Kardinál Brandmüller - Pápež nemá moc zmeniť Kristové prikázania v „Amoris Laetitia“. Rozvedeným v konkubináte nie je možné povoliť príjmanie.

939
Jakub Betinský
Kultúra života

 
 

Dr. Maike Hickson, ktorý často píše pre Rorate, dnes prináša príbeh o nedávnom stanovisku, ktoré urobila jeho eminencia kardinál Walter Brandmüller predtým, ako mala byť zverejnená exhortácia Amoris Laetitia – ktorú premenoval na „Radosť zo sexu“ [Pozn. prekladateľa: z pôvodného „Radosť z lásky“]. Určite si pamätáte, ako tento dobrý kardinál minulý rok nazval „heretikmi“ tých, ktorí podporovali zmenu učenia Cirkvi o manželstve.

The Wandere:

Walter Brandmüller, kuriálny kardinál z Nemecka na dôchodku, dnes 6. apríla uverejnil na rakúskej katolíckej web stránke Kath.net jedno silné stanovisko (http://www.kath.net/news/54713). To sa udialo počas príprav očakávanej apoštolskej exhortácie pápeža Františka. Kardinál jasne hovorí, že pápež je viazaný dogmami Cirkvi, ktoré sú dajú tiež nájsť v Katechizme.

Hovorí: „Je magisteriálnym učením Cirkvi (dogmou), že platne uzavreté a naplnené manželstvo nemôže byť zrušené žiadnou silou tohto sveta – a to ani len samotnou Cirkvou.“ Brandmüller čitateľom pripomína, že toto bolo opätovne potvrdené ako apoštolskou exhortáciou Familiaris Consortio (1981) pápeža Jána Pavla II a tak i Katechizmom katolíckej Cirkvi.

Brandmüller jasne hovorí, že ten „kto i napriek existujúcemu manželskému zväzku vstúpi po rozvode do nového občianskeho zväzku, tak ten pácha cudzoložstvo“. Pokiaľ táto osoba „nie je ochotná ukončiť túto situáciu“„nemôže prijať ani rozhrešenie na spovedi, ani eucharistiu (sväté prijímanie).“ Každá iná cesta je kvôli „svojej vnútornej nepravdivosti“ „odsúdená na zánik“ - nalieha kardinál. Pokračuje, že „toto platí i vzhľadom na pokus o integrovanie do Cirkvi tých, ktorí žijú v neplatnom ‘druhom manželstve’ a to tak, že sa im uznajú liturgické, katechetické a iné funkcie.“ V kardinálových očiach by táto cesta viedla ku „konfliktom,“ „zahanbeniu“ a „oslabeniu posvätných vyhlásení Cirkvi.“

Kardinál pokračuje a hovorí, že takého čerstvo nevydarené návrhy „sa samy o sebe odhaľujú ako pokusy – s pomocou ‘salámovej metódy’ – nakoniec pripustiť tieto páry ku sviatostiam.“ Dodáva, že „táto ‘cesta von’ za účelom povolenia výnimiek je iba slepá ulička. Čo je v zásade nemožné z dôvodov Viery je taktiež nemožné v individuálnych prípadoch.“

Nemecký kardinál zakončuje jeho stanovisko s jednou dôležitou vetou: „Post-synodálny dokument, Amoris Laetitia, sa preto musí interpretovať vo svetle vyššie uvedených princípov a to hlavne preto, lebo protirečenie medzi pápežským dokumentom a Katechizmom katolíckej Cirkvi by bolo nepredstaviteľné.“