GettyImages-1242718987-810x500.jpg

X/Twitter bude od niektorých používateľov zbierať biometrické údaje a údaje o zamestnaní

16
Kultúra smrti

Platforma sociálnych médií X, bývalý Twitter, začne podľa štvrtkovej aktualizácie zásad zhromažďovať biometrické údaje a informácie o zamestnaní niektorých svojich používateľov, čo vyvoláva obavy, že všeobecné súkromie na internete bude ešte viac narušené.

“Na základe vášho súhlasu môžeme zhromažďovať a používať vaše biometrické údaje na účely bezpečnosti, ochrany a identifikácie, ” znie časť nových zásad ochrany osobných údajov spoločnosti X’.

Zástupca spoločnosti vysvetlil agentúre Bloomberg, že používatelia služby X Premium sa môžu rozhodnúť poskytnúť svoj štátny preukaz totožnosti a fotografiu a že biometrické údaje sa budú zhromažďovať z oboch na overenie totožnosti používateľa.

“To nám dodatočne pomôže prepojiť, pre tých, ktorí sa rozhodnú, účet so skutočnou osobou spracovaním ich štátneho preukazu totožnosti,” uviedla spoločnosť X vo vyhlásení. “Pomôže to spoločnosti X aj v boji proti pokusom o vydávanie sa za niekoho iného a zvýši bezpečnosť platformy.”

Oficiálna aktualizácia politiky prichádza uprostred používateľského žalobyobviňujúcej spoločnosť X zozachytávania, ukladania a používania biometrických údajov obyvateľov štátu Illinois’ vrátane podpisov tváre bez ich súhlasu.

Biometrické údaje vrátane odtlačkov prstov a skenov tváre sa čoraz častejšie používajú na overenie osobnej totožnosti na online platformách, ako je Meta’Facebook, alebo počas nákupov. Napríklad spoločnosť Whole Foods začalainštalovaťbiometrickútechnológiu, ktorá umožňuje nakupujúcim platiť “rukou” prepojením jedinečných “podpisov dlane” s konkrétnymi kreditnými kartami, takže záblesk dlane spustí nákup.

X bude tiež zhromažďovať vzdelanostnú a pracovnú históriu svojich používateľov, aby im pomohol pri hľadaní práce, čím by sa spoločnosť mohla stať potenciálnym konkurentom spoločnosti LinkedIn, ktorú vlastní Microsoft. Posledný týždeň platforma zverejnila svoj “X Hiring” náborový nástroj, ktorý je teraz k dispozícii “overeným” organizáciám.

Môžeme zhromažďovať a používať vaše osobné údaje (ako je vaša história zamestnania, história vzdelávania, zamestnanecké preferencie, zručnosti a schopnosti, aktivita a angažovanosť pri hľadaní práce a podobne), aby sme vám mohli odporučiť potenciálne pracovné miesta, aby sme ich mohli zdieľať s potenciálnymi zamestnávateľmi, keď sa uchádzate o prácu, aby sme zamestnávateľom umožnili nájsť potenciálnych kandidátov a aby sme vám mohli zobrazovať relevantnejšiu reklamu,” vysvetľuje aktualizovaná politika, ktorá nadobúda účinnosť 29. septembra.

Jacopo Pantaleoni, bývalý hlavný inžinier a výskumný vedec v spoločnosti Nvidia, povedal Fortune, že podľa neho nové normy ochrany osobných údajov X’“predstavujú nebezpečný precedens.”

“Nebezpečenstvo je dvojaké. Po prvé, ak sa používanie týchto značiek rozšíri, môže sa vytvoriť systém, v ktorom bude prakticky nemožné zostať na sieti v anonymite, čo ešte viac naruší samotný pojem súkromia na internete,” povedal.

Pantaleoni tiež predpovedal, že používanie takýchto značiek identity “nevyhnutne povedie k rozvoju ešte jemnejších a presnejších metód cielenej reklamy a distribúcie správ na mieru.” 

“A to znamená, že pre používateľov bude ešte ťažšie získať neutrálny pohľad na web a nakoniec aj na svet. Dôsledky by mohli byť katastrofálne,” varoval.

Majiteľ a predseda spoločnosti X Elon Musk sa podelil o to, že má ambíciu premeniť platformu na “aplikáciu na všetko”, ktorá uľahčí komunikáciu, vrátane video a audio hovorov, platieb, nakupovania a ďalších služieb.