Screenshot-2025-02-11-at-2.42.10-PM-e1739306570383-810x500.png

Pochopenie toho, prečo pápež František útočí na Trumpovu imigračnú politiku, je kľúčové

0
Kultúra smrti

František si vzal na mušku viceprezidenta JD Vancea’o tom, čo nazval “ordo amoris.” 

Toto’je fakt zdravého rozumu, že máme povinnosti spravodlivosti najprv voči tým, ktorí sú nám najbližšie, a tie musíme splniť, kým začneme obdarúvať almužnou a láskou tých, ktorí sú od nás ďalej. Toto’povedal František: 

Kresťanská láska nie je koncentrickým rozširovaním záujmov, ktoré sa postupne rozširujú na ďalšie osoby a skupiny. 

Hádam by to bola novinka pre sv. Pavla, ktorý povedal: 

Ak sa niekto nestará o svojich a najmä o tých, čo sú z jeho domu, zaprel vieru a je horší ako neveriaci.  

To’je z jeho prvého listu svätému Timotejovi. A veľkí doktori Cirkvi ako svätý Tomáš Akvinský a svätý Augustín, tí’všetci to vykladali rovnakým spôsobom—ako JD Vance, a ako som to povedal vyššie. 

Takisto by to bola novinka pre svätého Jána—apoštola lásky, dalo by sa povedať—ktorý povedal: 

Ak niekto povie: Milujem Boha, a nenávidí svojho brata, je klamár. Lebo kto nemiluje svojho brata, ktorého vidí, ako môže milovať Boha, ktorého nevidí?" 

Ako môžeme povedať, že milujeme svojich bratov krajanov, ktorých vidíme okolo seba každý deň ak im odoberáme to, čo im dlhujeme, a namiesto toho to dávame tým, ktorých nevidíme, na druhom konci sveta? 

František hovorí o tom, že pravé “ordo amoris” treba chápať vo svetle podobenstva o milosrdnom Samaritánovi—a’má pravdu, ale’aplikuje ho úplne zvráteným spôsobom.  

Dobrý Samaritán videl človeka na ceste do Jericha a pomohol mu vzdor ich národnej rivalite. Nezačal’hovoriť Židom, že musia do Jeruzalema doviezť státisíce Samaritánov (alebo viac). Kristus’v podobenstve nepovedal, že Samaritán pripravil svoje vlastné deti o to, čo im dlhoval, aby pomohol tomuto človeku. 

Takto to pokračuje. František sa odvoláva na dokument Pia XII, ale tento dokument výslovne hovorí, že síce máme povinnosť pomáhať migrantom a najmä skutočným utečencom, ale je to len za predpokladu, “že to nezakazuje verejné bohatstvo, veľmi starostlivo zvážené.”  

Ako si je sám František dobre vedomý mnohí Američania žijú v chudobe; dokonca aj Američania, ktorí nie sú v zjavnej, krajnej chudobe, sú stále zbavení toho, čo podľa katolíckej sociálnej náuky sú ich práva dash;právo na mzdu, ktorá by stačila na uživenie rodiny; právo na vlastníctvo majetku; právo žiť slušne a nie v_biede, jesť riadne jedlo a nie nezdravé napodobeniny, a tak ďalej. 

Francis odôvodňuje svoj útok na imigračnú politiku USA tým, že každý má “nekonečnú dôstojnosť.” Ale aj keby mal každý jednotlivec “nekonečnú dôstojnosť,” žiadny národ nemá “nekonečné zdroje” alebo “nekonečný priestor.”To, čo je udelené migrantom, nie je udelené ľuďom národa. 

Nie je tu’žiadna dvojznačnosť ani nuansa. František odsudzuje Trumpa a Vansovú za to, že sa snažia vyrovnať účty a vyriešiť sociálne problémy, ako sú tieto v ich vlastnom národe. Hovorí, že by to nemali robiť’a namiesto toho by mali dať to, čo vlastne dajú ľuďom z vlastného národa, ľuďom z iných národov. 

Ale my’sa musíme pýtať. Prečo to František robí?" 

Prečo František tak zúfalo túži po tom, aby v Amerike mohli žiť nelegálni prisťahovalci?  

Jednou z odpovedí je, že masívne signalizuje cnosť, ale to nie je&nbspcelý príbeh. 

Je hlbšia odpoveď a tá&nbspsleduje už roky.  

František je globalista. Už viac ako 100 rokov nám katolícki spisovatelia hovoria, že kolaps “ordo amoris”a homogenizácia ľudstva sú kľúčovými cieľmi globalizmu (alebo “internacionalizmu” ako by sa to dalo nazvať), a jeden spisovateľ to všetko dokonca nazval “nesvätou doktrínou.” 

Nekontrolovaná migrácia je jedným z najvyzdvihovanejších ideálov globalistickej ideológie. Umožňuje zaplavenie trhu lacnou pracovnou silou, čím sa mzdy znižujú na ešte nespravodlivejšiu úroveň a ničia sa jednotlivé charaktery národov. František’neskrýva, že to prijíma: tieto body prirodzeného práva a katolíckeho sociálneho učenia odmieta ako “starosti o osobu, komunitu alebo národnú identitu”—čo, samozrejme, odsudzuje.  

Naproti tomu popieranie katolíckeho sociálneho učenia a snaha zmiešať ľudí sveta do jednej veľkej zmesi mení každého na atomizované ekonomické jednotky. A to s cieľom, aby nás všetkých mohol lepšie vykorisťovať veľký biznis a viac kontrolovať satanský hlboký štát, ktorý nenávidí Boha a jeho Krista. To’je agenda, ktorej tu František slúži.