shutterstock_1495961828-810x500.jpg

CHD bojuje proti návrhu na zamietnutie žaloby proti "kartelu cenzúry online správ

43
Neutral

Poznámka od prezidenta LifeSiteNews Steva Jalsevaca: Tento prípad by mohol mať obrovský význam pre slobodu prejavu na internete. Mali by sme dúfať a modliť sa za jeho úspech. RFK Jr. mal v minulosti obrovský úspech pri získavaní veľkých právnych víťazstiev proti nadnárodným korporáciám. Preto má tento prípad CHD väčší potenciál ako väčšina iných, aby priniesol pozitívny výsledok.

Advokáti organizácie Children’s Health Defense  (CHD) v utorok predložili sériu dokumentov týkajúcich sa prebiehajúceho súdneho procesu CHD’proti Trusted News Initiative  (TNI), ktorej členmi sú The Washington Post, The Associated Press (AP), Reuters a BBC.

Súdny proces, CHD v. The Washington Post, tvrdí, že mediálni giganti sa nezákonne spolčili s cieľom potlačiť hospodársku súťaž tým, že prinútili najväčšie svetové’internetové platformy – vrátane spoločností Google, Facebook, Twitter a Microsoft – cenzurovať online spravodajské kanály za uverejňovanie “dezinformácií.”

Dalšími žalobcami v žalobe sú Trialsite Inc, Creative Destruction Media LLC, Erin Elizabeth Finn, Jim Hoft, Dr. Ben Tapper, Ben Swann, Dr. Joseph Mercola, Ty Bollinger, Charlene Bollinger a Jeff Crouere.

“Po tom, čo sme podali našu žalobu ešte v máji, žalovaní podali niekoľko rôznych návrhov, ktorými sa snažili zastaviť konanie v tejto veci,” uviedol Jed Rubenfeld, hlavný právnik v tejto veci. “Tento týždeň sme podali spisy proti ich návrhom a“dúfame, že každý z nich vyhráme.”

Rubenfeld je tiež profesorom na Yale Law School a autor knihy “Sloboda a čas: Teória ústavnej samosprávy” a “Revolúcia súdnictvom: Štruktúra amerického ústavného práva.”

Povedal Obhajcovi ak žaloba CHD’uspeje, žalovaní “budú dlžní trojnásobné odškodné každému vydavateľovi internetových správ v krajine, ktorého TNI cenzurovala a poškodila.”

Scott J. Street, ktorý tiež zastupuje žalobcov, pre The Defender povedal:

Tento prípad je dôležitou súčasťou celosvetového boja proti cenzúre, ktorá môže predstavovať najväčšiu hrozbu pre slobodu v tomto storočí. Tešíme sa na to, že sa tento prípad pohne dopredu a že budeme mať svoj deň na súde.

Komentujúc podania z 15. augusta Kim Mack Rosenbergová, zastupujúca generálna právna zástupkyňa CHD, uviedla, že žalobcovia “dôrazne namietali” proti všetkým návrhom žalovaných” vrátane návrhov tvrdiacich, že žalobcovia neuviedli žalovateľné nároky, návrhu BBC, že súd nad ňou nemôže vykonávať právomoc, a návrhu žalovaných na presunutie prípadu na iný federálny okresný súd.

Rosenberg uviedol, že žalobcovia majú právo na to, aby sa prípad prejednával v západnom okrese Louisiany.

Súdny proces proti TNI sa bude prejednávať v USA.USA pre Západný okres Louisiany, divízia Monroe, pred predsedom súdu Terrym Doughtym.

Doughty predsedá aj ďalším kľúčovým prípadom týkajúcim sa slobody prejavu vrátane prípadov CHD’triednej žaloby proti Bidanovej administratíve v ktorej sa kľúčoví vládni predstavitelia spolčili so sociálnymi médiami s cieľom cenzurovať príspevky, ktoré boli v rozpore s oficiálnym vládnym príbehom o politike súvisiacej s COVID-19.

V prípade TNI ešte nebolo naplánované pojednávanie. Žalobcovia požadovali súdne pojednávanie s porotou.

‘Online spravodajský cenzúrny kartel’ porušuje protimonopolné právo

CHD reagovalo na pokus žalovaných’ o zamietnutie žaloby vysvetlením, že TNI porušuje národné protimonopolné právo a ústavne zabezpečenú slobodu prejavu.

Podľa žalobcovia uviedli:

TNI bola zámerne vytvorená žalovanými, aby potlačila to, čo oni sami nazvali svojou ‘skutočnou konkurenciou’ – vydavateľmi online správ, ktorí predstavujú ‘existenčnú hrozbu’ pre obchodný model starších spravodajských organizácií.

Začiatkom roka 2020 sa niektoré z najvýznamnejších svetových ‘vydavateľstiev ‘legacy news organizácií  spravodajstva, ktoré vznikli v tlači alebo vo vysielaní  vytvorili TNI a nazvali ju “prelomové” a “jedinečné” partnerstvo, ktoré spojilo médiá s Big Tech platformami s cieľom “bojovať proti škodlivým dezinformáciám.”

TNI vyústila do koluzívnej cenzúry a ekonomickej devastácie nemainstreamových online nových vydavateľov, ako sú napríklad CHD a Dr. Mercola, ktorý je tiež žalobcom v žalobe.

Rubenfeld nazval TNI “kartelom cenzúry online správ” a zdôraznil, že to, čo robí, je “kategoricky nezákonné.”

“Protimonopolné právo má pre tento druh ‘priemyselného partnerstva’ názov: nazýva sa to’skupinový bojkot,” povedal Rubenfeld. “Ak sa vydavatelia online spravodajstva venujú spravodajstvu, ktoré TNI zakazuje, členovia TNI’Big Tech’ich cenzurujú – tieňovo zakazujú, blokujú, odstraňujú z prevádzky alebo ukončujú –ich činnosť.”

Sťažovatelia uviedli, že “všetci utrpeli odopretie prístupu k najväčším svetovým internetovým platformám, čo im spôsobilo škody v rozsahu od desiatok tisíc do desiatok miliónov dolárov.”

‘Na slobode prejavu záleží, pretože prejav je začiatkom myslenia’

Podľa Rubenfelda TNI tvrdí, že cenzuruje len “dezinformácie,” ale cenzurovala “presné, úplne legitímne správy, ako napríklad správy o lab-leak theory o pôvode COVID’alebo o príbehu o notebooku Huntera Bidena – takže je’hrozbou nielen pre slobodnú trhovú súťaž v online spravodajstve, ale aj pre samotnú slobodu slova.”

Rubenfeld poukázal na to, že Najvyšší súd USA pred takmer 80 rokmi rozhodol o podobnom prípade, ktorý sa týkal aj agentúry AP. Povedal:

Súd rozhodol, že protimonopolné zákony sa plne vzťahujú na spravodajský priemysel a ich cieľom je zabezpečiť ‘čo najširšie šírenie informácií z rôznych a antagonistických zdrojov… Sloboda publikovať je zaručená ústavou, ale sloboda spájať sa s cieľom zabrániť iným publikovať nie.’

Street súhlasil a dodal: “Sloboda prejavu má význam, pretože prejav je začiatkom myslenia.”

Historicky to médiá vo všeobecnosti uznávali a “poskytovali živnú pôdu pre diskusiu o veciach verejného záujmu,” povedal Street.

“Spravodajské spoločnosti súťažili o to, kto poskytne najpresvedčivejší zdroj správ a analýz, najmä kritiky oficiálnych vládnych výpovedí,” povedal Street.

“Teraz,” dodal, “najväčšie svetové mediálne spoločnosti sa spolčujú, aby podporovali vládnu ortodoxiu a zabránili kritikom vlády šíriť svoje posolstvo, čo podľa nášho názoru porušuje americké protimonopolné zákony.”

Obžalovaní tiež požiadali, aby obžaloba prípad – ak sa ním vôbec bude zaoberať – bola postúpená súdu v New Yorku alebo vo Washingtone, D.C.

Naproti tomu sa žalobcovia požiadali súd, aby žiadosť zamietol, pričom uviedli, že takéto postúpenie by bolo “nezákonné podľa precedensu Najvyššieho súdu” a že žalovaní “nepreukázali, že postúpenie by bolo jednoznačne vhodnejšie.”

BBC sa snaží tvrdiť, že súd v Lousiane nemá’právomoc nad ňou

Dodatočne sa BBC navrhla zamietnuť žalobu pre nedostatok “osobnej príslušnosti”, keďže korporácia má sídlo v USA.K. a má málo kontaktov v Louisane, kde sa prípad prejednáva.

Podľa žalobcov sa však osobná príslušnosť v protimonopolných prípadoch zakladá na vnútroštátnych kontaktoch – nie na kontaktoch so štátom.

“Zatiaľ čo BBC spochybňuje svoju Louisiana kontakty,”uviedli, “nepopiera a nemôže popierať svoje viac ako minimálne kontakty s USA ako celkom.”

Sťažovatelia uviedli:

Podľa vlastného vyhlásenia v tejto veci ” BBC – okrem poskytovania svojho spravodajského a mediálneho obsahu miliónom spotrebiteľov po celej Amerike ” udržiava kanceláriu vo Washingtone, D.C., má 150 zamestnancov so sídlom v USA a hoci je zahraničnou spoločnosťou, má dokonca sídlo vo Washingtone, D.C.…

Podľa toho tu existuje prinajmenšom prima facie prípad minimálnych kontaktov so Spojenými štátmi.

A žalobcovia uviedli, že “iba prima facie prípad osobnej príslušnosti bol potrebný na to, aby sa zamietol návrh BBC 

Dodatočne žalobcovia podali návrh na zistenie príslušnosti BBC. V a písomnosti na podporu návrhu napísali: “Súdy vyhovujú žiadostiam o zistenie jurisdikcie, keď je zahraničný žalovaný kľúčovým hráčom v protisúťažnom sprisahaní” – a BBC podľa nich zohrala v TNI významnú úlohu.

Sťažovatelia tiež napísali:

Podľa pána  [Jonathan] Munro [riaditeľ žurnalistiky BCC’a zástupca generálneho riaditeľa BBC News] bola BBC ‘zakladajúcim partnerom a vedúcim’ TNI; zamestnáva (alebo zamestnala) ľudí ‘ktorí sa podieľali na riadení TNI’; má ‘dokumenty týkajúce sa TNI, ktoré má BBC’ v držbe… v Spojenom kráľovstve’; a usporiadala štyri výročné samity o práci TNI’.

Tento článok pôvodne uverejnil The Defender – Webová stránka Children’s Health Defense’s News & Views pod licenciou Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0. Prosím, zvážte predplatné The Defender alebo darcovstvo pre Children’s Health Defense.

PODROBNOSTI

Bidenova administratíva údajne plánuje jesenné obmedzenia COVID, keďže médiá propagujú nový variant