Jedno niekoľko dní po tom, čo Toyota ukončila sponzorstvo olympijských hier, japonská automobilka zastavila podporu podujatí LGBT a uviedla, že plánuje zrušiť aj politiku diverzity, rovnosti a inklúzie (DEI).
V oznámení vydanom pre 50 000 zamestnancov v USAToyota údajne minulý štvrtok uviedla, že bude naďalej podporovať inkluzívne prostredie, v ktorom sa môže rozvíjať rôznorodosť názorov, ale že sa zameria predovšetkým na iniciatívy zamerané na profesionálny rozvoj, vytváranie sietí, mentoring a dobrovoľníctvo pre zamestnancov.
Medzi ďalšími zmenami sa Toyota už nebude zúčastňovať na indexe rovnosti firiem, ktorý podporuje LGBT kampaň za ľudské práva. Taktiež presunie svoju verejnú prezentáciu na komunitné aktivity, ktoré “sú v súlade so vzdelávaním STEM (Science, Technology, Engineering, and Math) a pripravenosťou pracovnej sily.”
Tento krok prichádza pod tlakom verejnosti po tom, čo protipotratový aktivista Robby Starbuck odhalil ľavicovú politiku spoločnosti’na sociálnych sieťach.
Obrovská správa: Minulý týždeň sme odhalili @Toyota + @Lexus za to, že prešli na woke a teraz, len o týždeň neskôr, ohlasujú VEĽKÉ zmeny!
Niekoľko najdôležitejších informácií:
• Už žiadna účasť na sprievodoch hrdosti, podujatiach hrdosti ani letných táboroch pre LGBTQ deti’
• Nebudú sa zúčastňovať na @HRC’woke… pic.twitter.com/eUp3aBT4wV
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) 3. októbra 2024
“Toto je obrovské víťazstvo zdravého rozumu,” Starbuck povedal svojim nasledovníkom v príspevku X. “Zdá sa, že Toyota zabudla, kto sú jej hlavní zákazníci.”
Starbuck prezradil, že Toyota sponzorovala podujatie, na ktorom vystupovali drag queens pre deti. Uviedol tiež, že podporila pro-LGBT “zákon o rovnosti” a že spolupracovala s radikálnou organizáciou Human Rights Campaign, ktorá sa okrem iných ľavicových snáh postavila proti zákonom zakazujúcim operácie na zmenu pohlavia pre neplnoleté osoby.
Nastal čas odhaliť Toyotu.@Toyota bola jednou z najdôveryhodnejších značiek v Amerike, ale úplne’sa prebrala.
Tu’je časť toho, čo sme zistili:
• Toyota sponzorovala program drag queen v letnom tábore pre deti, ktoré sa identifikujú ako LGBTQ+.
• Toyota je proti zákonom, ktoré zakazujú sex… pic.twitter.com/bmcWPftjT4
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) 26. septembra 2024
Toyota sa v mene inklúzie LGBTQ+ prestala pýtať na pohlavie v žiadostiach o zamestnanie, ale do roku 2030 chce zvýšiť počet žien na manažérskych pozíciách “päťnásobne”
Zmysluplne to urobte. https://t.co/VgbSX6BgQB pic.twitter.com/jTrXWwssJ7
— Expose Them (@ExposeDarkDeeds) 30. septembra 2024
Predchádzajúce reportáže Starbuck’o korporátnych gigantoch, ako sú John Deere, Lowe’s, Harley Davidson a ďalšie, ich účinne prinútili obmedziť alebo úplne upustiť od vlastných iniciatív v oblasti DEI. Bývalý prezidentský kandidát GOP Mike Huckabee poďakoval Starbuckovi za jeho úsilie na X.
Toyota sa v mene inklúzie LGBTQ+ prestala pýtať na pohlavie v žiadostiach o zamestnanie, ale do roku 2030 chce zvýšiť počet žien na manažérskych pozíciách “päťnásobne”
Zmysluplne to urobte. https://t.co/VgbSX6BgQB pic.twitter.com/jTrXWwssJ7
— Expose Them (@ExposeDarkDeeds) 30. septembra 2024
Spoločnosť Toyota spolu so spoločnosťami Panasonic a Bridgestone oznámila, že ukončuje sponzorstvo olympijských hier, ktoré sa začnú v roku 2015, vo výške 835 miliónov dolárov. Agentúra Associated Press informovala, že tieto tri spoločnosti patria medzi 15 hlavných sponzorov hier, na ktorých sa tento rok počas otváracieho ceremoniálu v Paríži objavilo rúhavé zobrazenie Poslednej večere.
Predseda spoločnosti Toyota’nedávno sťažoval sa, že olympijské hry sa stali “čoraz viac politickými.”