- LGBT ideológia sa snaží normalizovať svoje hodnoty prostredníctvom televízie a filmov.
- Hnutie čelí odporu, čo vedie k finančným stratám pre veľké spoločnosti.
- Rastúci počet zrušených seriálov ohrozuje zastúpenie LGBT postáv v médiách.
- Televízia má moc ovplyvniť rodiny a kultúru, čo je pre nás varovné.
Výskyt LGBT ideológie na veľkej a malej obrazovke nebol náhodný. V päťdielnom dokumentárnom seriáli Visible z roku 2020: Out on Television, sprievod hercov, producentov, režisérov a televíznych moderátorov podrobne opísal, ako presne sa hnutie verejne i v súkromí snažilo formovať príbehy, ktoré formovali Ameriku (a nielen ju).
Ako povedal jeden z hlavných aktérov seriálu Queer as Folk, v ktorom sa objavovali explicitné zobrazenia homosexuality, “Televízia má moc normalizovať niečo, čomu ľudia nerozumejú.” Peter Paige z Queer as Folk súhlasil a vysvetlil: “Pevne verím, že televízia je zbraň, ktorú treba používať veľmi premyslene.” A tak to aj bolo. Hnutie LGBT už desaťročia vlastní zábavný priemysel a je si dostatočne isté svojím vlastníctvom, aby mohlo natáčať dokumentárne filmy, v ktorých vysvetľuje, ako to dokázalo.
V posledných rokoch však čelí tvrdému kultúrnemu odporu. V októbri Netflix prepadol viac ako 15 miliárd dolárov v rámci bojkotu, ktorý viedol Elon Musk, kvôli neúnavnému presadzovaniu transgenderovej ideológie zo strany streamovacieho giganta’. Spoločnosť Disney, najobľúbenejší americký rozprávkar, tiež čelí nepretržitej kritike za presadzovanie LGBT ideológie v širokom spektre detského obsahu’za posledných niekoľko rokov; ich rastúca povesť “wokeness”spôsobila niekoľko vysokopostavených kasových prepadákov a stála spoločnosť milióny dolárov.
Možno práve rastúce kultúrne boje o LGBT obsah v zábavnom priemysle sú jedným z faktorov nedávnej správy GLAAD, jednej z najvýznamnejších amerických LGBT skupín.
“Keďže GLAAD vydáva jubilejné 20. vydanie svojej správy ‘Kde sme v televízii’ Zdá sa, že zastúpenie LGBTQ sa pohybuje tempom dva kroky vpred, tri kroky späť,” Deadline reported. “Napriek správe 2025, ktorá ukazuje mierny nárast z minuloročných’468 na 489 LGBTQ postáv na všetkých platformách, toto číslo dostáva veľkú ranu, pretože viac ako 200 (41 %) z týchto postáv sa nevráti, a to z dôvodu zrušenia seriálov, ukončenia alebo obmedzeného formátu seriálov.”
Jeho záver určite nemá byť taký vtipný, ako znie: “Pri 96 (20 %) LGBTQ postavách v seriáloch, ktoré ešte neboli obnovené, ich osud na obrazovke visí na vlásku.”Každú chvíľu sa dozvieme, že osekávanie online postáv určite povedie k skutočnému osekávaniu, ak s tým všetci okamžite niečo neurobíme.
“Televízia je silné médium, pretože tieto postavy rastú a vyvíjajú sa v priebehu rokov spolu s divákmi,” uviedla GLAAD. “Keď toľko seriálov dostáva zelenú len na krátke série a samotné sezóny sa skracujú, potenciálny väčší vplyv týchto postáv sa vytráca. V obnovených seriáloch sa objavuje menej ako polovica spočítaných LGBTQ postáv a s ich stratou sa stráca možnosť vplyvu, ktorý u divákov pretrváva roky a vytvára spoločenskú zmenu.”
Zajímavé je, že LGBT skupiny sú teraz ochotné byť tak obdivuhodne otvorené, pokiaľ ide o ich ciele. Prečo chcú mať na plátne postavy LGBT — a najmä “trans” postavy —? Pretože to má potenciál vytvoriť “sociálnu zmenu” a mať “väčší vplyv” na kultúru. V správe sa uvádza najmä sklamanie z toho, že bol zrušený “veľký a znepokojujúci počet” seriálov, v ktorých vystupujú “trans” postavy, okrem iného Kaos, 9-1-1: Lone Star a Clean Slate.
Nemožno to dostatočne často zdôrazňovať: Ak máte veľké streamovacie platformy ako Disney Plus alebo Netflix, poskytujete LGBT aktivistom možnosť vysielať ich príbehy, ich ideológiu a nakoniec aj ich agendu do vášho domova. O tejto skutočnosti otvorene hovoria. Dúfajú, že ich obsah spôsobí “sociálnu zmenu” vo vašej rodine. Každý kresťan by si mal často pripomínať vtip, ktorý kedysi vyslovil televízny moderátor David Frost: “Televízia je vynález, ktorý vám umožňuje, aby vás vo vašej obývačke zabávali ľudia, ktorých by ste’doma nemali.”
