maxresdefault.jpg

Britský regulačný orgán zakázal zobrazovanie “rodových stereotypných” reklám

177
Kultúra smrti

Britská agentúra pre regulovanie reklamy (ASA) oznámila, že v najnovšom politicky korektnom kroku odstráni “rodové stereotypy” na reklamách.

 

V tlačovej správe vydanej v utorok riaditeľ agentúry Guy Parker povedal: “Portréty, ktoré posilňujú zastarané a stereotypné názory na rodové roly v spoločnosti, môžu zohrávať svoju úlohu pri vedení nespravodlivých výsledkov pre ľudí. Zatiaľ čo reklama je len jedným z mnohých faktorov, ktoré prispievajú k nerovnakým záverom v oblasti rodovej rovnosti, prísnejšie reklamné normy môžu zohrávať dôležitú úlohu pri riešení nerovností a zlepšovaní dôsledkov pre jednotlivcov, hospodárstvo a spoločnosť ako celok.”

Rozhodnutie je založené na novej 64-stranovej správe s názvom Zobrazenie, vnímanie a ujma, ktorá uvádza, že rodové stereotypy “môžu byť škodlivé pre ľudí”.

Samotný dokument sa opiera o 81-stranovú štúdiu odkázanú na neoficiálne ale “kvalitatívne” dôkazy. Dáta zostavila nemecká spoločnosť pre prieskum trhu GfK.

Ella Smillieová, ktorá viedla správu pre ASA, poznamenala: “Naše hodnotenie ukazuje, že špecifické formy rodových stereotypov v reklamách môžu prispieť k poškodeniu dospelých a detí. Takéto zobrazenia môžu obmedziť to, ako sa ľudia vidia sami, ako ich vidia ostatní a obmedzujú ich životné rozhodnutia. Prísnejšie normy v oblastiach, ktoré sme identifikovali, budú riešiť škody a zabezpečia, aby bola moderná spoločnosť lepšie zastúpená.”

K hlavným zisteniam patrí podpora zákazu reklám, ktoré “objektívne alebo nevhodne sexualizujú ľudí”; reklamy, ktoré “naznačujú, že je prijateľné, aby boli mladé ženy nezdravo chudé”; a “reklamy, ktoré majú stereotypné rodové postavenie alebo charakteristiky”.

BBC ako príklad uvádza reklamu s názvom “Beach Body” spoločnosti Protein World z roku 2015, ktorá bola zakázaná londýnskym starostom Sadiq Khanom kvôli sexuálnym zobrazeniam.

Reklamy, ktoré by mohli byť v budúcnosti zakázané:

  • reklama, ktorá zobrazuje členov rodiny, ktorí vytvárajú neporiadok, zatiaľ čo žena má výlučne zodpovednosť za upratovanie;
  • reklama, ktorá naznačuje, že konkrétna aktivita je nevhodná pre chlapcov, pretože je to stereotypicky spojená s dievčatami, alebo naopak;
  • reklama, ktorá zobrazuje muža, ktorému sa nedarí plniť jednoduché rodičovské alebo domáce úlohy.

Konzervatívny poslanec Európskeho parlamentu David Campbell-Bannerman označil tento krok za “znepokojujúci”.