Bernard_Nathanson(1)_1024_512_75_s_c1.jpg

Obrátený architekt legálneho potratu v Amerike rozpráva ako to všetko bolo

368
Zuzana Smatanová
Kultúra smrti

V istý večer v novembri 2009 som počas modlitby pocítil, že ma Pán žiada, aby som urobil interview s Dr. Bernardom Nathansonom, posledným živým spoluzakladateľom NARAL (National Association for the Repeal of Abortion Laws - Národná asociácia za zrušenie potratových zákonov; neskôr premenovanej na NARAL Pro-Choice America). Koncom 60-tych rokov Bernard Nathanson spolu s Lawrence Laderom vytvoril tzv. "katolícku stratégiu", ktorú neskôr nazval "najbrilantnejšou politickou stratégiou všetkých čias". Išlo o skrytú a účinnú schému zničenia dlhé roky trvajúcej ochrany nenarodeného života v Amerike podkopaním duchovnej autority Božieho zákona a odsunutím morálnej autority Katolíckej cirkvi na okraj. Ako spoluzakladatelia NARAL rozvinuli títo dvaja ateisti svoju "katolícku stratégiu" s precíznou taktikou a neuveriteľnou účinnosťou. Stali sa pioniermi zlovestného a zhubného potratového priemyslu, ktorého úspech závisel od politického víťazstva. A potom sa stal zázrak, a Bernard Nathanson sa stal neochvejným zástancom pro-life. 

Vyhliadka na rozhovor s Dr. Nathansonom ma trochu stresovala a pochyboval som, či sa to vôbec podarí, no cítil som, že sa mám o to pokúsiť. Vytočil som jeho telefónne číslo, zdvihla jeho manželka, ktorá mi vysvetlila, že jej 83-ročný manžel je v terminálnom štádiu rakoviny, je veľmi zoslabnutý a už vyše roka neposkytol nikomu interview. Poradila mi, aby som poslal faxom svoju požiadavku a sľúbila, že ju ukáže manželovi. Ozvala sa mi o pár dní neskôr a informovala ma, že na jej veľké prekvapenie Dr. Nathanson s rozhovorom súhlasí. 1. decembra 2009 som teda odletel do New York City aby som sa pozhováral s mužom, ktorý prakticky učil ľudí z Planned Parenthood ako zabíjať deti priamo v maternici a ktorý pracoval ako lekár pre najväčšie potratové centrum na svete CRASH (Center for Reproductive and Sexual Health - centrum pre reprodukčné a sexuálne zdravie). Vďaka tomuto všetkému si vyslúžil titul "potratový kráľ". A predsa išlo o toho istého muža, ktorý posledných 35 rokov svojho života neúnavne pracoval na tom, aby odčinil zlo, ktorým zaplavil Ameriku: klamanie súdov, zlomyseľnosť voči duchovenstvu, manipulácia s médiami, praktická výučba potratárov a rozdrvenie duší miliónov matiek a otcov, keď zastavil tlkot srdiečka ich nenarodeného bábätka.  

                                                                                                                                                                                                           * * *  

 V roku 1973, len pár mesiacov po ´víťaznom´ rozsudku v prípade Roe vs. Wade, sa stal Dr. Nathanson po prvýkrát svedkom praktickej ukážky novej technológie - ultrazvuku v reálnom čase. Vďaka nemu mohol pozorovať nenarodené bábätko priamo v maternici - ako sa usmieva, vystiera a krčí telíčko a hýbe prštekmi. Povedal mi, že "ultrazvuk v reálnom čase bola bomba. Všetko ožilo". Veda odhalila nádheru, dobrotu a pravdu o živote v tomto posvätnom priestore, pred ktorým sa musel aj napriek svojmu intelektu s úctou skloniť aj Dr. Nathanson. Musel uznať, že potratom sa zabíja existujúci ľudský život a pripustiť, že to čo robil, bolo morálne zlé. Od tej chvíle si uvedomoval, že má vždy dvoch pacientov - matku a jej dieťa. Jeho prácou a poslaním sa stalo chrániť a zachrániť oboch. A vtedy začala pro-life cesta Dr. Nathansona. Dva roky strávil presviedčaním NARAL-u, že ultrazvuk v reálnom čase odkryl veľmi vážnu etickú a morálnu dilemu, no organizácia mu nevenovala pozornosť a nezmenila svoj postoj. Dr. Nathanson rezignoval zo svojho postu v NARAL-e po druhom výročí vynesenia rozsudku v prípade Roe vs. Wade. Vo svojej rezignácii, ktorú adresoval Lawrence Laderovi, napísal: "Rozsudky Najvyššieho súdu sa nikdy nepovažovali za neomylné alebo večné. Čo ak sme sa mýlili my? Súd by mal vo svetle meniacej sa doby a nových vedeckých dôkazov zvrátiť svoj postoj voči problematike potratov. Aká nesmierna nespravodlivosť sa bude diať ak to neurobí; akú obrovskú a nezvratnú stratu utrpíme. Ročné členské do NARAL-u je 10 dolárov a sebavedomá arogancia. Ja si to už viac nemôžem dovoliť." Od roku 1979 sa otec amerického potratárskeho priemyslu stal na 100% pro-life - bez výnimky. Rozvoj tohto priemyslu sa podľa neho celkom "vymkol spod kontroly". A hnacou silou NARAL-u bola ´katolícka stratégia´. 

Od svojej ´dezercie´ od potratárskeho priemyslu trpel Dr. Nathanson takmer desať rokov depresiami a častými pokusmi o samovraždu, až kým sa nestretol s kňazom, ktorý mu porozprával o láske a milosrdenstve Ježiša Krista. 8. decembra 1986 bol americký "potratový kráľ" pokrstený v Katedrále sv. Patrika v New Yorku a stalo sa z neho dieťa svetla. 

Ako som tak počúval Dr. Nathansona, ktorý hovoril o svojich nesmiernych výčitkách, že organizoval a viedol vojnu proti nenarodeným deťom Ameriky, pocítil som hlbokú empatiu. Bol už príliš chorý na to, aby svoj odkaz šíril aj v dnešnej dobe, čo ma priviedlo k ponuke: ak má nejaký odkaz, posolstvo pre Ameriku, zabezpečím, aby sa o ňom dozvedela celá krajina - a kým nedôjde k zvráteniu rozhodnutia súdu v prípade Roe vs. Wade. Bol rád a s iskrou nádeje v očiach mi povedal: "Áno, áno ... hovorte im o stratégii, ktorou som klamal celú Ameriku, no povedzte im aj to, že spoluzakladateľ NARAL-u im odkazuje, aby sa ´milovali navzájom. Potrat nie je láska. Prestaňte zabíjať. Svet potrebuje viac lásky. Ja už teraz myslím iba na lásku´". Potriasol som mu rukou a odišiel sľubujúc, že Amerika si jedného dňa vypočuje jeho príbeh - a jeho dôležitý odkaz.  

Nezisková pro-life organizácia ´Hosea Initiative´, ktorú som založil, sa venuje odhaľovaniu tohto životne dôležitého kúska americkej histórie verejnosti. Náš neformálny prieskum verejnej mienky dokazuje, že viac ako 90% našich prevažne pro-life, katolíckych obyvateľov nevie o obrátení Bernarda N. Nathansona "zo Šavla na Pavla" a ani o ´katolíckej stratégii´ organizácie NARAL. Aj toto je veľmi podstatná informácia pre katolíkov, ktorí pristupujú 3. novembra k volebným urnám.  

 

DISKUSIA k článku