či sa páči koncilovým otcom, aby sa schéma o Presvätej Bohorodičke prepracovala tak, aby sa stala 6. kapitolou Schémy o Cirkvi?"” Za tento návrh hlasovalo 1 114 koncilových otcov a proti bolo 1 074.

Abe Berto bol týmto rozhodnutím šokovaný. Vo svojom liste, ktorý vtedy koloval v katolíckych kruhoch, začal slovami, že práca na koncile v Ríme bola “bolestná” a dodal, že “plakal” po hlasovaniach 29. a 30. októbra.

“Z týchto hlasovaní vzíde Boží trest,” predpovedal Berto. “Osud zasadania sa v ten deň rozhodol v nebi, kde vládne Syn, ktorý chce, aby nikto neurážal jeho Matku. Trestom je tento strašný neporiadok.”

Bolí, keď si po mnohých desaťročiach čítame, ako tento duchovný predvídal, že Boh nebude mať radosť z cirkevného podujatia, ktoré akoby sa hanbilo za Pannu Máriu. Cítil silné výčitky svedomia nad touto udalosťou a napísal: “Obviňujem sa a chcem sa obviniť pred celým svetom za to, že som pochyboval, pochyboval o láske nášho Pána k svojej Matke a pochyboval o čine, ktorým by pomstil jej česť. Pomsta bola rýchla: koncil sa už šesť týždňov blázni a bude to mierna pomsta, ak sa to zastaví." ”

Abby Berto okamžite videl súvislosť medzi týmto hlasovaním na koncile a úlohou, ktorú Panna Mária zohrala na svadobnej hostine v Káne Galilejskej, ako ju opisujú evanjeliá, kde to bola práve Najsvätejšia Matka, ktorá povzbudila svojho Syna, aby začal svoj verejný život tým, že urobil svoj prvý zázrak, keď premenil vodu na víno. Berto napísal:

Zarmucujúce hlasovanie z 29. októbra 1963, ktorým sa odpadlo od evanjelia o svadobnej hostine v Káne Galilejskej, zďaleka nepozvalo Pannu Máriu, znamenalo pre ňu odchod. Prekážalo jej to! Panna Mária prekážala koncilu, ktorý ju vyzval, aby odišla. O, nebola požiadaná dvakrát. Zem sa nezachvela, do svätého Petra’neudrel blesk. Panna Mária odišla diskrétne v hlbokom tichu, lenže tak diskrétne, v takom hlbokom tichu, že slová ‘Vinum non habent’ (Nemajú víno) zostali nevypovedané a osud druhého zasadania bol spečatený.

To, čo nám tu tento kňaz pripomína, je podstatná skutočnosť, že Panna Mária zohráva v dejinách spásy ľudstva obrovskú úlohu ako Prostrednica všetkých milostí. Práve jej zásahom Panna Mária premenila vodu na víno. A tak je to aj dnes. Ak si nebudeme ctiť Božiu Matku, jej Syn nebude mať radosť. A tak Berto o niečo neskôr vo svojom liste dodáva, vzhľadom na to, že Panna Mária bola požiadaná, aby opustila koncil: “Blahoslavená Panna nemá čo povedať, Ježiš nič neurobil. Voda zostala vodou, dokonca nie pitnou, ale vodou na umývanie, tak ako v Káne … ”

Dodal: “Namiesto toho, aby na kolenách v slávnostnej prosbe žiadali, aby vyslovila ‘Nemajú víno’, formálne ju vyhlásili za otravnú, trápnu, prekážajúcu pred jej Synom, ona, Snúbenica Ducha Svätého. Mali by sme vedieť, že ukázať Najsvätejšej Panne dvere na ekumenickom koncile je čin, ktorý môže mať následky a nemusí byť ratifikovaný tým, ktorý jej otvoril nebeské brány.” Dôsledok, ako ho videl abbé Berto, bol ten, že Duch Svätý nebol naklonený pomáhať koncilu, ktorý bol v rozpakoch voči svojej choti.

Berto napísal: “Človek si musí vidieť ďalej ako na koniec svojho’nosa a nemal by očakávať, že bude mať právo na Ducha Svätého na požiadanie od chvíle, keď sa stane koncilom.”Naopak, dodal, Duch Svätý čaká “na koncile, ktorý sa slávi na spôsob vešpier ‘cum Maria matre Jesu’ (s Máriou, Ježišovou matkou).” To znamená, že keďže nebola požiadaná, aby bola prítomná, neoslovila Ježiša s prosbou o pomoc. A on nemohol posunúť svoje dielo dopredu, ako tvrdí abbé Berto, ktorého záverečné slová v tomto slávnom liste zneli: “Ježiš neposunul túto hodinu, pretože ho o to nepožiadala svätá Panna.”

A skutočne, strata viery od Druhého vatikánskeho koncilu bola obrovská. Európa sa takmer úplne sekularizovala. Konciloví otcovia nepožiadali Pannu Máriu, aby prišla na svadobnú hostinu v Káne Galilejskej.

Keď môj manžel v osemdesiatych rokoch diskutoval o tomto liste s jezuitským kňazom, otcom Robertom Bradleym, SJ, otec Bradley pridal k príbehu koncilu ďalší pozoruhodný prvok. Keď Pavol VI. ku koncu koncilu oznámil, že sa rozhodol uctievať Pannu Máriu pod titulom “Mater Ecclesiae,” Matka Cirkvi, kňaz, ktorý bol v tom čase sám prítomný v Bazilike svätého Petra’počul v celej bazilike “počuteľné syknutie”.

Ako hovorieval môj manžel: od “požiadali Presvätú Bohorodičku, aby opustila svadobnú hostinu v Káne” až po “počuteľné syknutie” v chráme svätého Petra’

Aby sa teraz celý katolícky svet plnšie vrátil k Panne Márii, Matke Božej, a prosil ju o pomoc pri obnove katolíckej viery v celej Katolíckej cirkvi na celom svete. A jedným z najlepších spôsobov, ako to urobiť, je denne sa modliť ruženec a praktizovať päť sobotných pobožností, ako nám ich predstavila Panna Mária Fatimská.