- Billboardy Pro-Life Waco oslavujú rodinu a dôležitosť otca v živote dieťaťa.
- Posolstvo vyzýva komunitu k úcte k životu a rodinným väzbám.
- Obrazy rodín poskytujú povzbudenie pre deti z jednorodičovských rodín.
- Otcovia sú dôležití a zaslúžia si podporu pri rozhodovaní o živote dieťaťa.
Nové billboardy organizácie Pro-Life Waco’majú posolstvo za život s rodinnou fotografiou, na ktorej je po prvýkrát za viac ako 25 rokov bilbordovej kampane aj otec.
Posolstvo je silné a umiestnenie v meste strategické. Obojstranný billboard je umiestnený na Waco Drive (diaľnica 84) východne od rieky Brazos pri vstupnej bráne do East Waco, oblasti nazývanej “čierna strana mesta” v ére Jima Crowa, ktorá je dodnes pomerne chudobná. Jedna strana billboardu je prvým vizuálnym pohľadom pri vjazde do East Waco a druhá strana je vnímaná pri odchode z East Waco.
Dva dni po inštalácii billboardu, 11. augusta, som dostal textovú správu od ženy, ktorá požadovala, aby som jej zavolal a prediskutoval s ňou jej námietky voči billboardom. Zavolal som a vypočul si jej názory.
Tvrdila, že billboardy sú rasistické, pretože sú umiestnené v štvrti, kde žije veľa farebných ľudí; škodia deťom v rodinách bez otca; nútia dospelých, aby s deťmi diskutovali o potratoch; a nerešpektujú jednorodičovské rodiny. Hoci sa ovládla a nenadávala, môj názor nechcela brať do úvahy.
Spojil som sa s priateľkou a spolupracovníčkou Debbie Juhlkeovou, výkonnou riaditeľkou Iniciatívy za prijatie života v Austine v Texase, aby som získal jej názor na konflikt bilbordov. Jej dynamická služba sa zameriava na pomoc afroamerickým spoluobčanom v oblasti Austinu.
“Obrázky a posolstvo na tomto billboarde oslavujú krásu rodiny a vyzdvihujú dôležitosť matiek aj otcov v živote dieťaťa”- odpovedala Juhlkeová. “Pre mnohé ženy v kríze môže prítomnosť otca rozhodnúť o živote. Namiesto vylučovania alebo zahanbovania toto posolstvo vyzýva našu komunitu, aby si ctila život, vážila si rodinné väzby a zvážila možnosti voľby, ktorá potvrdzuje život.”
Pre deti, ktoré nemusia mať doma oboch rodičov,” pokračovala, “vidieť pozitívne, láskyplné obrazy rodín môže byť zdrojom povzbudenia a pripomienkou, že silné, starostlivé vzťahy sú možné a oplatí sa o ne usilovať.”
Vízia billboardov s rodinnou tematikou a tiež tabúľ na dvore spoločnosti Pro-Life Waco’pochádza od členky predstavenstva Dr. Lisy Muller Muñoz.
“Komunita Pro-Life už roky poskytuje lásku a podporu deťom a ich matkám. Ale čo otcovia? Na otcov sa príliš dlho zabúdalo,”vysvetlila. “Aj oni trpia, často v presvedčení, že nemajú žiadne slovo, žiadne právo na život, ktorý pomáhali vytvoriť. Dieťa má matku A otca! Prejavenie lásky a podpory otcovi, ako aj matke je dôležité na podporu jednoty pri rozhodovaní o živote dieťaťa, ktoré vytvorili, bez ohľadu na okolnosti. Milujte rodinu, vyberte si život!”
Značky a bilbordy s rodinnou tematikou boli vytvorené v spolupráci s Pro-Life in the Public Square, ktorá podporuje a dotuje osvetu na námestiach po celej krajine.
John Pisciotta, PhD. je zakladajúcim výkonným riaditeľom Pro-Life Waco a výkonným riaditeľom Pro-Life in the Public Square.
