francis-audience-810x500.jpg

Protestantský líder odsúdil pápežom Františkom schválený pro-homosexuálny biblický komentár

0
Kultúra smrti

Najnovšia verzia pro-homosexuálneho tretieho vydania Jeronýmovho biblického komentára pre dvadsiate prvé storočie, ktorá obsahuje predslov pápeža Františka, si vyslúžila odsúdenie a posmech protestantských hlasov, ktoré upozornili na “woke” agendu takzvanej “katolíckej” akademickej biblickej vedy. 

Argumentujúc, že biblické texty odsudzujúce sodomiu sa nevzťahujú na dnešné “moderné poňatie homosexuality” ako “možnej sexuálnej orientácie,” Jeronýmov biblický komentár kategoricky tvrdí, že “Biblia nehovorí o láske medzi osobami rovnakého pohlavia [sic] ako dnes.”  

“Levitikus 18,22 nehovorí o modernom pojme homosexualita alebo homoerotika, ktorý vo všeobecnosti nebol v staroveku známy ako možná sexuálna orientácia,” uvádza sa v heterodoxnom komentári. “Preniknutie muža mužom bol spôsob, ako preniknutého očierniť, aby ponížil cudzincov alebo menejcennú stranu vo vojne.” 

“Hlavným záujmom 3. Mojžišovej 18,22 a 20:13 je uistiť, že muži provytvárajú oúlovkyprpre spoločenstvo. Hje preto hermeneuticky nepropriate používať tieto verše a podobné pasáže v Biblii na ostrakizáciu homosexuálnych mužov,” pokračuje v rozpore s katolíckym učením. 

PREČÍTAJTE SI: Synoda o synodalite diskutuje o ‘pastoračnej’ approach k ‘láske medzi homosexuálnymi pármi’  

Protestant apologét a podcaster dr. James White ostro zosmiešnil a odsúdil komentár. “Toto nemá nič spoločné s exegézou,” povedal. “Toto je woke propaganda maskujúca sa za biblický komentár a vedeckú prácu.”   

“Abudeme práve hovoriť, že Popäť nemalnečítali túto časť, alebo je tu nejaká konzistentnosť v tom, že Pope podporuje tých, ktorí sa usilujú o LGBTQ inklúziu, a práve vydala list, v ktorom dáva pastoračnú slobodu za určitých okolností požehnať to isté-sexuálne zväzky?” White sa pýtal. 

Učenci v komentári ďalej “varujú” pred používaním prvej kapitoly knihy sv. Pavla’Listu Rimanom ako “‘klbkový text’ na očierňovanie osôb s rovnakou sexuálnou orientáciou.”V súvislosti s Rímskym 1:24–27 – v ktorom apoštol vyhlasuje, že Boh vydal pohanov neprirodzeným žiadostiam homosexuality za trest za hriech modloslužby – Jeronýmov komentár uvádza: “ Nech by sa v súvislosti so vzťahmi medzi osobami rovnakého pohlavia uvádzali akékoľvek súčasné morálne argumenty, je eticky nezodpovedné používať túto pasáž v 1. liste Rimanom na uzavretie súčasného skúmania tejto problematiky.” 

Komentár ďalej tvrdí, že “takéto použitie zbavuje text jeho spoločenského a historického kontextu a prináša ho na tému, ktorú by si Pavlovo vlastné publikum nikdy nepredstavilo a nepochopilo.  

“Pavlovi’súčasníci by poznali viaceré typy vykorisťovateľských sexuálnych vzťahov vrátane pedofílie, prostitúcie a otroctva. V každom prípade takéto vzťahy odhaľovali a opisovali zneužívajúce mocenské štruktúry. Nemajú nič spoločné s milostnými sexuálnymi vzťahmi medzi dospelými, ktorí s tým súhlasia,”tvrdí sa v komentári. 

Biblisti zvláštne tvrdia, že keďže kontextom k apoštolom’prísnemu odsúdeniu by boli “pornografické”večierky organizované v rímskych palácoch, preto “nikde v tomto úryvku nie je naznačené, že by išlo o súkromné správanie.” 

“Toto je prebudené, ako je deň dlhý, je to’ľavicové, ako je deň dlhý, a pápež František hovorí, že toto treba čítať,” deklaroval White a obvinil pápeža, že “jasne, cielene, zámerne mení morálne a etické učenie Rímskokatolíckej cirkvi v otázke LGBTQ revolúcie.” 

ČÍTAJTE: Arcibiskup Cordileone, Oaklandský biskup Barber vydal pastiersky list, v ktorom odsudzuje gender ideológiu

V predslove k ttretiemu edodaniu Jeronýmovho biblického komentára, Pápež František prvyzdvihol dielo a “službu” jehoučencihipponúkajúschurch. “Božie slovo spája veriacich a robí z nich jeden ľud,” povedal pápež. “V tom spočíva význam a poslanie biblickej vedy v službe spoločenstvu veriacich, teda typ vedy, ktorý sa prejavuje v tomto zväzku biblických komentárov.” 

Nezávisleprisingly, komentár získal oficiálny cirkevný approval od Arcidiecézy Chicago pod pro-LGBT kardinálom Blasom Cupichom. V 2020, tje nihil obstat (čo znamená “nič nestojí v ceste”) udelil diakon Daniel Welter,vtedajší ckancelár ArchdiecézyChicago, a primátor imprimaturant (čo znamená “nech je printed”) udelil biskup Ronald Hicks, vtedajší vicagenerál arcidiecézy v Chicagu. Na nihil obstat a imprimatur majú označovať, že dielo, ktoré má byť publikované, je bez akýchkoľvek doktrinálnych chýb. V mnohých prípadoch, ako napríklad Jeromejský biblický komentár pre dvadsiate prvé storočie: Tretie vydanie, pečiatky approval stratili význam. 

Na rozdiel od súčasného vydania’programu “prebudenia,” prvé dve vydania Jeronýmovho biblického komentára označovali homosexuálne činy pod biblickým termínom “sodomia,” názov prevzatý od mesta Sodoma, ktoré Boh zničil ohňom za hriech homosexuality. Druhé vydanie uvádza, že znenie prvej kapitoly Listu Rimanom “ukazuje, že sexuálna zvrátenosť, o ktorej Pavol hovorí, je homosexualita.” 

Tvrdenie, že Písmo v skutočnosti neodsudzuje homosexualitu v dnešnom ponímaní ako “možnú sexuálnu orientáciu”, nie je novým argumentom. Je len logickou alternatívou k priamemu odmietnutiu biblického odsúdenia sodomie, čo je druhá možnosť homosexuálnej loby v Cirkvi, ktorá sa snaží za každú cenu vnútiť celej Cirkvi akceptáciu homosexuality ako normatívnej a morálne prijateľnej možnosti. 

Čítajte: Pro-LGBT biskup Kentucky potvrdzuje podporu ‘požehnania’ párov rovnakého pohlavia’;

Už v roku 1986 vtedajší kardinál Joseph Ratzinger ako prefekt Kongregácie pre náuku viery (CDF) odsúdil akýkoľvek výklad Písma, ktorý sa snažil ospravedlniť homosexuálne skutky a životný štýl alebo ktorý tvrdil, že Biblia nemá v tejto veci čo povedať. 

“Čoraz viac ľudí dnes aj v Cirkvi vyvíja obrovský tlak na Cirkev, aby akceptovala homosexuálny stav, akoby nebol narušený, a aby schvaľovala homosexuálne aktivity,” napísal v liste CDF biskupom o pastorácii homosexuálnych osôb, ktorý schválil pápež Ján Pavol II.

Kardinál Ratzinger označil za jednu z “príčin zmätku v súvislosti s učením Cirkvi” odsúdil “novú exegézu Svätého písma, ktorá rôzne tvrdí, že Sväté písmo nemá čo povedať k téme homosexuality, alebo že ju nejakým spôsobom mlčky schvaľuje, alebo že všetky jeho morálne príkazy sú natoľko kultúrne viazané, že už nie sú aplikovateľné na súčasný život.” 

“Tieto názory sú vážne mylné,” vyhlásil. 

Naopak, napísal, Písmo má “jasnú konzistenciu … v morálnej otázke homosexuálneho správania. Učenie Cirkvi o tejto otázke sa teda nezakladá’na izolovaných frázach pre ľahkú teologickú argumentáciu, ale na pevnom základe konštantného biblického svedectva.” 

Prefekt CDF ďalej vyložil katolícku náuku o vnútornom súlade medzi Písmom a apoštolskou Tradíciou. “Písmo nie je správne pochopené, ak sa vykladá spôsobom, ktorý je v rozpore so živou Tradíciou Cirkvi“a je v rozpore s ňou. Aby bol výklad Písma správny, musí byť v podstatnej zhode s touto Tradíciou.” 

Táto Tradícia, potvrdil, jasne a neustále tvrdila, že “len v manželskom vzťahu môže byť use sexuálnych schopností morálne dobré. Osoba, ktorá sa správa homosexuálne, preto koná nemorálne.” 

PREČÍTAJTE SI: Nie je priestor pre ‘inklúziu’: Homosexualita a transgenderizmus sú hriechy proti samotnej prírode 

Konštatujúc, že “dnešné učenie Cirkvi’je v organickej kontinuite s perspektívou Písma a s jej vlastnou stálou Tradíciou,” kardinál Ratzinger pripomenul veriacim, že “ako pri každom obrátení od zla, aj pri zanechaní homosexuálnej aktivity bude potrebná hlboká spolupráca jednotlivca s oslobodzujúcou Božou’milosťou.” 

Na druhej strane upozornil, že “názor, že homosexuálna aktivita je rovnocenná alebo rovnako prijateľná ako sexuálny prejav manželskej lásky, má priamy vplyv na chápanie spoločnosti’o povahe a právach rodiny a ohrozuje ich.” 

Tí, ktorí v Cirkvi argumentujú v prospech homosexuality “majú často úzke väzby s tými, ktorí majú podobné názory mimo nej,” uvádza sa v liste. “Tieto posledné skupiny sa riadia víziou, ktorá je v rozpore s pravdou o ľudskej osobe, ktorá sa plne odhaľuje v Kristovom tajomstve. Odrážajú, aj keď nie celkom vedome, materialistickú ideológiu, ktorá popiera transcendentnú povahu ľudskej osoby, ako aj nadprirodzené povolanie každého jednotlivca.”

Kardinál Ratzinger ďalej varoval, že “existuje mnoho ľudí, ktorí sa snažia vytvoriť zmätok v súvislosti s postojom Cirkvi” a potom tento zmätok využiť vo svoj prospech.” 

“Hnutie v Cirkvi, ktoré má podobu nátlakových skupín rôznych názvov a veľkostí, sa snaží vzbudiť dojem, že zastupuje všetky homosexuálne osoby, ktoré sú katolíkmi. V skutočnosti sa jeho členstvo zväčša obmedzuje na tých, ktorí buď ignorujú učenie Cirkvi, alebo sa ho snažia nejakým spôsobom podkopať. Združuje pod záštitou katolicizmu homosexuálne osoby, ktoré nemajú v úmysle vzdať sa svojho homosexuálneho správania. Jednou z používaných taktík je protest, že akákoľvek kritika alebo výhrady voči homosexuálnym ľuďom, ich činnosti a životnému štýlu sú jednoducho rôznymi formami nespravodlivej diskriminácie.” 

“Aj keď praktizovanie homosexuality môže vážne ohroziť životy a blahobyt veľkého počtu ľudí, jej zástancovia zostávajú neochvejní a odmietajú brať do úvahy veľkosť rizík, ktoré sú s tým spojené.”

RELATED:  

Predstavitelia synody váhajú pri otázke o dodržiavaní katolíckych noriem o ‘pastoračnej’ starostlivosti o homosexuálov  

Kenský biskup odsudzuje homosexuálne zväzky po tom, čo pápež František propaguje ‘požehnania’rovnakého pohlavia 

Pápež František duchovným: Rozhodnite sa sami, či ‘požehnáte’ homosexuálne zväzky  

Kňaz pápežovi Františkovi: ‘Propagovaním homosexuality ubližujete mojej farnosti  

Pápež práve pripravil katolíckych kňazov o obvinenia z trestných činov z nenávisti – Tu’je ako  

Africký kardinál hovorí, že ‘kolektívne rozlišovanie’ na synode určí postoj Cirkvi’k otázkam LGBT 

Jezuitská služba pre utečencov presadzuje antikoncepciu, LGBT agendu a sexuálnu výchovu plánovaného rodičovstva