Florencia povolila cintorín nenarodeným, ľavičiari zaútočili

1,605
Kultúra života

 

 

FLORENCIA – Primátor Florencie vzbudil hnev feministiek a extrémnych ľavičiarov po tom, čo oznámil, že radnica by rada uznala zavedenú časť mestského cintorína Trespiano venovanú deťom, ktoré zomreli „pred narodením,“ vrátane potratov. Rôzni zástupcovia talianskej krajnej ľavice vrátane Radikálnej Strany (Radical Party) odsúdili tento krok ako „strašidelný“ a považujú ho za útok na národný liberálny zákon o potratoch.

Zatiaľ čo plocha cintorína doteraz existovala „neoficiálne“ od roku 1996, mestská rada vo Florencii oficiálne schválila tento mesiac časť venovanú pochovávaniu „detí, ktoré zomreli pred narodením“. Podľa zástupkyne primátora, Stefanie Saccardi, existuje od roku 1996 „viac ako tisíc nenarodených detí, pre ktoré bol požadovaný pohreb." Saccardi citovala zákon 1990, ktorý vyžaduje, aby sa obce postarali o pohrebné služby pre detské plody.

Vo Florencii sme sa rozhodli venovať  tejto špeciálnej službe priestor, kde si možno i postaviť náhrobný kameň, preto tí, ktorí sú presvedčení, že detský plod je osobou, ho môžu teraz i tak pochovať,“ povedala.

Návrh bol silne podporený v mestskom parlamente, prejdúc s 30 hlasmi za, 4 proti a 7 sa hlasovania zdržali.

Maria Antonietta Farina Coscioni, zástupkyňa Radikálnej Strany (Radical Party) vo Florencii, povedala: „Stále častejšie sa stretávame s návrhmi bez logiky, ktoré by chceli Taliansko voviesť do série neliberálných protireforiem a zatiahnúť tak krajinu do tmárskej priepasti, ignorujúc vôľu občanov."

Nazvala rozhodnutie „ľstivým“, „krutým a stredovekým“ spôsobom, akým starosta Matteo Renzi  „bráni a manipuluje s osobnou slobodou matiek, ktoré si želajú využívať zákon 194“.

Zákon 194 bol v roku 1978 návrh zákona, ktorý zlegalizoval potraty v Taliansku.

Ornella De Zordu, mestská radkyňa pre oblasť Rifondarola, povedala, že rozhodnutie „ostro kontrastuje so zákonom 194 a kvalifikujúc ho ako skutočný útok na sebaurčenie žien.“ Tommaso Grassi zo strany Sinistra Ecologia Liberta (Ľavica, Ekológia a Sloboda) ho označil za „symbolický akt, ktorý viní ženy, ktoré sa rozhodnú, že ukončia tehotenstvo." Na národnej úrovni Concetta Basile,  národná tajomníčka Talianskej generálnej konfederácie práce (CGIL), ho nazvala „križiackou výpravou mesta spravovaného Matteom Renzim.

Lidia Raver, poradkyňa pre kultúru a politiku mladých v regióne Lazio, v blogu publikovanom na Huffington Post, obvinila Katolícku Cirkev, že potláča pokrok, pretože „trvá na volaní kúskov hmoty“ – menom dieťa. Raver nazvala rozhodnutie „antivedeckým“ a „prehistorickým,“  dodajúc, že nenarodené dieťa je len „zhluk buniek“.

Odsúdenie ľavicou sa však stretlo i so sarkastickými odpoveďami. Elisa Calessi napísala pre Libero Quotidiano reakciu na sťažnosti feministickej novinárky Marie Teragni, ktorá nazvala rozhodnutie  „hororom“  a „jasotom pro-life hnutia“.

Ak je niečo horor," napísala Calessi, „a to je, tak to nie je spomínanie si na tých, ktorí zomreli, ale v spôsobe akou smrťou zomierali keď sa to dialo, a nebolo to tak  pomenované.

Čo je strašidelné na tom, keď chceme mať na pamäti stvorenie s dvoma ramenami, dvoma rukami, jednou hlavou, dvoma očami, dvoma ušami, bytosť, ktorá by mohla žiť, ktorej nič nechýbalo, a namiesto toho jej život je teraz preč? Čo je strašidelné na tom umožniť tomu, ktorý trpel bolesťou, aby mal miesto, kde by naňho pamätali?

Bola som zaskočená zúrivosťou Terragni. Ideologické besnenie vždy vedie k skresleniu reality a dupe po tom, čo tvrdí, že bráni:  po slobode jednotlivca.“