Vplyvný evanjelický vodca: Sexuálna revolúcia začala antikoncepciou

1,068
Kultúra smrti

Jeden z najvplyvnejších vodcov evanjelikov v Spojených štátoch tvrdí, že sexuálna revolúcia začala masívnym rozšírením antikoncepcie.

Doktor Albert Mohler, rektor bohosloveckého seminára Južnej baptistickej konvencie v Louisville, vyslovil takéto postrehy v rádiovej relácii Davida Wheatona s názvom „Christian Worldview“ („Kresťanský svetonázor“).

„Aj my sa určite nachádzame vo veľmi dôležitom dejinnom zlome, ale treba sa vrátiť ešte na začiatok dvadsiateho storočia. Vtedy sexuálni revolucionári mohutne financovali snahu, ktorá sa usilovala oddeliť sex od rozmnožovania – čiže antikoncepciu,“ povedal doktor Mohler.

„Väčšina kresťanov si v súčasnosti myslí, že antikoncepcia je niečím, čo prišlo v dôsledku vedeckého alebo lekárskeho vývoja,“ povedal Mohler. „Nevidia, že bola riadená morálnymi revolucionármi, ktorí vedeli, že nebude žiadna morálna revolúcia, zvlášť nie sexuálna revolúcia, ak sa neoddelí sex a deti.“

V posledných rokoch sa evanjelickí kresťania a vôbec pozorovatelia vo všeobecnosti dozvedeli o škodách spôsobených antikoncepciou: od potenciálnych potratových vlastností niektorých foriem antikoncepcie cez rozpútanie promiskuity až po znemožnenie skutočnej intimity. Spisovateľka Mary Eberstadtová, vedúca pracovníčka Centra pre etiku a verejnú politiku (Ethics and Public Policy Center) pre LifeSiteNews povedala, že keď v roku 2012 písala svoju knihu o súčasných sexuálnych zvykoch a ich dôsledkoch s názvom „Adam a Eva po pilulke: Paradoxy sexuálnej revolúcie“ (Adam and Eve After the Pill: Paradoxes of the Sexual Revolution“), „úplne ma ohromila“ presnosť pápeža Pavla VI. v encyklike Humanae Vitae. Eberstadtová hovorí, že následný vzostup nezáväzného sexu zničil manželstvo, rozšíril choroby a viedol v krajine k prudkému vzostupu nemanželských pôrodov.

Doktor Mohler, ktorý v októbri vydal svoju novú knihu s názvom „Nemôžeme mlčať“ („We cannot be silent“), povedal, že druhým hlavným faktorom vývoja, ktorý podkopal rodinu, bola „revolúcia“ rozvodu bez stanovenia viny.

Za šesť rokov (1977 – 1983) prijalo 39 štátov zákony, ktoré umožňovali ktorejkoľvek stránke ukončiť manželstvo a to z akéhokoľvek dôvodu. Ba aj celkom bezdôvodne.

„To bolo vážne,“ povedal. „Evanjelickí kresťania jednoducho nerozlíšili, o čo ide.“

 „Čosi také ako „manželstvo“ rovnakého pohlavia je nemožné, kým sa nezmení definícia manželstva tak, že sa odstráni charakter celoživotného zväzku,“ povedal.

Degradácia manželstva viedla „u heterosexuálov k prudkému nárastu počtu párov, ktorí spolu žijú bez manželstva“.

 „Jeden druh zlého sexuálneho správania vedie k odôvodňovaniu iného,“ povedal. „A tak sme sa nemohli vyhnúť rozhodnutiu v kauze Obergefell, ktoré prišlo tento rok v júni. Nebolo by legalizácie homosexuálnych „manželstiev“, keby predtým nebolo mnohých prvkov sexuálnej revolúcie“.

Doktor Mohler pokračoval ďalej a odpovedal na často kladenú otázku: či sa veriaci kresťania môžu zúčastňovať na „svadobnom“ obrade osôb rovnakého pohlavia svojich priateľov alebo príbuzných.

„Rozhodne nie, pretože akákoľvek forma účasti na „svadbe“ osôb rovnakého pohlavia je spôsobom jej schvaľovania,“ povedal.

Povedal, že aj keď veriacich kresťanov povzbudil k tomu, aby s homosexuálmi „nadviazali vzťah“, aby sa tak s nimi mohli „podeliť o evanjelium“, „ísť na takúto „svadbu“ [osôb rovnakého pohlavia] nemôžeme“.