teplomer

Benedikt XVI.: Odsúdenie pornografie

8,497
Kultúra života

VATIKÁN, 9. november 2011 (LifeSiteNews.com) - V príspevku novín Vatican Insider nazvanom "Nič iné ako náhoda" pápež Benedikt XVI. odsudzuje zneužívanie žien prostredníctvom pornografie a na základe toho Svätá stolica 7. novembra privítala nového nemeckého veľvyslanca Reinharda Schweppa.

"Nadišiel čas zaujať voči prostitúcii a širokej dostupnosti erotického a pornografického materiálu nielen na internete rázne stanovisko," vyhlásil Svätý otec.

Vyhlásenie bolo veľvyslancovi udelené po zistení, že sa nemeckí biskupi zaplietli do sporu o predaj 2,500 kníh o pornografii, vydaných v ich vlastnom nakladateľstve WELTBILD.

Škandál nadobúda pozornosť medzinárodných rozmerov. Článok v UK Independent informuje, že "najväčším nemeckým katolíckym vydavateľstvom otriasa odhalenie z predaja tisícok pronografických románov ako -Štetky z internátnej školy- či -Právnikova štetka- s plným súhlasom biskupov." O prípade informovali aj americé noviny Fow News.

Zatiaľ čo nemeckí bisupi na odhalenie pôvodne odpovedali tým, že predaj kníh spôsobila "preniknutá chyba" a budú sa ňou zaoberať, WELTBILD vyhlásili, že knihy nie sú pornografické, ale erotické a budú žalovať tých, ktorí tvrdili, že biskupi sa na porne obohacujú.

V článku pápež vyzýva k ukončeniu rodovej diskriminácii proti ženám. Opisuje ho ako "kritický problém, ktorý vznikol na základe materialistických a hedonistických tendencií a neustále narastá predovšetkým v západnom svete."

Pápež zdôraznil najmä zneužívanie žien prostredníctvom pornografie a prostitúcie, ktoré sú podľa neho vážnym priestupkom proti ľudskej dôstojnosti.

"Svätá stolica zaistí, aby sa katolícka cirkev v Nemecku zhostila jasnej a presvedčivej iniciatívy proti takejto forme zneužívania," povedal pápež.

Dotkol sa taktiež nemeckého ústavného poznania hodnoty ľudskej dôstojnosti po strašnej nacistickej diktatúre, no poukázal aj, že sekulárna krajina stojí v súčasnosti pred otázkou týchto hodnôt. 

"Základnou súčasťou zdieľaných ľudských hodnôt sa stal zákon z nemeckej ústavy z roku 1949, ako aj  Deklarácie ľudských práv po 2. svetovej vojne, pretože po hrôzach diktatúry ľudia skutočne spoznali celkovú opodstatnenosť týchto hodnôt."

"Avšak, niektoré základné hodnoty ľudskej existencie sú opäť stavané do pozície otázky. Ide o hodnoty, ktoré obraňujú dôstojnosť človeka na základe cnosti byť človekom. Cirkev vidí svoju povinnosťpresahujúcu vieru obraňovať pravdy a hodnoty v ohrození."

"Nie sme povolaní súdiť, či je niekto "už človekom", prípadne "stále človekom"; ešte menej máme právo manipulovať niekým, či pretvárať. Iba spoločnosť, ktorá bedpodmienečne rešpektuje a obraňuje dôstojnosť jedinca od počatia po prirodzenú smrť sa môže nazývať ľudskou."

DISKUSIA k článku