shutterstock_1935517810-810x500.jpg

Muž, ktorý v Kalifornii odpálil bombu v zariadení na umelé oplodnenie, nenávidel reprodukciu a chcel "viesť vojnu proti zástancom života

14
Kultúra smrti
  • Modlitby za ochranu embryí sú kľúčové pre zachovanie posvätnosti života.
  • Útok na kliniku IVF odhalil nihilistické myšlienky proti životu.
  • Život je posvätný a nemôže byť považovaný za záťaž pre spoločnosť.
  • Umelé oplodnenie ohrozuje hodnotu a dôstojnosť každého ľudského života.

Modlite sa za ukončenie IVF a ochranu ľudských embryí: Podľa manifestu, ktorý zanechal, podozrivý z víkendového samovražedného bombového útoku na kalifornskú kliniku pre liečbu neplodnosti” údajne konal z nihilistického nepriateľstva voči privádzaniu akéhokoľvek nového života na svet.

Forbes uvádza, že v sobotu otriasol centrom Palm Springs výbuch, ktorý poškodil zariadenie American Reproductive Centers Palm Springs IVF a niekoľko ďalších budov, zranil štyroch ľudí a zabil iba jedného; 25-ročného Guya Edwarda Bartkusa, zrejme páchateľa. Všetky obete boli medzitým prepustené a úradníci tvrdia, že nikto z jeho zamestnancov nebol zranený, ani neboli zničené žiadne zmrazené embryá. 

Bartkus “mal nihilistické myšlienky a išlo o cielený útok,” podľa Akila Davisa, asistenta riaditeľa zodpovedného za pobočku FBI v Los Angeles.

Barktus si pripísal zásluhy za útok v manifeste, ktorý mu bol pripísaný. V ňom sa označil za “promotalistu,” túžiaceho po tom, aby spoločnosť začala “proces sterilizácie tejto planéty od choroby života. Život môže pokračovať len dovtedy, kým si ľudia udržia klamné presvedčenie, že nie je hrou s nulovým súčtom, ktorá spôsobuje nezmyselné mučenie a neporiadok, ktorý nikdy alebo len čiastočne nedokáže vyčistiť. Myslím si, že potrebujeme vojnu proti zástancom života. V tejto chvíli je jasné, že títo ľudia nie sú’len hlúpi, ale jednoducho im nezáleží na škodách, ktoré upevňujú tým, že sú ochotnými agentmi pre molekulu DNA. Toto by nemal tolerovať žiadny inteligentný a starostlivý človek.”

Zaradil sa k “negatívnemu utilitarizmu, efilismu, abolicionistickému vegánstvu, v podstate k filozofiám, ktoré si uvedomili, že náboženstvo je retardované, ale že vo vesmíre existuje objektívna hodnota a tá spočíva v ujme, ktorú prežívajú cítiace bytosti. Takže hoci sa to všetko môže zdať ‘temné’, je to’protipól nezmyslov, ako je nihilizmus.”

Barktus sa tiež prihlásil k ateizmu, naznačil svoju podporu “satanovi” a vyslovil názor, že “možno je biblia len ohováranie satana”; že už “niekoľko rokov vedel, že si nedovolím prežiť dvadsiatku” a nakoniec ho “za hranu” dotlačila samovražda jeho najlepšieho priateľa.

“V podstate sa to zúžilo len na to, že som’nahnevaný, že existujem a že, viete, nikto nedostal môj súhlas, aby ma sem priviedol,” povedal. Barktus v zvukovej správe, na ktorú odkazujeme v manifeste, dodal: “Som veľmi proti [umelému oplodneniu], je to’extrémne zlé. Sú to ľudia, ktorí majú deti po tom, ako’si tam sadli a premýšľali o tom. O koľko hlúpejšie to môže byť?"

V interviewpre KTLA, smútiaci otec páchateľa, 75-ročný Richard Bartkus, opísal svojho syna ako “inteligentného, dobrého chlapca”, avšak od detstva problémového, ktorý podpálil jeden rodinný dom. “Bol som naňho príliš prísny, preto chcel zostať s mamou, kým nedôjde k rozvodu. Mama bola zhovievavá.” Ako rástol, bol “nasledovníkom, ktorý sa dal ľahko ovplyvniť inými,” a udržiaval si fascináciu ohňom v podobe modelov rakiet a dymovníc.

Ak sa cieľom útoku stalo zariadenie na umelé oplodnenie, niektorí sa spočiatku domnievali, že útok bol dielom takzvaných “extrémistov proti voľbe,” vzhľadom na odpor zástancov života’ voči embryo-destructive in vitro fertilization process, skutočnou ideológiou v práci bol odpor voči privádzaniu života na svet akýmikoľvek prostriedkami. Vnímanie života ako záťaže sa skôr zhoduje s takými smermi, ako je kontrola populácie, eutanázia a eugenika, než s hnutím za život, ktoré považuje všetok ľudský život za posvätný.

Modlite sa za ukončenie umelého oplodňovania a ochranu ľudských embryí: Pripojte sa k nášmu modlitebnému záväzku