- Turínske plátno potvrdzuje pravosť Ježišovho zmŕtvychvstania a jeho utrpenia.
- Vedecké analýzy ukazujú na jedinečnosť krvi a rán na plátne.
- Obraz na plátne je chemicky vytvorený, nemožno ho falzifikovať.
- Peľ a pôda z Jeruzalema dokazujú historickú autenticitu rubáša.
Tucker Carlson urobil rozhovor s biblistom, ktorý zdôrazňuje pravosť Turínskeho plátna, ktoré dokazuje Ježišovo zmŕtvychvstanie.
V nedávnom rozhovore s Carlsonom protestantský biblista a autor Jeremiah Johnston podrobne vysvetlil, prečo je slávne Turínske plátno skutočným pohrebným plátnom Ježiša Krista a ako dokazuje zmŕtvychvstanie.
Johnston povedal, že na rubáši, ktorý bol podrobne preskúmaný, je vidieť “predsmrtnú a posmrtnú krv po celom rubáši.”
“ To nám hovorí, že niekto zomrel mučeníckou smrťou,” pokračoval. “Bol zbičovaný. Vidíme bičovanie. Po celej prednej a zadnej strane obrazu sú hašterice.”
Krvná skupina AB je rovnaká, aká sa neustále objavuje pri vedeckých analýzach eucharistických zázrakov, napríklad v Lanciane (8. storočie), Buenos Aires (1996), Tixtle (2006) a ďalších.
”Medzi piatym a šiestym rebrom (vidíme) ranu v boku,”povedal Johnston Carlsonovi. “Ježiš, ako vieme z Jánovho’evanjelia, je prebodnutý cez piate a šieste rebro kopijou a tá kopija, ako hovorí Ján, vychádza krv a voda.”
“To’je posmrtná krv. Vieme, že táto krv, sa líši od ostatnej krvi pred smrťou na rubáši.”
Poznamenal, že na dlaniach, predlaktiach a chodidlách obrazu jasne vidieť rany po ukrižovaní.
Ak všetky rany a ďalšie charakteristiky rubáša dokonale zodpovedajú opisu Ježišovho’umučenia v evanjeliách, matematik Bruno Barberis uviedol, že “ existuje šanca jedna ku 200 miliardám, že ide’o niekoho iného ako Ježiša Nazaretského” zobrazeného na rubáši.
Johnston uviedol, že záujem o rubáš vzrástol po tom, ako ho v roku 1898 prvýkrát odfotografoval taliansky amatérsky fotograf Secondo Pia. Fotografia odhalila pozitívny obraz muža a tváre, ktorý sa výrazne podobal na prvé zobrazenia Ježiša a ktorý na samotnom rubáši nebolo vidieť voľným okom. Táto fotografia po prvý raz odhalila, že na rubáši je dokonalý negatívny obraz muža.
A ešte pozoruhodnejšie je, že obraz je vypálený len do samotnej vrchnej vrstvy plátna, čo je, ako vysvetlil Johnston, nemožné zreplikovať ako falzifikát aj s dnešnou’technológiou.
“Obraz je hrubý len dva mikróny,” povedal biblista.“Neabsorbuje sa celý. Takže ak by to bol podvrh, ak by to bolo umelecké dielo, ak by tam bol pigment, ak by tam bolo farbivo, ak by tam bola farba, úplne by sa to vstrebalo.”
“Ale ak by sme vzali žiletku na skutočný rubáš, mohli by sme obraz oholiť, pretože je’taký tenký, a to najlepší vedci na svete nedokážu zreplikovať.”
”To’je na rubáši fascinujúce … nie je tam’žiadna farba, žiadne farbivo, žiadny atrament. Obraz je v skutočnosti niečo, čo sa stalo chemicky, a my veríme, že sa to stalo v okamihu zmŕtvychvstania,” uzavrel.
Johnston povedal, že fyzik Paulo de Lazo, ktorý strávil päť rokov skúmaním rubáša, dospel k záveru, že na vytvorenie takéhoto obrazu v plátne by bolo potrebných “34 000 miliárd wattov energie za 40 miliardtin sekundy”.
Ďalším dôkazom, že rubáš je autentický, je fakt, že vedci našli na artefakte peľ, ktorý sa vyskytuje len na jar v oblasti Jeruzalema, čo by dokonale zodpovedalo času Ježišovho umučenia’
Ďalej Johnston vysvetlil, že na troch častiach ukrižovaného muža na rubáši sa nachádza “vápencová a ílovitá pôda, ktorá je pôvodná len v Jeruzaleme, a je’na nich.”
Vápence a hlina sa nachádzajú na chodidlách, kolenách a špičke nosa muža zobrazeného na rubáši, čo zodpovedá skutočnosti, že Ježiš sa zrútil pod váhou svojho kríža, ktorý musel niesť, pričom jeho kolená a tvár narazili na zem.
Johnston povedal, že ak by sme niekedy pochybovali o láske Boha’k nám, stačí sa zamyslieť nad jeho nesmiernym utrpením za naše hriechy pri umučení.
Podľa vedca je na obraze vidieť “viac ako 200 rán” na chrbte a 172 na prednej strane tela, mnohé z nich pravdepodobne spôsobené bičovaním.
”Na Ježišovom tele nie je oblasť, ktorá by nebola mučená, vrátane panvovej oblasti,” uviedol Johnston.
Povedal, že na obraze to tiež vyzerá, akoby mal pravé oko oslepené, pravdepodobne v dôsledku bičovania.
Johnston ukázal Carlsonovi rekonštrukciu tŕňovej koruny, ktorá podľa 50 stôp po vpichoch nájdených na rubáši pripomínala skôr prilbu než veniec.
PREHLIADNITE SI: Ježišova’ tŕňová koruna pripomínala skôr prilbu ako venček | Turínske plátno naznačuje
