JHW-1000X630-Feb-8-2024-810x500.jpg

Bývalá lesbička, ktorá sa vrátila ku katolicizmu, sa podelila o svoju reakciu na Fiducia Supplicans

0
Kultúra života

Na začiatku relácie sa budeme venovať téme návratu Žembera ku katolíckej viere. Hoci bola vychovávaná ako katolíčka a vedela o Bohu, hovorí, že by nepovedala, že ho poznala “srdcom”; v detstve si spomína, že ju viac priťahovali dievčatá ako chlapci, hoci keď vyrástla, videla, že v tom môže byť problém, keďže nezažívala príťažlivosť k chlapcom. Na strednej škole si uvedomila, že to, čo prežíva, by mohla byť homosexualita.

“Snažila som sa na to prísť, úprimne, sama,” rozpráva. “Nešla som za ľuďmi, pretože som si myslela, ‘Dobre, ak sa s tým otvorím, buď ma cirkev zaradí do škatuľky, ako napríklad: “Panebože, ona je homosexuál. A to je zlé. Je to hriech." A ja som to vedel, ale nevedel som, ako ma budú brať alebo vnímať. A neotvoril som sa svojej rodine, pretože ma to desilo. Ja’som si povedala, ‘jednoducho nebudem’konať a nemusím’o tom ani hovoriť.’”

“Bola tam hanba ešte predtým, ako som začala konať,” pokračuje. “Takže som nechcela, aby to vyšlo najavo.”Žemberová mi hovorí, že svoje homosexuálne sklony prejavila až v poslednom ročníku strednej školy. Inventarizovala všetko okolo seba, keď videla, že jej najlepšia kamarátka je tehotná a že jej rovesníci sa na večierkoch opíjajú alebo fetujú. Pri pohľade na Boha ako na policajta si Žemberová pomyslela, že bozkávať sa s dievčaťom by bolo ako jazdiť pomalšie ako všetci ostatní na ceste, aby nedostala pokutu. Hoci si uvedomovala, že táto myšlienka nie je od Boha, aj tak pobozkala dievča, čo zmenilo jej život.

PREČÍTAJTE SI: Pápež František: Po incidente sa Zemberová rozprávala s katolíckym poradcom, kňazom a protestantským kazateľom, ktorí jej povedali, že ju Boh miluje. Problémom však pre ňu nebolo to, že by pochybovala o tom, že ju Boh miluje, ale to, prečo by ju Boh “stvoril” s homosexuálnymi sklonmi.

Popisujúc rozhovor s kňazom, hovorí, že jej povedal, že pokiaľ bude v monogamnom vzťahu, Boh ho bude oslavovať.“A ja si len pamätám, ako som si v duchu pomyslela: ‘To nie je pravda,’” Zemberová. Povedala kňazovi, že sa chystá byť sexuálne “intímna” s druhou osobou, a pýtala sa, ako to bude dobré, ale kňaz nezmenil názor.

Po poradenstve, ktoré dostala, Zemberová hovorí, že hoci vedela, že to, čo jej povedali, nie je pravda, chcela, aby to tak bolo, a správala sa, akoby to tak bolo. Desať rokov žila homosexuálnym životným štýlom, až napokon v októbri 2014 priznala, že sa “strašne hrá na Boha, ” a požiadala Boha, aby jej ukázal, že on je lepší Boh ako ona, a ponúkla svoj život Kristovi.

“Hovorím vám, odvtedy sa v každej jednej chvíli ukázal a dokázal, hoci by to ani nemusel”robiť,” vysvetľuje Žemberová. “Je taký, neuveriteľný, to ani nie je to správne slovo, ale ukázať sa verný, pravdivý, dobrý v tom, že je Boh, dobrý v tom, že je Pánom nad mojím životom. On’bol nežný, láskavý a trpezlivý, keď som ja’nebola.” Žemberovej sa Boh zjavil a ona si uvedomila, že jediná láska, ktorú kedy vo svojom živote potrebovala, bol On.

Keď sa náš rozhovor zvrtne na Fiducia Supplicans, Žemberová hovorí, že naznačovať, že človek môže požehnať niečo, čo by nepožehnal sám Ježiš, ju “vážne znepokojuje”. Vyhlásenie však nečíta ako povolenie udeľovať požehnanie osobám rovnakého pohlavia, ale ako to, že požehnanie možno udeliť každému, kto o to požiada. Problém s opačným výkladom však znamená, že je potrebné vyjasniť si to.

“To, že sú tu“niektorí kňazi a niektorí vedúci, ktorí hovoria: ‘Ó, chvála Bohu, teraz môžeme začať požehnávať homosexuálne zväzky.’, ja“si hovorím: ‘To som vôbec nečítala,’” vysvetľuje. “A potom nám niektorí kňazi povedia: ‘Ó, vďaka Bohu, my môžeme udeľovať ľuďom požehnanie.’Ja’akože, ‘dobre, to som čítal.’”

“Isté moje obavy spočívajú v tom, že tento dokument’čítame cez zahmlenú šošovku,” hovorí mi Žember. “Čítame ho’cez šošovku, v ktorej ho chceme vidieť. A to ma znepokojuje, keď dokument vyjde, že môže viesť jedným alebo druhým smerom.”Hoci nechce povedať, že dokument určite povedie k tomu, že Cirkev bude požehnávať zväzky osôb rovnakého pohlavia, čo je podľa nej opovážlivé, hovorí, že žijeme v dobe, v ktorej “sa musíme pozerať na slová.”

Nemali by sme robiť unáhlené závery, tvrdí, pretože povedú k domnienkam o vedení, a hoci si myslí, že tieto domnienky môžeme mať, treba ich ponúknuť Pánovi, ako aj modlitby za Cirkev v tejto dobe, skôr než ponúkneme povestné “Ja som vám to hovorila.”

Keď Žemberová hovorí, že si to musíme uvedomovať, hovorí tiež, že “musíme sa modliť, musíme sa postiť, musíme sa pýtať. Len si myslím, že musíme byť veľmi opatrní s predsudkami. Skontrolujte našu vlastnú optiku. Pane, očisti moje oči, moje srdce, moju myseľ. Dovoľ mi čítať tento dokument taký, aký je, a nie taký, aký chcem, aby bol, alebo si myslím, že je, alebo predpokladám, že je."” Žembera’uvažuje o hermeneutike deklarácie vo svetle vzťahov pápeža Františka’ s otcom Jamesom Martinom a S. Jeannine Grammick je podobný – čítať vyhlásenie vo svetle nich sa zdá byť domnienkou.

Skutočnou otázkou pre Žemberu je, nakoľko sa modlíme. Písmo, zdôrazňuje, hovorí, že boj, ktorému čelíme, sa netýka tela a krvi, ale kniežatstiev a mocností. Hoci by sme sa mali ozvať, náš postoj k ľuďom, ako sú František a Martin, by mal byť postojom Boha’k nim, nie naším vlastným. “Boh si želá pokánie, obrátenie pre nás všetkých,”hovorí. “A tak sa podľa mňa niekedy len trochu obávam, že postoj nášho srdca môže byť štipľavý: ‘Len toho človeka dostať von! Dostaňte ho von!" ’”

Takisto hovorí, že jej bolesť ako navrátilkyne od homosexuálneho životného štýlu je akútnejšia ako tých, ktorí v tom nikdy neboli zapletení. “Rozmýšľam, či naše srdcia smútia, alebo sme’len tak nahnevaní a modlím sa, modlím sa, aby naše srdcia boli zarmútené, pretože potom sa pohybujeme z miesta spravodlivého hnevu, nie samospravodlivého hnevu, ale spravodlivého hnevu a súcitu,” hovorí mi. “Bojím sa o nás ako Cirkev a o seba, keď sa pohnem do niečoho iného ako do súcitu.”

Na konci relácie diskutujeme o politickej otázke manželstiev “rovnakého pohlavia,” a o tom, ako by sa k nej mala Cirkev najlepšie postaviť.

Podľa Žemberovej”názoru je potrebné duchovné prebudenie od Ducha Svätého. Otázka manželstva “rovnakého pohlavia” je v skutočnosti otázkou, či chceme krajinu pod Bohom alebo sami seba.

“Sedí s otázkou: Kto je pre vás Boh? A chcete, aby bol Bohom, alebo chcete byť Bohom vy?" ” hovorí Žember. “Myslím si, že v mnohých prípadoch vidíme, že chceme byť Bohom, pretože sme’zabudli, alebo sme možno ani nikdy nevedeli, aký je dobrý, pretože si myslím, že keby sme vedeli, aký je dobrý Boh, chceli by sme, aby bol Pánom nielen nad našimi vlastnými životmi, ale aj nad našou kultúrou, národom, vzdelávacím systémom, nad všetkým.”

V tejto súvislosti hovorí aj o homosexuálnom životnom štýle. Pravá láska je pre Žembera Kristus visiaci na kríži, ktorý za nás dáva svoj život, aj keď si to nezaslúžime. Dotýka sa rozdielu medzi Cirkvou a hnutím LGBT a hovorí, že je potrebné povedať, že máme prísť takí, akí sme, ako to robí hnutie LGBT, ale že máme sľúbiť premenu v Kristovi, pretože to je to, čo chce urobiť – premeniť nás na neho.

Pre viac z môjho rozhovoru s Kim Zemberovou si naladíte túto epizódu The John-Henry Westen Show.

The John-Henry Westen Show je dostupná vo forme videa na stránke relácie’s YouTube kanál a vpravo tu na mojom blogu LifeSite.

Je k dispozícii aj v audio formáte na platformách, ako sú SpotifySoundcloud, a Acast. Čakáme na schválenie aj pre iTunes a Google Play. Ak sa chcete prihlásiť na odber audio verzie na rôznych kanáloch, navštívte Stránku vysielania tu.

Vytvorili sme’pre túto reláciu špeciálny e-mailový zoznam, aby sme vás mohli každý týždeň upozorniť na zverejnenie novej epizódy. Prosím, prihláste sa teraz kliknutím sem. Môžete sa tiež prihlásiť na Kanál YouTube a YouTube vás’upozorní na nový obsah.

Môžete mi posielať spätnú väzbu alebo nápady na témy relácií prostredníctvom e-mailu [email protected].