Biskup Schneider: Zdá sa, že Synoda o rodine presadzuje ’protirodinnú agendu’

137
Lucia Salomonová
Kultúra smrti

Biskup Athanasius Schneider varuje, že dve hlavné témy Synody „sú súčasťou typickej agendy protikresťanskej svetovej ideológie“

Zdá sa, že Synoda o rodine z roku 2015 propaguje protirodinnú agendu.

Povedal to biskup Athanasius Schneider z Astany z Kazachstanu minulý týždeň v rozhovore, ktorý včera uverejnilo LifeSiteNews.

Biskup Schneider zdôrazňuje, že nie je účastníkom Synody; jeho komentár je založený na aktívnom sledovaní jej diania. Z jeho pohľadu však Synoda nie len že nie je schopná otvorene si pohovoriť o vynárajúcich sa výzvach vo svete, ktorým rodina čelí, ale dokonca koná proti záujmom rodiny.

Biskup Athanasius Schneider trvá na tom, že dve hlavné témy Synody - sv. prijímanie pre rozvedených a uznanie homosexuality -  „sú súčasťou typickej agendy protikresťanskej svetovej ideológie.“

Je veľmi smutné, že Synoda sa stratila v honbe za falošnou slobodou,“ tvrdí biskup Schneider. „Podriadiť sa tejto typickej protikresťanskej filozofii, ktorá propaguje homosexuálnu ideológiu a ničí rodinu prostredníctvom rozvodu, je otroctvom.

Lamentuje, že Synoda o rodine sa obmedzila na takéto ideologicky inšpirované rozpory, „pretože toto by mala byť Synoda o rodine a teraz to budí dojem, že propaguje protirodinnú agendu.“

Jeho excelencia biskup Schneider hovorí, že Synoda musí zdôrazňovať hodnotu sexuálnej zdržanlivosti a zlo antikoncepcie. Ďalej trvá na tom, „že tieto dva body sú, bohužiaľ, na Synode neadekvátne riešené.“ V skutočnosti je presvedčený, že „niektorí účastníci Synody a hlavní administratívni pracovníci sú ovplyvnení protikresťanským tlakom.“

Jeho najväčšia kritika sa zameriava na pracovný dokument Instrumentum Laboris kvôli tomu, že „má hlavnú charakteristiku relativizmu  - že pravda nie je vždy platí a môže sa meniť pod rôznymi historickými okolnosťami.“

Podľa môjho názoru je základným problémom tohto dokumentu akýsi druh doktrinálneho a morálneho relativizmu,“ tvrdí.

Navyše, Synodu už v minulosti podozrievali z toho, že je zmanipulovaná a má vopred určené výsledky. Biskup Schneider tvrdí, že tlačový úrad Synody a administratívni pracovníci  „manipulujú a cenzurujú“ jej obsah.

 „Tí, ktorí majú moc nad Synodou propagujú tieto dve témy (t. j. prijímanie pre rozvedených a schválenie homosexuality),“ poznamenáva biskup Schneider, „a tak pochybujem, či pokračujúca Synoda tieto chyby napraví.“

Kazachstanský prelát naďalej kritizuje rôzne odôvodnenia pre kacírstvo a hriech. Takýto „gnostický jazyk“ zvyčajne používa „povrchne krásne slová“, ktoré, podľa neho, sú „zámerne dvojzmyselné“. Jednou z takýchto teórií bez reálneho obsahu je aj tzv. biografická teológia, ktorá odporúča vyhýbanie sa všeobecným morálnym zásadám v prospech čistej „osobnej skúsenosti“.

Na záver pripomína veriacim, že „čistá katolícka viera je víťazstvom nad všetkými útokmi protikresťanského sveta. Predovšetkým ide o sofizmus a pekelný závan klamlivých fráz a návrhov neo-gnostickej duchovnej inštitúcie, ktorá podporuje rozvrat.“ Napriek tomu biskup Schneider si je istý, že čistá viera jednoduchých a „maličkých“ s pomocou Panny Márie nakoniec zvíťazí.