GettyImages-2153763641-810x500.jpg

Ako sa stalo, že si katolícke Mexiko zvolilo za prezidenta globalistu podporujúceho potraty a LGBT?

45
Kultúra smrti
  • Mexiko je katolíckou krajinou s nedostatkom pro-life kandidátov vo voľbách.
  • Ľavicoví kandidáti sú proti katolíckym hodnotám, ako sú potraty a LGBT ideológie.
  • Pápež František podporuje homosexuálne manželstvá a osoby v druhom manželstve prijíma na sväté prijímanie.
  • Katolícka cirkev v Mexiku bojuje proti protirodinným hnutiam a teológiu-oslobodenia, napriek politickým vplyvom.

Nedávne štatistiky ukázali, že Mexiko je jednou z najľudnatejších katolíckych krajín sveta. Napriek tomu nespôsobilosť herca-producenta a katolíckeho aktivistu Eduarda Verásteguiho kvalifikovať sa ako kandidát v nedávno skončených mexických prezidentských voľbách z dôvodu nedostatku podpisov potrebných na uvedenie na hlasovacom lístku znamenala, že vo volebnom súboji nebol žiadny kandidát, ktorý by zastával katolícke pro-life názory, pretože všetci ostatní mexickí prezidentskí kandidáti mali ľavicové sklony. 

Pozoruhodné je, že tento rok’kandidáti súťažili o nahradenie ľavicového úradujúceho prezidenta Andréés Manuela Lópeza Obradora, inak známeho ako AMLO, ktorý je už známy svojím laxným postojom k interrupciám a nábožensky ekumenickými sklonmi. 

Židovka Claudia Sheinbaumová, jedna z prezidentských kandidátok a prípadná víťazka, pochádza z ľavicovej a potraty podporujúcej strany Hnutie za sociálnu obnovu (Morena) a je zástankyňou “progresívnych” otázok, ako sú potraty a rodová ideológia.  

Globalistické Svetové ekonomické fórum (WEF) dokonca poukázalo na to, že počas Sheinbaumovej’pôsobenia vo funkcii starostky Mexico City, prestalaverejná školská politika nariaďovať deťom uniformy zodpovedajúce pohlaviu. 

Prekvapivo, prípadné volebné víťazstvo Sheinbaumovej’vyvolalo obavy medzi pro-life a pro-family hlasmi v krajine. 

Katolícka tlačová agentúra (CNA) citovala Rodriga Iván Cortéa, predsedu Národného frontu za rodinu, ktorý povedal, že Sheinbaumovo’víťazstvo je “veľmi zlou správou pre život, rodinu a slobody.”

Mimochodom, Sheinbaum’ova rivalka, Xóchitl Gálvez, hoci pôsobí ako senátor za konzervatívne orientovanú stranu PAN, je podľa vlastného označenia “trockista pôvodom.” Správy médií opisujú Gálveza ako “liberála,” “obhajcu potratov” a LGBT ideológie. 

Počas svojho pôsobenia v mexickom Senáte (2018–2023) Gálvez podporovala zákaz takzvanej “konverznej terapie.” Predtým podčiarkla: “Verím, že je to akt spravodlivosti pre LGBTQ+ komunitu. Dlhujeme im to a dúfam, že dnes môžeme prijať tento zákon, ktorý umožní, aby už nikdy viac nebola ľudská bytosť podrobená terapii tohto typu."”

Tretí prezidentský kandidát, Občianske hnutie’Jorge Álvarez Máynez, je tiež za potraty a podporuje manželstvá osôb rovnakého pohlavia “.”

Keď bol zástupcom v zákonodarnom zbore štátu Zacatecas za stranu Nová aliancia (2010–2013), Álvarez navrhol niekoľko zákonov na legalizáciu potratov a cudzoložstva.

Okrem toho Álvarez propagoval takzvané “právo na dôstojnú bezbolestnú smrť,” vyzývajúc na legalizáciu a reguláciu “aktívnej eutanázie,” podľa CNA.

Nie je divu, že veriaci mexickí katolícki voliči nemali v tohtoročných’voľbách veľký politický výber. 

Luis Antonio Hernández, riaditeľ platformy Voto Católico (Katolícky hlas), povedal ACI Prensa, španielskojazyčnému spravodajskému partnerovi CNA, že “súčasný volebný cyklus charakterizuje absencia prezidentského kandidáta, ktorý by prejavil výnimočný záväzok rešpektovať a chrániť život, ako aj komplexné vzdelávanie a základné práva.”

Takáto situácia nepochybne vyvoláva otázku, aké sú príčiny prevahy ľavicových politikov s protikatolíckym programom v Mexiku, a to napriek tomu, že krajina’je prevažne katolíckym elektorátom.

Ľavicovo orientované médiá ako Americas Quarterly tvrdili, že súčasný prezident AMLO’zdanlivo pragmatická stratégia osloviť široké spektrum voličov pravice aj ľavice, ako napríklad jeho zdržanlivosť voči verejnej podpore potratov alebo “manželstiev osôb rovnakého pohlavia”, zmenšila priestor pre konzervatívnejšie osobnosti, ako je Verástegui, aby dominovali mexickej’politickej scéne. 

Pravdepodobne sa prominencia mexických’mocných drogových kartelov, poháňaných čiastočne obrovský dopyt po drogách zo strany Spojených štátov, má tvárniť volebné prostredie krajiny tým, že vylučovaním politických kandidátov, ktorí sú vnímaní ako nepriateľskí voči obchodu s drogami, a taktiež by nemali byť ignorovaní.

Na základe mapy politického násilia súvisiaceho s voľbami, ktorú vypracovala spravodajská stránka Infobae, bolo v období od 1. januára do 3. marca tohto roku v predvolebnom období zavraždených najmenej 11 kandidátov. 

Vyššie uvedená analýza Americas Quarterly sa však zdá byť povrchná, pretože nevysvetľuje, prečo sa zdá, že mnohí Mexičania neberú svoju katolícku vieru vážne, keď ide o voľbu vedúcich predstaviteľov svojej krajiny. 

Pri tom všetkom je nie tajomstvom, že Katolicizmus a katolícke učenie o rodine a živote v Mexiku vzali za svoje, najmä v posledných rokoch. 

Po desaťročia mexický katolícky klérus a laici vedú boj na obranu katolíckeho učenia o rodine a ľudskom živote, tvárou v tvár protirodinným hnutiam a rastúcej vlne teológiu-oslobodenia, ktorá v druhej polovici 20. storočia zaplavila Latinskú Ameriku. 

Napriek tomu dlhý pontifikát pápeža Jána Pavla II, potvrdil dôležitosť zachovávania tradičného katolíckeho učenia o rodine, pričom odsúdil rozvod, antikoncepciu a potraty.

Po smrti pápeža Jána Pavla II’v roku 2005 bol v roku 2007 v sociálne liberálnom Mexiku dekriminalizovaný potrat na požiadanie v prvom trimestri. V roku 2009 zákonodarcovia v Mexico City povolili homosexuálne “manželstvá,” zatiaľ čo mexický Najvyšší súd v roku 2010 rozhodol, že 31 štátov krajiny’musí uznať takéto “manželstvá.”

Napriek tomu niektorí mexickí preláti, ako napríklad vtedajší arcibiskup Guadalajary kardinál Juan Sandoval Íñiguez, odsúdil zákony uvoľňujúce obmedzenia potratov a povoľujúce manželstvá “osôb rovnakého pohlavia” a adopcie homosexuálmi.

Takisto kardinál arcibiskup z Mexico City, Norberto Rivera Carrera, odsúdil zákon Mexico City’o homosexuálnych “manželstvách”, zastávajúc názor, že Katolícka cirkev “nemôže prestať nazývať zlo, zlom.”

Pravdepodobne práve počas vlády pápeža Františka utrpeli pro-life a pro-rodinné katolícke hnutia v Mexiku najväčšie neúspech.

Článok Catholic World Report z roku 2023 opísal zhoršujúcu sa situáciu katolicizmu v krajine takto: 

Od pápeža Františka navštívil v roku 2016, Mexiko rýchlo stratilo pôdu pod nohami protirodinných hnutí, zatiaľ čo sa katolícka hierarchia krajiny’dostáva do čoraz väčšieho chaosu. V roku 2017 začali spravodajské agentúry zaznamenávať, že násilné, propotratové a protikatolícke ‘Medzinárodný deň žien’ pochody, ktoré sa predtým obmedzovali na Argentínu, sa teraz začínajú objavovať v Mexico City. Pochody, ktoré zanechali stopy v podobe grafitov a fyzického poškodenia cirkevných budov, sa rýchlo rozšírili a čoskoro sa stali každoročným rituálom vo veľkých mestách v celej krajine. Dnes ich otvorene podporujú hlavné arcidiecézy.

V tom istom článku Catholic World Report sa uvádza:

Na rozdiel od Jána Pavla II, ktorý povzbudzoval a podporoval episkopát v jeho boji za život a rodinu, pápež František po svojom príchode verejne poučoval mexických biskupov a naznačoval, že sú v korupčnom spojenectve s bohatými a mocnými a nemajú kontakt so svojimi ovečkami.

Článok ďalej pokračoval:

Na tej istej ceste František dal najavo, že verejnosti predstavil Mexičana žijúceho v neplatnom druhom manželstve so ženou, ktorá bola predtým vydatá v Katolíckej cirkvi. Muž neprejavil žiadnu ľútosť nad svojím správaním a vyhlásil, že ‘sme požehnaní, pretože máme manželstvo a rodinu, kde je stredobodom Boh.’ Dostalo sa mu pochvaly od Františka, ktorý ho vyhlásil za ‘integrovaného do života Cirkvi,’ a dlho ho objímal, zatiaľ čo z reproduktorov hrala sentimentálna hudba…

… Mesiac po návšteve vydal František pápežskú encykliku Amoris Laetitia, o ktorej mnohí verili, že podkopal alebo dokonca zvrátil jasné učenie pápeža Jána Pavla II’proti podávaniu svätého prijímania osobám v druhom cudzoložnom manželstve.

Pred rokom 2016 boli homosexuálne “manželstvá” povolené len v štyroch štátoch Mexika. Do novembra 2020 schválilo takéto “manželstvá” celkovo 15 štátov.

Pápež František navyše počas svojej pápežskej návštevy v roku 2016 navštívil aj hrob kontroverzného biskupa Samuela Ruiza Garciu. Ako uvádza spomínaný Catholic World Report, biskup Samuel Ruiz Garcia bol “známy svojou údajnou podporou neomarxistických hnutí v štáte Chiapas, kde sa v polovici 90. rokov 20. storočia odohralo vojenské povstanie údajne inšpirované jeho vysoko spolitizovaným pastoračným prístupom.”

Ruiz mal tiež “povesť podporovateľa synkretického prístupu k domorodým kultúrnym zvykom, ktorý sa snažil podporovať domorodé tradície namiesto toho, aby miestnych obyvateľov učil evanjeliu, čo viedlo k miešaniu pohanských a katolíckych zvykov medzi Mayami v regióne, ktoré pretrváva dodnes.V dôsledku toho počas Ruizovho pôsobenia v úrade jeho aktivistický klérus údajne zanedbával sviatosti; počet členov katolíckej cirkvi prudko klesol a 30 % detí v jeho diecéze údajne nebolo pokrstených, keď odchádzal z úradu.” 

Podobne aj National Catholic Reporter (NCR) potvrdil, že pod Ruizovým’ vplyvom v diecéze Chiapas spolu s jeho údajnými marxistickými sympatiami “vzrástol aj počet katolíkov odchádzajúcich z cirkvi do iných kongregácií, čím Chiapas zostal s najnižším počtom katolíkov v krajine.” 

Až bývalá americká ministerka zahraničných vecí Hillary Clintonová, ktorá nie je priateľkou Katolíckej cirkvi, pochválila Ruiza: “Moji kolegovia hovoria, že bol neúnavným sprostredkovateľom, ktorý hľadal zmierenie a spravodlivosť prostredníctvom dialógu, a to je presne ten odkaz, ktorý si musíme ctiť, a príklad, ktorý musíme všetci nasledovať.”

Nie je potrebné dodávať, že František’ zjavne schvaľuje Ruiza, osobnosť, ktorá “verejne sa spája s notoricky známymi odsúdenými exponentmi  teológia oslobodenia, ako napríklad bývalý kňaz Leonardo Boff a iní,” vyvolali obočie u konzervatívnejších zložiek mexickej spoločnosti. 

Aby to bolo ešte komplikovanejšie, časť zo súkromného rozhovoru s Františkom z roku 2019, ktorý poskytol reportér mexickej televízie Televisa bola odvysielaná, v ktorej pontifik podporil legislatívu o homosexuálnych občianskych zväzkoch a hovoril o homosexuálnej “rodine” ako o “práve.”

“Homosexuáli majú právo byť v rodine,” povedal František. “Sú Božími deťmi a majú právo na rodinu. To, čo musíme urobiť, je vytvoriť zákon o občianskych zväzkoch. Takto budú právne krytí. Podporujem to.”

Pozoruhodné je, že Teresa Villa, hovorkyňa spoločnosti Televisa, potvrdila Františkovu’ údajnú podporu zväzkom osôb rovnakého pohlavia pre New York Times (NYT). 

V decembri 2020 kardinál prímas Mexika Carlos Aguiar Retes vyjadril svoju podporu Františkovým’ vyjadreniam.

“Rozhodne súhlasím so Svätým Otcom, rozhodne súhlasím,” povedal kardinál Retes pre Reuters a spresnil: “Každý má právo na svoju rodinu. Ak sa z vlastného rozhodnutia, vo svojej slobode, rozhodne byť s inou osobou a spojiť sa, je to sloboda.

"The Catholic World Report" uviedol, že v októbri 2021 kardinál Francisco Robles Ortega podporil homosexuálne civilné zväzky X príspevkom, ktorý sa zdal byť v rozpore s jeho predchádzajúcim odsúdením takýchto zväzkov.