- Nemeckí biskupi zavádzajú gender ideológiu, ohrozujú tradičné katolícke hodnoty.
- Dokument ignoruje psychologické problémy detí s queer identitou, znižuje ich vážnosť.
- Podpora rodovo neutrálného jazyka narúša binárnu povahu pohlavia a katolícku morálku.
- Učitelia musia rozpoznať dočasnosť rodových neistôt a poskytnúť psychologickú podporu.
Kacírski nemeckí biskupi plánujú zaviesť smernice pre katolícke školy, ktoré budú propagovať radikálnu gender ideológiu bez toho, aby sa pýtali na jej hrozné dôsledky pre deti.
Nemecká katolícka tlačová agentúra (KNA) uvádza, že katolícki biskupi, presnejšie ich školská komisia na čele s biskupom Heinrichom Timmereversom, pripravujú 20-stranový dokument o “sexuálnej rozmanitosti” pre katolícke školy.
V dokumente sa uvádza, že školy by mali rešpektovať a zviditeľňovať študentov, ktorí sú “nebinárni” a “neheterosexuálni”. uvádza sa v ňom, že je nevyhnutné “identifikovať a znížiť existujúce podráždenia a neistoty pri zaobchádzaní s rozmanitosťou sexuálnej identity.”
Text, ktorý ešte nebol dokončený, a teda ani zverejnený, upozorňuje na skutočnosť, že mnohí “queer študenti” prechádzajú rokmi bolestivej vnútornej neistoty a pochybností. Podľa KNA dokument odsudzuje “queerfóbne predsudky, diskrimináciu a šikanovanie” voči týmto študentom.
Dokument bol údajne reakciou na prieskum medzi 2 000 študentmi, učiteľmi a rodičmi na katolíckych školách týkajúci sa “rôznorodosti sexuálnych identít” V prieskume, ktorý uskutočnil Berlínsky inštitút pre kresťanskú etiku a politiku, približne 20 percent respondentov uviedlo, že zažilo alebo pozorovalo diskrimináciu “homosexuálnych, trans alebo nebinárnych, t. j, queer, študentov,” uvádza KNA.
ČÍTAJTE: Kardinál Müller: “Nemeckí biskupi zlyhávajú pri obrane nenarodených detí kvôli politickej zbabelosti
Text vychádza z predpokladu, že “rodovú identitu” a sexuálnu orientáciu nemožno svojvoľne formovať alebo si ju vybrať. Zároveň však tvrdí, že deti môžu opakovane zažívať “nezrovnalosti” vo svojej “rodovej identite” až do puberty, čo znamená, že si nie sú isté svojou fyzickou a emocionálnou “rodovou identitou”, čo odhaľuje zjavný rozpor v rámci rodovej ideológie.
Dokument nezaujíma stanovisko k tomu, či hormonálne injekcie alebo mutilujúce operácie sú alebo nie sú vhodnou reakciou pre osoby, ktoré zažívajú rodovú dysfóriu.
Podľa návrhu textu by cieľom “školy priateľskej ku queerom” mala byť podpora “holistického rozvoja osobnosti” detí a dospievajúcich. To zahŕňa aj to, že škola poskytne priestor, “v ktorom deti a dospievajúci môžu získať istotu o svojej sexuálnej orientácii a rodovej identite.”
Aby sa učinilo zadosť “queer mládeži,” návrh textu sa tiež zasadzuje za rodovo neutrálny jazyk, “v ktorom sa žiadna osoba nemusí nevyhnutne priradiť k určitému pohlaviu alebo byť priradená inými.”
Kritika ‘nevedeckého’ dokumentu
KNA cituje Franza-Josefa Bormanna, laického morálneho teológa z Tübingenu, jedného z najvýraznejších kritikov návrhu dokumentu, ktorý povedal, že dokument je “nevedecký, založený na pocitovej a akceptačnej rétorike a zakrýva zdravotné a psychologické problémy mnohých mladých ľudí s queer alebo transidentifikáciou.”
Bormann kritizoval dokument za to, že nezaujíma jasné stanovisko ku katolíckej morálnej náuke a relativizuje binárnu povahu pohlavia. Namiesto normatívneho hodnotenia sa text zaoberá “rozptýlenou rétorikou rešpektu.” Taktiež úplne ignoruje vnútorné lekárske kontroverzie týkajúce sa starostlivosti a liečby adolescentov s rodovou dysfóriou, poznamenal Bormann.
Čítajte: Bombshell HHS report confirms the ‘irreversible’ harm caused by child gender ‘transitions’
“Učitelia musia napríklad vedieť, že veľký počet detí, ktoré sa identifikujú ako trans, má problémy s duševným zdravím, ktoré si vyžadujú liečbu. Potrebujú psychoterapeutickú podporu,”povedal Bormann. “A v dokumente sa tiež nespomína, že veľká väčšina neistôt ohľadom vlastnej pohlavnej identity’je len dočasná.”
Nedávno hamburská arcidiecéza zverejnila pokyny pre sexuálnu výchovu pre svoje katolícke školy, v ktorých podporuje homosexualitu a transrodovosť v školách.
Koncepcia sexuality použitá v hamburských usmerneniach vychádza z práce Uweho Sielerta, emeritného profesora “sexuálnych vied” na Christian-Albrechts-University v Kieli, ktorý definuje sexualitu ako “všeobecnú životnú energiu, ktorá využíva telo, je napájaná z rôznych zdrojov, má mnoho rôznych foriem prejavu a má rôzny význam,” v radikálnom rozpore s katolíckou vierou.
Sielert bol tiež napojený na Helmuta Kentlera, neslávne známeho vodcu jednej z’najväčších pedofilných sietí v Nemecku v 20. storočí.
