Screen-Shot-2024-11-15-at-11.39.48-AM-810x500.png

Biskup Strickland odsudzuje návrh zákona o asistovanej samovražde v New Yorku: "Urážka dôstojnosti ľudského života

26
Kultúra smrti
  • Legislatíva o eutanázii ohrozuje dôstojnosť a posvätnosť ľudského života.
  • Pravý súcit spočíva v podpore, nie v ukončení života trpiacich.
  • Podpora asistovanej samovraždy oslabuje etické základy lekárskeho povolania.
  • Vyzývame na budovanie kultúry života, nie kultúry smrti.

S hlbokým zármutkom a hlbokým morálnym znepokojením sa obraciam na nedávne hlasovanie zhromaždenia štátu New York, ktoré schválilo takzvaný zákon o lekárskej pomoci pri umieraní.Hoci sa zákon ešte nestal zákonom - musí ešte prejsť senátom štátu New York a musí ho podpísať guvernér - tento znepokojujúci vývoj si vyžaduje našu okamžitú pozornosť a verné svedectvo.

Táto legislatíva, ktorá by umožnila lekárom predpisovať smrteľné lieky nevyliečiteľne chorým osobám, predstavuje vážny priestupok proti dôstojnosti ľudského života a nebezpečnú zmenu v chápaní súcitu a starostlivosti v našej spoločnosti.

Katolícka cirkev bez výnimky učí, že každý ľudský život je posvätný od počatia až po prirodzenú smrť. Priame a úmyselné ukončenie ľudského života - dokonca aj pod zámienkou milosrdenstva - je morálne neprijateľné a neprípustné. Ako napísal pápež svätý Ján Pavol II. v Evangelium Vitae, “Eutanáziu treba nazvať falošným milosrdenstvom, ba dokonca znepokojujúcou zvrátenosťou milosrdenstva.” (EV, 66)

Pravdivý súcit neodstraňuje utrpenie tým, že odstráni toho, kto trpí. Znamená skôr kráčať s chorým a umierajúcim a ponúkať mu autentickú paliatívnu starostlivosť, emocionálnu podporu a duchovné sprevádzanie. Práve v týchto chvíľach – keď sme najzraniteľnejší – si musíme pripomenúť, že naša hodnota sa nemeria naším zdravím, produktivitou alebo nezávislosťou, ale tým, že sme milované Božie deti, ktoré sú stvorené na jeho obraz a podobu.

Čítajte: Musíte byť proti asistovanej samovražde, aj keď’nie ste kresťan: tu’je prečo

Tento návrh zákona nielenže ohrozuje chorých a starších ľudí, ale oslabuje aj etické základy lekárskeho povolania. Zavádza logiku zúfalstva tam, kde by mala byť nádej, a izolácie tam, kde by malo byť spoločenstvo. Zákonodarcovia, ktorí by podporili a hlasovali za túto legislatívu, musia vedieť, že by tým nielen umožnili nespravodlivé odoberanie nevinných ľudských životov, ale vystavili by tým aj svoje vlastné duše vážnemu nebezpečenstvu večného odlúčenia od Boha.

Vyzývam zákonodarcov v Senáte štátu New York, zdravotníckych pracovníkov a všetkých ľudí dobrej vôle, aby odmietli túto kultúru smrti a namiesto toho budovali kultúru života, v ktorej je každý človek opatrovaný, sprevádzaný a chránený, najmä v hodine, keď to najviac potrebuje.

Modlime sa za obrátenie sŕdc a za obnovenie oddanosti evanjeliu života.

Tento článok bol pôvodne publikovaný biskupom Josephom Stricklandom na X.

Pripojte sa k novéne biskupa Stricklanda’za svätého pápeža: