Canada_post-810x500.jpg

Kanadská pošta obvinená zo špehovania občanov prostredníctvom ich pošty a zdieľania informácií

22
Neutral

Kanadská pošta bola obvinená z porušovania zákona tým, že zhromažďuje a zdieľa osobné údaje Kanaďanov na základe toho, kto im posiela balíky. 

Urad komisára pre ochranu osobných údajov Philippa Dufresnea 20. septembra oznámil, že Kanadská pošta, korunná spoločnosť, ktorá funguje ako hlavná poštová služba v Kanade, zhromažďovala dôverné údaje pre svoj marketingový program vrátane údajov o tom, kde jednotlivci žijú a aký typ online nákupov robia, ako uvádza The Canadian Press.   

Dufresne zistil, že Kanadská pošta nedostala od Kanaďanov povolenie na zdieľanie alebo zhromažďovanie ich informácií, čo znamená, že Kanadská pošta porušovala článok 5 národného zákona o&nbspsúkromí. 

Vyšetrovanie sa začalo po tom, ako istý muž dostal od torontskej reštaurácie marketingový materiál, ktorý na obálke obsahoval jeho meno a úplnú adresu bytu vrátane čísla apartmánu. 

Potom sa zistilo, že propagačný materiál bol zaslaný v rámci marketingového programu Canada Post’Smartmail, ktorý pre reštauráciu zorganizoval poštovú kampaň.  

Vyšetrovaním sa zistilo, že marketingový program Canada Post’uzatvára zmluvy s poskytovateľmi poštových služieb na prípravu a zasielanie personalizovaných zásielok zákazníkom na základe ich predchádzajúcich nákupov.  

Podľa údajov Kanadskej pošty sú marketingové zoznamy založené na 1 200 dostupných atribútoch zamerania vrátane rodinného a rodinného stavu, etnického pôvodu, záujmov a koníčkov. 

Akkoľvek nie všetky kampane obsahujú úplné adresy príjemcov’, Kanadská pošta poukázala na to, že z jej údajov vyplýva, že Kanaďania častejšie otvárajú adresovanú poštu ako neadresovanú.   

Poskytovatelia poštových služieb však nemôžu poskytovať poštové zoznamy inzerentom a po skončení kampane musia zoznamy zlikvidovať.  

Po svojom vyšetrovaní Dufresne odporučil, aby Kanadská pošta prestala používať a zverejňovať osobné údaje, kým nedostane výslovné povolenie od Kanaďanov; pošta však spočiatku odmietala zmeniť svoju politiku.   

Kanadská pošta argumentovala, že zhromažďovanie a zdieľanie informácií s marketingovými firmami je pre Kanadskú poštu spôsob, ako udržať krok so svojimi výdavkami, keďže objem bežnej pošty klesá. Pošta tiež tvrdila, že Kanaďania by ocenili dostávanie personalizovaných marketingových ponúk poštou.   

S tým však Dufresne nesúhlasil a poukázal na to, že väčšina Kanaďanov by monetizáciu svojich osobných údajov nevnímala pozitívne a považovala by ju skôr za porušenie súkromia.  

Kanadská pošta ďalej namietala, že Kanaďania dali poštovým službám povolenie na zasielanie pošty na ich adresy a žiadať “opätovné povolenie na doručovanie ich pošty by bolo absurdné.” 

Kanadská pošta navyše tvrdila, že Kanaďania sa môžu rozhodnúť z marketingového programu odhlásiť prostredníctvom svojej webovej stránky. Pošta argumentovala, že tým, že sa ľudia nerozhodli odhlásiť, dali nepriamo súhlas na to, aby sa ich osobné údaje používali na marketingový program.  

Dufresne tieto argumenty odmietol a zopakoval svoje odporúčanie, aby Kanadská pošta prestala zhromažďovať a zdieľať osobné údaje.  

Aj keď pošta jeho radu pôvodne odmietla, Kanadská pošta odvtedy oznámila, že svoj postup prehodnotí po tom, ako sa správa o porušení ochrany osobných údajov rozšírila na sociálnych sieťach.  

“Kanaďania nám každý deň dôverujú pri spracúvaní osobných údajov,” uviedla 22. septembra Kanadská pošta. “Nie je pre nás nič dôležitejšie ako zachovanie tejto dôvery u Kanaďanov.” 

Jack Fonseca z Campaign Life Coalition pre LifeSiteNews povedal, že “je dobré vidieť, že federálny komisár pre ochranu súkromia sa zaujíma o ochranu práv na súkromie Kanaďanov.” 

“Musím sa však spýtať, kde bol, do čerta, jeho záujem, keď zamestnávatelia, nemocnice, športové arény a vládne agentúry požadovali od Kanaďanov zverejnenie súkromných zdravotných informácií a stavu očkovania?" ” položil otázku. “Kde bol pán Dufresne, keď dochádzalo k najhrubšiemu porušovaniu práv na súkromie Kanaďanov’v histórii?"” 

“Zdá sa, že zmysel komisára pre ochranu súkromia’je veľmi selektívny,” dodal Fonseca. “Pokiaľ ide konkrétne o situáciu s Kanadskou poštou, väčšie obavy zo zhromažďovania osobných údajov a nákupných zvyklostí mi nerobí potenciál nevyžiadaných reklamných letákov, ale potenciál nášho hlavného diktátora Justina Trudeaua vymyslieť, ako ich využiť proti Kanaďanom.” 

“Nikdy nezabudnem, keď spolu s Chrystiou Freelandovou bez súdneho príkazu zhabali bankové účty súkromných občanov, čo bol ohavný akt vládnej tyranie,” obvinil.