Výrobcovia zbraní: načo platiť reklamu, keď Hollywood propaguje za nás?

646
Milko Kostovič
Kultúra smrti

Významný článok, publikovaný piatok v časopise The Hollywood Reporter, odhalil, že výrobcovia mnohých populárnych zbraní si nerobia starosti o reklamu svojich produktov, pretože vedia, že to za nich urobí zadarmo Hollywood. 

Toto odhalenie môže spôsobiť šok mnohým, ktorí si zvykli spájať Hollywood s kontrolou zbraní, obzvlášť keď zvážime vyhlásenia proti zbraniam od Julianne MooreCherChrisa RockJohna Legend a Adama Lamberta. Nehovoriac tiež o verejných vyhláseniach Aleca Baldwina a Michaela Douglasa, slovách Liama Neesona a Matta Damona o kontrole zbraní a chvál Bradleyho Coopera, Willa Ferrella a ostatných 98 celebrít na adresu prezidenta Obamu za jeho kontrolu zbraní 5. januára 2016. A nemôžeme zabudnúť ani na záväzok režiséra Harveyho Weinsteina nakrútiť protizbraňový film, po ktorom by si podľa neho NRA "nepriala, aby bola nažive."  

Nespomenul som Kim Kardashian? Ona je tiež všetkými piatimi za kontrolu zbraní

V skutočnosti je využívanie zbraní v Hollywoodskej produkcii čoraz častejšie. Podľa THR, “priemerný počet [zbraňových] modelov, použitých medzi rokmi 2010 a 2015 bol o 51 percent vyšší než v ostatnej dekáde.” Navyše, výskyt zbraní je v produkcii Hollywoodu tak všadeprítomný, že niektorí výrobcovia - ako napr. Kahr Arms– dôverujú svojej reklame v Hollywoodskych vystúpeniach

THR informuje:

Frank Harris, viceprezident obchodu a marketingu skupiny Kahr Firearms, tvorcov samopalu Thompson (alias "Tommy gun", ústredná značka filmov od “Scarface” po “Nehanebných bastardov”) a pištole Desert Eagle (pozlátená vo filmoch o agentovi Austin Powers v “Goldmember”), poznamenáva: “My ich nepotrebujeme propagovať. Oni sú totiž neustále propagované.” Firma si za používanie svojich značiek nič neúčtuje (ako by to robila v prípade Desert Eagle tričiek či u ginových fľašiek v tvare samopalu Tommy). “My máme pocit, že je to dobrý kompromis,” povedal Harris.

Gordon Bond - vlastník Bond Arms - má na to podobný názor: “Boli sme už pravdepodobne v 20 rôznych televíznych programoch a o 80 percentách z nich sme nevedeli [pokiaľ sa nekonali].” Bond opísal toto usporiadanie ako v podstate  “reklamu zadarmo.”

Na druhej strane, veľké peniaze sú v hre, ak sa podarí dosiahnuť exkluzívne podmienky. V skutočnosti, väzby medzi Hollywoodom a zbraňovým priemyslom sú také hlboké a môžu byť také lukratívne, že existujú ľudia, ktorých prácou je jednoducho vyjednávať dohody medzi výrobcami zbraní a producentmi filmov. Rolfe Auerbach je jedným z nich. Je licenčným poradcom, ktorý umiestňuje zbrane do správnych filmov a vyjednáva podmienky používania uvedených zbraní.

Auerbach zabezpečil “$250,000 dohodu s Berettou, ktorej pištoľ 92FS bude súčasťou vojnovej drámy z Afganistanu ‘Na život a na smrť’ od režiséra Petera Berga, v hlavnej úlohe s [Markom] Wahlbergom a Taylorom Kitschom.” Bývalý predstaviteľ Beretty Gary Ramey povedal, “Filmy poskytujú skvelú príležitosť zviditeľniť strelné zbrane inými vplyvnými skupinami než vojenským či právnym presadzovaním. Do toho vkladáme naše úsilie.”

Na záver – Matt Damon môže povedať, že si praje mať v USA “zákaz zbraní na austrálsky spôsob,” no v skutočnosti sám zarába množstvo peňazí používaním ručných zbraní a "útočných zbraní" vo filmoch o agentovi Bourneovi. Podobne ako firmy, ktoré tie zbrane vyrábajú.