Sexual-Revolution-Ignatius-Press-4-810x500.jpg

Biskup, priateľ kardinála Pella, napísal knihu sledujúcu ideologické dejiny sexuálnej revolúcie

53
Kultúra smrti

“Myšlienky, pán Carlyle, myšlienky, nič iné ako myšlienky!” posmieval sa bezočivý obchodník počas večere s Thomasom Carlylom, škótskym historikom Francúzskej revolúcie z 19. storočia. Podnikateľ odmietol Carlylov’záujem o to, ako myšlienky ovplyvňujú dejiny.

Carlyle odpovedal: “Bol raz jeden muž menom Rousseau, ktorý napísal knihu obsahujúcu iba myšlienky. Druhé vydanie bolo zviazané v kožiach tých, ktorí sa vysmievali tomu prvému.”Carlyle mal na mysli knihu Jean-Jacques Rousseau’O spoločenskej zmluve (1762), ktorá inšpirovala Francúzsku revolúciu v roku 1789 a krviprelievanie, ktoré nasledovalo.

Francúzska revolúcia bola náhlym, násilným politickým výbuchom; sexuálna revolúcia bola skôr procesom skrytého rozvratu, ktorý sa pripravoval desaťročia a málokedy bol správne pochopený. Dr. Peter J. Elliott, katolícky biskup na dôchodku pôsobiaci v austrálskom Melbourne, pripravil definitívnu knihu o sexuálnej revolúcii, najmä o ideách, ktoré ju inšpirovali, a o pohrome, ktorú spôsobila na celom svete. Nazýva sa Sexuálna revolúcia: Vydavateľstvo Ignatius Press ju nedávno vydalo pod názvom: History • Ideology • Power. Kniha vychádza z prednášok biskupa Elliotta, ktoré predniesol na Inštitúte Jána Pavla II. pre manželstvo a rodinu v Melbourne, ktorého bol v rokoch 2004 až 2019 riaditeľom.

Elliott, teológ a historik, má vynikajúcu kvalifikáciu na to, aby mohol kronikársky opísať a vysvetliť vývoj sexuálnej revolúcie. Teológiu študoval na Oxfordskej univerzite, kde bol súčasníkom zosnulého kardinála Georgea Pella (1941–2023), austrálskeho rodáka, ktorý sa stal jeho celoživotným priateľom. V 80. rokoch minulého storočia Elliott absolvoval doktorandský výskum na Lateránskej univerzite v Ríme a získal doktorát z posvätnej teológie s prácou o sviatosti manželstva.

V priebehu svojej dlhej a významnej kariéry Elliott získal desaťročia pastoračných skúseností, pôsobil ako vyslanec Vatikánu na viacerých konferenciách OSN, ktoré sa týkali globálnych populačných otázok a postavenia žien, a viedol náboženské vzdelávanie v arcidiecéze Melbourne.

V knihe Sexuálna revolúcia Elliott sleduje rodokmeň myšlienok, z ktorých vzišla sexuálna revolúcia, počnúc Rousseauom a pokračujúc Thomasom Malthusom, Charlesom Darwinom a eugenikom Francisom Galtonom až po rogues&rsquo 20. storočia; Margaret Sanger, Marie Stopes, Wilhelm Reich, Jean-Paul Sartre, Simone de Beauvoir, Herbert Marcuse, Alfred Kinsey, Margaret Mead, Betty Friedan a Germaine Greer. Ukazuje tiež, ako sa marxizmus (na politickej ľavici) aj Ayn Randovou inšpirovaná radikálna autonómia (na politickej pravici) napriek rozdielom spojili v napomáhaní a podporovaní šírenia sexuálnej revolúcie.

Čítajte: UK učiteľ by mohol prísť o kariéru za zdieľanie biblického postoja k LGBT ideológii na anglikánskej škole

Sexuálni libertariáni v súčinnosti s kultúrnymi marxistami a radikálnymi feministkami zneužili štátnu moc a zvrátili zákony, aby uskutočnili trojitý útok na civilizované normy.

Prvý bol ich útok na manželstvo a rodinu, ktoré podkopali nasledovnými spôsobmi: zavedením jednoduchých rozvodov a nemanželského spolužitia; predefinovaním manželstva tak, aby zahŕňalo aj páry rovnakého pohlavia; presadzovaním tzv. rodovej fluidity a transgenderizmu; zničením rodičovských práv a podkopávaním a marginalizovaním úlohy otca.

Druhým bol ich neúprosný útok na vzdelávanie a vymazávanie “nepohodlných” (t. j, politicky nekorektné) pravdy. Naše pomazané elity použili všetky triky, ktoré poznajú, aby školy izolovali od rodičovských alebo cirkevných vplyvov, takže štát má takmer nespochybniteľnú moc indoktrinovať mládež, najmä v otázkach týkajúcich sa sexuálnej morálky.

Elliott varuje pred tým, čo ľavicová “kultúra zrušenia” predznamenáva pre budúce generácie a prežitie toho, čo’zostalo z židovsko-kresťanskej civilizácie. Píše: “Keď sa vymaže naša historická pamäť, zanikne akákoľvek organická kontinuita s našou minulosťou. Tí, ktorí sa učia nenávidieť alebo opovrhovať vlastným dedičstvom, zabúdajú na to, čo bolo pred nimi. Potom už nevedia, kto sú. Okradnutí o svoju minulosť môžu byť manipulovaní, prevychovávaní, rekonštruovaní a ovládaní.”

Tretím cieľom bolo náboženstvo, ktoré Elliott opisuje ako “najsilnejší vektor kultúry a pamäti”. Uvádza nie menej ako 13 slobôd, ktoré sa politická ľavica, spoločne s komunistami, fašistami a nacistami, snaží odstrániť. Patria medzi ne slobody a) vyjadrovať svoje presvedčenie na verejnosti, b) citovať sväté písmo svojho náboženstva, c) odovzdávať svoju vieru svojim deťom, d) prevádzkovať školy a univerzity založené na viere a e) prevádzkovať nemocnice, v ktorých prevláda etický kódex pro-life.

Na financovanie tejto revolúcie boli zmobilizované obrovské sumy peňazí. Elliott uvádza niektorých z obvyklých podozrivých: Fordovu nadáciu, Rockefellerovu nadáciu a miliardára maďarského pôvodu Georgea Sorosa. Súčasne Medzinárodné plánované rodičovstvo a Marie Stopes International propagovali a financovali kontrolu populácie prostredníctvom antikoncepcie, sterilizácie a potratov (ktoré radikálne feministky zavádzajúco nazývajú “reprodukčné zdravie”).

Obrovské sumy z rôznych zdrojov boli naliate do Írska na legalizáciu manželstiev osôb rovnakého pohlavia “a na zrušenie ústavného zákazu interrupcií v krajine”

Elliott ukazuje, ako sa sexuálna revolúcia v určitých ohľadoch stala samofinancujúcou a samoobnovujúcou. Poznamenáva, že “akonáhle akákoľvek vláda podľahne revolúcii a stane sa nástrojom ideologického sociálneho inžinierstva, naše dane môžu ľahko prúdiť do sexuálnej revolúcie, financujúc kauzy, skupiny, inštitúcie a organizácie, ktoré si dychtivo nárokujú ďalšie a ďalšie štátne dotácie.”V dôsledku toho sme my — nevinní daňoví poplatníci — povolaní “živiť prebiehajúcu sexuálnu revolúciu.”

ČÍTAJTE: Pro-LGBT biskup Kentucky potvrdzuje podporu pre ‘požehnanie’ párov rovnakého pohlavia’

Elliott tiež opisuje šírenie pornografie prostredníctvom počítačov a smartfónov. Sociálne médiá, ktoré sú relatívne novým fenoménom, sú zodpovedné za to, že “prístup k pornografii sa dostal doslova do rúk každému.”

“Pornografia sa stala hlavnou silou sexuálnej revolúcie,” píše “… To, čo bolo kedysi skryté a obmedzované, sa teraz stalo rozšíreným a normálnym. … To, čo bolo kedysi tajnou sférou s obmedzeným trhom, sa stalo mnohomiliónovým priemyslom. … Materiál je agresívne explicitný, žiadna téma nie je zakázaná, vrátane tej nebezpečnej zmesi sexu a násilia.”

Keď Elliott opisuje ohromnú finančnú, kultúrnu a politickú moc, ktorou disponujú podporovatelia sexuálnej revolúcie, človeku sa okamžite vybaví Aragornovo’napomenutie nerozhodnému kráľovi Théodenovi z Rohanu v Tolkienovom’Pánovi prsteňov: “Otvorená vojna je pred tebou, či už by si ju riskoval, alebo nie.”

Ako teda môžeme kresťanov, ktorí chodia do kostola, prebudiť do reality vojny, ktorá sa vedie proti nim a ich hodnotám? A predovšetkým, ako môžeme bojovať dobrý boj?"

Paradoxne, Elliott uprednostňuje, aby kresťania nepoužívali populárny termín “kultúrne vojny.” Týmto tvrdením v žiadnom prípade neodvoláva svoje opisy kozmickej povahy konfliktu medzi tým, čo nazýva “kultúrou života a kultúrou smrti.”Namiesto toho ponúka dôležité pastoračné rady, ako by sa kresťania mali správať v týchto ťažkých časoch.

Píše: “Uprostred šera a tieňov opísaných v tejto knihe sme nositeľmi Božieho svetla, ako sviečky jasne svietiace v noci. … Preto by náš boj proti sexuálnej revolúcii nemal byť nikdy negatívny, agresívny alebo deštruktívny. … Nesnažíme sa nikoho poraziť. Skôr pozývame k obráteniu." ”

Božské domy, hovorí, môžu byť majákom pre okolité spoločenstvá: “Silná rodina sa stáva miestom uzdravenia a nádeje aj pre ľudí, ktorým je odopretý dôstojný rodinný život." … [To] nikdy neznamená, že morálne zranených ľudí zatvoríme mimo našich domovov. Keď zaklopú na dvere, hľadajú atmosféru istoty, bezpečia, pokoja, radosti a prívetivej lásky, ktorá vypočuje. Možno o tom nevedia, ale hľadajú Pána Boha.”

Tieto sú len niektoré z mnohých hlbokých postrehov a úvah, ktoré možno nájsť v knihe biskupa Elliotta’ktorá si zaslúži čo najširšiu čitateľskú verejnosť.

Sexuálna revolúcia: Elliott (San Francisco: Ignatius Press, 2023); paperback: 185 strán, 17,95 USD  

John Ballantyne je novinár a historik pôsobiaci v austrálskom Melbourne. Skoršia verzia tohto článku vyšla v bulletine austrálskej’organizácie Endeavour Forum, Inc. (www.EndeavourForum.org.au), mimovládnej organizácie so špeciálnym poradným štatútom pri Hospodárskej & sociálnej rade OSN (ECOSOC). Upravené a publikované so súhlasom. 

PREČÍTAJTE SI: Vedúce LGBT aktivistické organizácie formálne podporujú pro-trans Bidena pre opätovné zvolenie v roku 2024