BILBORDOVÝ ÚTOK proti Rožnavskému biskupovi. Útoky na Cirkev aj u nás stupňujú.

1,870
Kultúra smrti

Dva nezvyčajné bilbordy sa objavili v pondelok pri Rožňave. Niektorí z okoloidúcich nechápu, čo presne znamenajú, iní zas tvrdia, že majú škandalizovať Rožňavské biskupstvo rímskokatolíckej cirkvi.

Na veľkej ploche je vyobrazená karikatúra kňaza, v pozadí za ním Námestie baníkov, kostol a biskupstvo. Je tam aj veľké terénne auto patriace biskupstvu a bocian s dieťaťom v zobáku. Všetko dopĺňa nápis: „Milujem suchý celibát! Chceme takýchto predstaviteľov katolíckej cirkvi?!“

„Netuším, čo to má znamenať,“ povedala nám Rožňavčanka Dana. Ani na mestskom úrade sa k tomu nevedeli vyjadriť.

Jasnejšie má v tejto veci rožňavský diecézny biskup Vladimír Filo. „Máme rôznych neprajníkov. Pred časom som vymenil v niektorých farnostiach farárov. Možno i to niekomu prekáža.“ Podľa neho náznaky z bilbordu, čo by sa u nich malo diať, sú neopodstatnené. Veľké terénne auto si biskupstvo naozaj nedávno kúpilo. „Už sme kvôli tomu dostali anonymy. Auto sme si však museli kúpiť pre potreby biskupstva. Obhospodarujeme lesy a terénne auto potrebujeme,“ dodáva.

Stojí za tým Majský?

V Rožňave sa objavili i fámy, že za bilbordmi môže stáť podnikateľ Jozef Majský. Ten mal pred časom od biskupstva prenajaté lesy vo výmere okolo dvetisíc hektárov. „Nezdá sa mi to, vo funkcii som od roku 2002 aj kvôli tomu, aby som tu urobil poriadky, najmä majetkové. Nájomnú zmluvu som s Majským pred rokmi zrušil,“ vysvetľuje biskup V. Filo.

Zvažujú trestné oznámenie

Biskup chce osobne zistiť, kto dal bilbordy vyrobiť. „Je to urážka mojej osoby aj celého biskupstva. Zvažujeme, že podáme trestné oznámenie.“ Reklamné plochy patria firme Rabaka z Košíc. „Zadávateľa vám neprezradíme, pretože mená klientov nezverejňujeme. Ale nepovažujeme túto kampaň za štvavú,“ povedali nám v reklamnej agentúre.