GettyImages-1935921446-810x500.jpg

Republikáni v Snemovni reprezentantov musia odolať uzneseniu Nancy Maceovej, ktoré vyzýva na "silnú podporu" umelého oplodnenia

25
Kultúra života
  • Republikáni sa snažia brániť priemysel IVF po rozhodnutí Najvyššieho súdu v Alabame.
  • IVF je morálne odsúdeniahodná, pretože zneužíva deti a vytvára etické problémy.
  • Republikáni by mali odmietnuť podporu IVF a ochrániť práva detí a embryí.
  • IVF podporuje komodifikáciu detí, genocídu embryí a narušuje morálne hodnoty.

Nervózni republikánski zákonodarcovia sa v dňoch, ktoré uplynuli od rozhodnutia Najvyššieho súdu v Alabame, že zmrazené embryá sú skutočne deťmi, snažia brániť priemysel oplodnenia in vitro (IVF).

Jedným z nich je aj poslankyňa Snemovne reprezentantov USA Nancy Maceová (R-SC), ktorá v súčasnosti hľadá spoluautorov rezolúcie odsudzujúcej rozhodnutie súdu v Alabame a zároveň vyzýva Kongres na silnú podporu priemyslu IVF. Jej republikánski kolegovia musia jej snahám odolať.

Až predseda Snemovne reprezentantov USA Mike Johnson (R-La) sa vyslovil na podporu liečby IVF, keď povedal: “Verím, že život každého jedného dieťaťa má neoceniteľnú dôstojnosť a hodnotu.”

Toto’je vec: vyhlásenie predsedu Johnsona’je oveľa lepším argumentom pre ukončeniepraktiky IVF ako pre jej ochranu. Hoci každé dieťa narodené prostredníctvom IVF má absolútne “neoceniteľnú dôstojnosť a hodnotu,” rovnako ako 93 percent ich súrodencov – miliónov detí vytvorených prostredníctvom IVF – ktoré boli alebo budú zlikvidované ako nechcený medicínsky odpad.

Čítajte: Bývalý užívateľ IVF hovorí, že procedúra zabila 30 detí, aby vytvorila jedno, ktoré prežilo

‘Republikáni by nemali naletieť na ľavicovú’pascu’

Republikáni, ktorí podporujú IVF, sa mýlia. Napriek svojim dobrým úmyslom sa’zahrávajú s ohňom.

“V súvislosti s rozsudkom v Alabame dobre mienení republikáni plnia príkazy demokratov,” vyhlásila Katy Faustová, zakladateľka a prezidentka organizácie na ochranu práv detí’Them Before Us.

“Najviac pro-potratoví senátori minulý mesiac navrhli ‘Right to Build Families Act’ chrániaci prístup k IVF. Teraz republikáni ako Nancy Maceová posilňujú tieto ciele politiky namierenej proti deťom,”Faust povedal pre LifeSiteNews.

“V skutočnosti je IVF každý rok zodpovedné za stratu väčšieho počtu embryonálnych životov ako potrat. A ochrana ‘práva na IVF’ jednoducho znamená státisíce malých životov darovaných na výskum, uskladnených na desaťročia v mrazničkách, alebo vyselektovaných podľa pohlavia, alebo jednoducho zlikvidovaných,” vysvetlila. “Rovnako ako v diskusii o potratoch, republikáni musia odvrátiť zrak od túžob dospelých a upriamiť ho na ochranu práv detí.”

Dr. Michael Sirilla, profesor teológie na Františkánskej univerzite v Steubenville, nešetril slovami, keď požadoval, aby republikáni odmietli podporu priemyslu umelého oplodnenia, ktorý sa podľa neho podieľa na “genocíde.”

“Existuje celá trieda ľudí, ktorá je z rôznych dôvodov zameraná na elimináciu, a jedným z týchto dôvodov je výber dieťaťa a zmrazenie alebo odstránenie zvyšku. Ničenie embryí vytvorených IVF je súčasťou genocídy potratov,” povedal Sirilla pre LifeSiteNews.

“To’sa deje v rámci priemyslu IVF,” povedal. “Život sa začína počatím, a teda ide o ľudské bytosti. Bodka.

“Je to genocída,”opäť zdôraznil, “takže členovia Kongresu by v žiadnom prípade nemali byť spolusponzormi tejto rezolúcie, ani by nemali byť málovravní či mlčanliví, pokiaľ ide o hrôzy spojené s IVF.”

Ryan T. Anderson, prezident Centra pre etiku a verejnú politiku vo Washingtone, D.C. píše pre First Things V stredu vysvetlil:

IVF ako také zaobchádza s deťmi ako s produktmi technickej výroby. Tým nerešpektuje rovnakú dôstojnosť ľudských bytostí v ich samotnom pôvode. Alebo ako sa niektorí vyjadrili, osoby by mali byť splodené, nie vyrobené. Majú byť vítané ako plod aktu manželskej lásky.

Vzťah k dieťaťu namiesto toho, aby sa výrobca vzťahoval k výrobku, je zárodkom všetkých zneužití priemyslu IVF – kauzálne vytváranie a ničenie “náhradných detí” filtrovanie “defektov” selekcia na pohlavie (chlapci) a iné špecifiká (farba očí), komodifikácia (často chudobných) ženských tiel”ako inkubátorov.

Nie sú to ani zásadné morálne obavy týkajúce sa IVF, ktoré sú sektárske. Zatiaľ čo dnes Katolícka cirkev najvýraznejšie učí, že samotné IVF je nesprávne, traja najvýznamnejší morálni myslitelia, ktorí sa v 70. a ’80. rokoch postavili proti zavedeniu IVF, neboli katolíci: Na Chicagskej univerzite pôsobili Leon Kass (žid), na Princetone Paul Ramsey (metodista) a na Oxforde Oliver O’Donovan (anglikán).

Republikáni by sa v tomto prípade nemali chytať do pasce ľavice’. Nemali by váhať povedať, že najlepšie sociálne a politické reformy Ameriky’boli presiaknuté náboženským presvedčením. Alebo že najhlbšie dôvody našich zákonov spočívajú v Božom’večnom zákone.

Republikáni by tiež nemali nasledovať anketárov, ktorí im predávajú nové vládne nároky na umelé oplodnenie a iné technológie asistovanej reprodukcie. Na zákazy týchto postupov nie je politický apetít a GOP by mala označiť médiá’za klamstvá, ktoré naznačujú, že je. Ale náš súčasný stav neregulovanej výroby, zmrazovania a ničenia embryí potrebuje nápravu. Z lekárskeho hľadiska lepšie alternatívy k IVF si zaslúžia podporu.

A prinajmenšom embryá vytvorené prostredníctvom IVF si zaslúžia právnu ochranu. Rozhodnutie súdu v Alabame bolo z právneho a morálneho hľadiska správne. A keby sa republikáni ozvali, viac Američanov by sa o tom mohlo dozvedieť pravdu.

Čítajte: Alabamskí republikáni, národní demokrati sa snažia chrániť IVF, ignorujúc právo na život

Otec Roger Landry, píše na National Catholic Register, ponúkol vyčerpávajúci zoznam dôvodov, prečo je liečba IVF morálne odsúdeniahodná od začiatku až do konca:

Pri IVF sa deti neplodia, ale vyrábajú.  

Muži musia masturbovať, aby získali spermie na laboratórne oplodnenie.  

Ženy neoplodňuje manžel, ale technik s pipetou.  

Vzhľadom na náklady a bolesť spojenú s odberom vajíčok sa vytvára prebytok embryí, pričom niektoré sa implantujú, iné sa hlboko zmrazia a ďalšie sa zničia.  

Často sa vykonáva predimplantačná genetická diagnostika s cieľom rozlíšiť embryá na základe pohlavia alebo iných vlastností.  

Ak sa všetky implantované embryá ujmú, jedno alebo viac sa často selektívne potratí.  

Proces podporuje darcov spermií a vajíčok a zákon často bráni tomu, aby počaté deti niekedy zistili identitu svojich biologických rodičov’.  

Rôznym lekárom umožňuje nahradiť ich vlastné spermie a otcovstvo stoviek detí 

Podporuje celý priemysel náhradného materstva, ktorý vykorisťuje chudobné ženy a podporuje obchodovanie s ľuďmi.  

Umožňuje situácie, keď môžu byť deti počaté za okolností poltucta rodičovských nárokov, od vajíčkovej mamy, spermatického otca, náhradnej matky, legálneho (platiaceho) otca (otcov), legálnej mamy (mám) a s novými technikami manipulácie s vajíčkami aj cudzích kombinácií.  

Vytvára to, čo Vatikán nazval absurdným osudom obrovských kryogénnych sirotincov.  

Dovoľuje rozvoj deštruktívneho embryonálneho výskumu, kde sa s ľudskými bytosťami zaobchádza ako so surovinou na lekárske pokusy.  

A kvôli svojmu bohatstvu a významu značne sťažuje etický výskum, ktorý by sa zaoberal riešiteľnými základnými morfologickými a endokrinologickými príčinami neplodnosti. 

V skratke, existuje čoraz väčší rad etických zneužití, ktoré sú plodom morálne skazených koreňov IVF.

“Relatívne málo ľudí malo odvahu postaviť sa týmto problémom,” napísal Landry. “Napriek tomu sa teraz priemysel ART (technológií umelej reprodukcie) čoraz viac využíva na výrobu detí na objednávku pre inak plodné páry, ktoré radšej využívajú náhradné matky, pre slobodné ženy, ktoré si chcú vybrať darcov spermií a niekedy aj darkyne vajíčok z katalógov, pre páry rovnakého pohlavia a ďalších, ktorí sa na IVF pozerajú ako na možnosť A, nie ako na neochotnú poslednú možnosť.”