Päť vecí, pre ktoré by parížsky klimatický summit mal zaujímať pro-life hnutie

941
Kultúra smrti

V Paríži sa až do 11. decembra koná klimatická konferencia COP21 a francúzske hlavné mesto sa muselo pripraviť na tie najznepokojujúcejšie bezpečnostné výzvy. Napriek nedávnym teroristickým útokom prišli úplne všetci pozvaní zástupcovia štátov, veď stávke je budúcnosť planéty.

Prinášame vám niekoľko základných informácií o podujatí a dôvody, prečo by klimatická konferencia mala zaujímať osoby, ktoré sa zasadzujú za mravnú obnovu civilizácie.

1) O čom je COP21?

Takzvané „klimatické rozhovory“ riadi už viac než 20 rokov samotná OSN. COP21 (v preklade „Konferencia zmluvných strán“) je v poradí už dvadsiatou prvou, ale táto je podľa vyjadrení vlád obzvlášť dôležitá. Prezentuje sa ako akási „posledná šanca“, aby sme sa vyhli všestrannému utrpeniu vojen, hladomorov a masovej migrácie. Vedci spájajú s globálnym otepľovaním súčasnú masovú migráciu z Afriky a Stredného východu do Európy, ba dokonca aj parížske útoky.

Cieľom konferencie je dosiahnuť dobrovoľný záväzok rozvinutých krajín, že zníženia emisie oxidu uhličitého. Tejto agende má pomôcť aj uhlíková daň, uhlíkové kvóty a veľké klimatické dotácie určené chudobnejším krajinám, ktoré by im pomohli dohnať tie bohatšie. (Nazývajú to „klimatická spravodlivosť“.)

Vďaka tomu by sa malo zastaviť globálne otepľovanie tak, aby priemerná teplota na zemi nestúpla od priemyselnej revolúcie o viac než 2°C. Podivuhodné na tom je, že ak do roku 2050 alebo do roku 2100 teplota vzrastie o menej než o určené dva stupne, tak sa zásluhy za tieto dobré správy pripíšu opatreniam prijatým pod vedením OSN.

2) Prečo by sa o to malo zaujímať pro-life hnutie?

Čo to má do činenia s kultúrou smrti a rešpektovaním posvätnosti ľudského života? Nuž, veľa. Hovorí sa, že v mene planéty, treba zastaviť ľudí. Zastaviť to, že jedia mäso, spaľujú benzín, to, že si namiesto sprchovania dávajú kúpeľ, že klčujú lesy... dokonca zastaviť aj ich samotnú existenciu. Hovorí sa, že globálne otepľovanie je priamym dôsledkom ľudského konania. Zabíjame prírodné zdroje. Naše uhlíkové splodiny ženú teplotu na Zemi čoraz vyššie: čím viac spaľujeme fosílne palivá, tým viac oxidu uhličitého posielame do atmosféry. Ten zachytáva slnečné teplo, čo spôsobuje sucho, povodne, stúpanie oceánov a všeobecný zmätok.

Zástancovia života by si mali uvedomiť, že snaha o záchranu planéty v klimatickej oblasti je predovšetkým snažením namiereným proti človeku. Na dennom poriadku sú predpovede stúpencov globálneho otepľovania, ktorý za hlavnú príčinu katastrof a extrémnych podmienok považujú veľkosť ľudskej populácie na zemi. Táto nová ideológia nakazila médiá, politiku a oficiálne učebné osnovy prvého aj druhého stupňa základných škôl, a to nie len vo Francúzsku. Jedným z najviditeľnejších dôsledkov je, že ekológovia na celom svete nadmieru propagujú kontrolu populácie, zatiaľ čo všetky veľké nadácie - Billa a Melindy Gatesovcov, Hewlett Packard, atď. – a všetky oficiálne medzinárodné organizácie dotujú a šíria antikoncepciu. A to sa deje najmä v chudobnejších krajinách.

Treba povedať, že návrh zmluvy (k dispozícii tu) sa kontroly populácie nedotýka. Na to sa sťažujú mnohí „veľkí ekológovia“ a maltuziánske skupiny, pričom hovoria, že do príliš plodných krajín sa nedávajú dostatočné finančné prostriedky na riešenie ich populačného problému. No ani z ich pohľadu to nie je úplne pravda. Odvtedy, čo Paul Ehrlich publikoval svoju poplašnú knihu Populačná bomba (The population bomb), sa na presadzovanie a sprístupňovanie antikoncepcie minuli celé milióny. Podmienila sa tým pomoc Tretiemu svetu a mnohým tradičným a pro-life spoločnostiam sa neoficiálnou cestou nanútil potrat.

Rovnaká rétorika sa používa aj dnes a práve ona je jednou z hnacích síl boja proti globálnemu otepľovaniu. Je to však diskrétnejšie než robiť politické vyhlásenia. Maltuziánsku agendu nemožno odsunúť stranou – veď je nevyhnutným prvkom logiky antropogénneho globálneho otepľovania. O to, že sa to deje tak dlho.

3) Klimatický program a globálna vláda

Tak ako neviditeľná vojna v Orwellovej knihe 1984, aj globálne otepľovanie je hlavným nástrojom na vyvolávanie strachu a podporu globalizácie. Problém je globálny, takže aj riešenie musí byť globálne. To znamená nadnárodne právomoci, záväzné dohody, svetové dane a, samozrejme, sankcie. Francúzsky prezident Francois Hollande nedávno prišiel s myšlienkou, že COP21 by mala zriadiť nový medzinárodný klimatický súd so záväznými právomocami.

Ide o jasný posun smerom ku globalizácii. Je zaujímavé, že väčšina svetových vodcov je za - od Putina cez XI Jingpinga až po Obamu. Rovnako aj Justin Trudeau a Malcolm Turnbull. Tí len nedávno v Kanade a v Austrálii nahradili svojich predchodcov Harpera a Abotta, ktorí boli skeptickejší a mysleli nezávislejšie.

Za tým všetkým je nová ideológia. Nový marxistický „triedny boj“ však už nezúri medzi buržoáziou a proletariátom, bohatými a chudobnými, mužmi a ženami, domorodcami a prisťahovalcami či osadníkmi alebo medzi zástancami LGBT a „normálnymi“. Triedny boj dnes zúri medzi človekom a prírodou, ľudstvom a všetkými ostatnými druhmi. Svojím spôsobom ide o najhoršiu herézu. A tak ako všetky herézy, je táto zároveň aj náboženstvom. V ktorom sa úcta a obety dávajú bohyni s menom Gaia (Zem). A to dokonca aj ľudské obety vo forme potratov.

4) Dôležitá úloha Katolíckej cirkvi

K celosvetovej mobilizácii nabáda aj samotný Vatikán. Svätý Otec František poprosil spolu s „odborníkmi“ o „ekologické obrátenie“. Medzi týmito odborníkmi bol aj ateista John Schellnhuber, ktorý aktívne pôsobí v najväčších medzinárodných a vládnych organizáciách, ktoré v mnohom podporujú kultúru smrti. Na svojej ceste do Afriky prosil František opäť naliehavo o podpísanie parížskej dohody.

Jeho morálna autorita má pre vyjednávačov mimoriadny význam. Mnohí katolíci však zostali zmätení. V mene oddelenia duchovného od svetského by malo byť úlohou Katolíckej cirkvi pomôcť ľuďom dosiahnuť svoj osobný cieľ - spásu. Zatiaľ čo dosahovanie spoločného dobra je povinnosťou laikov. [Treba však poznamenať, že Svätý Otec sa vyjadruje k ekologickým otázkam preto, že prílišná ľahostajnosť voči životnému prostrediu môže byť aj hriechom, a teda i otázkou osobnej spásy. Pozrite tiež dielo „Desať prikázaní pre životné prostredie“ pápeža Benedikta XVI., pozn. red.]

Treba povedať, že Svätý Otec v Laudato Si otvorene odmietol populačnú kontrolu, čo je jeho morálna povinnosť. Zdá sa však, že zdôrazňuje všetky poplašné slová zástancov globálneho otepľovania a boj proti klimatickým zmenám považuje za prvoradú povinnosť.

Tesne pred COP21 sa vo Francúzsku udiali niektoré prekvapivé udalosti. Kardinál Philippe Barbarin, francúzsky prímas, skritizoval používanie „katastrofického“ tónu. V rozhovore s Famille Chrétienne pred nedávnom povedal: „Nemali by sme človeka obviňovať z toho, že je pánom a vládcom stvorenia, pretože to je jeho povolanie. Zdrojom neduhov na našej planéte nie je jeho panovanie, ale [jeho] hriech.“ Zdôraznil aj to, že človek zmenil Francúzsko na záhradu tým, že „zveľadil“ prírodu.

Parížsky kardinál Vingt-Trois slávil začiatkom minulého mesiaca svätú omšu v parížskej katedrále Notre Dame za COP21. Varoval pred „ekológiou bez človeka“, ktorá sa na ľudské bytosti pozerá ako na útočníkov a ničiteľov a tiež pred „nedostatočnou ekológiou", ktorej jediným cieľom by bolo zachovať náš spôsob života.

Na druhej strane obvinil v nedávnej relácii rádia Notre Dame, ktoré je rozhlasovou stanicou parížskej arcidiecézy, autor úvodníkov Hubert de Beaufort ekológiu zo slepoty, kvôli ktorej nevidí hlavnú príčinu súčasných problémov - demografickú explóziu. „Len Čína pochopila túto výzvu, keď zaviedla politiku jedného dieťaťa,“ povedal v rozhovore, ktorý je ešte stále dostupný na webovej stránke rádia.

5) Aké výsledky môžeme očakávať?

Rovnako ako pri predchádzajúcich klimatických summitoch nie je výsledok ani zďaleka jasný. COP21 sledujem naozaj pozorne, priamo tu, v Paríži. Tragické parížske teroristické útoky by mohli zohrávať významnú úlohu. Mohli by hlavy štátov a vyjednávačov povzbudiť k tomu, aby zvýšili svoje úsilie o jednotnú odpoveď na súčasné problémy. Mnohí z nich pritom pochádzajú z prostredia, ktoré podporuje šialenstvo kultúry smrti.

 

Jeanne Smits