Japonské zemetrasenie a ‘Boží trest’

4,990
Neutral

16. Marec, 2011 (LifeSiteNews.com) - Známy americký komentátor Glen Beck ako aj Tokijský guvernér, Shintaro Ishihara povedali, že katastrofa v Japonsku môže byť “Božím trestom.”

Presné znenie Ishiharovho vyhlásenia pre rádio Otaku Who News bolo:

“Identitou Japonského ľudu je sebectvo. Japonci musia využiť túto cunami ako príležitosť pre zmytie ich sebeckej chamtivosti. Naozaj si myslím, že to je Boží trest.”

Podobne Beck vo svojej show naznačil, že katastrofy v Japonsku sú správou od Boha, že máme prestať páchať zlo a začať sa riadiť desatorom. Avšak ľahkomyseľnosť, s ktorou Beck povedal tento výrok bola považovaná za veľmi nevhodnú s prihliadnutím na tragické udalosti Japonského utrpenia. 

Tu sú Beckove presné citáty:

“Pozrite, nehovorím, že Boh, viete, spôsobuje zemetrasenia. No - nevravím že nie - nevravím ani to ani to. Boh - čo Boh robí je jeho vec, ja nemám poňatie. Ale poviem vám toto: či to voláte Gaia alebo to voláte Ježiš - nejaká správa bola poslaná. A tou správou je, ‘Hej, viete o tých veciach čo robíte? Moc to nefunguje. Asi by sme mali niečo z toho zastaviť.’ Len to pripomínam. A—včera som prišiel domov a rozmýšľal som o všetkých správach, ktoré by som mohol poslať, všetkých veciach, čo by som mohol povedať, a páni mám ja veci na Hezbollah. Mám aj niečo na radikálny Islam v Amerike, z čoho vám vypadnú oči. Alebo by som vám mohol povedať odpoveď, a tou je: Pripútajte sa, pripútajte sa, lebo nás čaká hrboľatá cesta.

Uistite sa, že vaše ruky a nohy budú stále vo vnútri auta. Lebo veci budú riadne hrboľaté a, len zopár pripomienok na začiatok, než sa začne táto jazda - dobrá bezpečnostná rada: Držte si ruky a nohy vo vnútri. Nerobte nič hlúpe, a čo keby ste začali nasledovať veľké desatoro. Môžete ich volať Mojžišových desať prikázaní, alebo desať pravidiel palca. Čo by ste povedali, keby sme začali robiť tie veci? Lebo veci, čo robíme stoja za nič a vôbec sa nezlepšujú.”

Bol som vyzvaný v Ontarijskom 570 News, reagovať na Beckove výroky a výroky iných, ktoré spôsobili rozruch.

Židovsko-kresťanská perspektíva hlása, že Boh stvoril tento svet dokonalý a že až po tom, čo hriech vstúpil na svet - keď ľudia odmietli Bohom daný poriadok - sa veci začali zhoršovať. Shintaro a Beck jasne narážajú práve na tento dôsledok odmietnutia Boha a odvrátenie sa od neho.

Rovnako však nehovoríme, že Boh nemá pod kontrolou veci, ktoré sa v našom svete dejú. Vie, vidí a áno, má aj moc zastaviť zlé veci než sa stanú. 

Ak však ideme proti Božiemu plánu pre dobro ľudstva, páchame tým hriech, čím vytláčame Boha von z našich životov. Kresťanské učenie vraví, že ak odtláčame Boha, odtláčame aj jeho ochranu - my sami. Kresťania a Židia veria, že to je pravda a nie len špekulácia alebo mýty. A v našom zaneprázdnenom, veľmi materialistickom svete sa zdá, že Boha vôbec nepotrebujeme a úplne strácame túto realitu spred očí - až pokiaľ nedôjde k tragédii.

Kresťania taktiež veria, že diabol je ako sa píše v Písme ‘knieža tohto sveta’. Diabol chce pre nás zlo a utrpenie. 

Boh dovoľuje v tomto svete mnoho zla, ale viera nás učí, že tak robí lebo vie aj z najhorších a zdanlivo beznádejných situácií priniesť obrovské dobrá.

Myslím, že najľahšie sa to vysvetľuje dobrým pohľadom na realitu - realitu večnosti. (Áno realitu. Ak sa niekto nazýva kresťanom alebo židom, musí veriť, že duchovný svet je reálny, dokonca viac ako život na zemi.)

Ale mnohí, ak nie väčšina, zjavne nežijú život, ktorý prijíma realitu, v ktorej by mal Boh nejakú rolu, alebo kde by nám schválne posielal správy cez katastrofy, ako napríklad v súčasnosti v Japonsku.

Tu na zemi sme len krátku chvíľu. Iba žmurk, v porovnaní s našim naozajstným životom, ktorý je večný. Tí, ktorí neveria, sú náchylní skončiť v hlbokom zúfalstve keď príde pohroma.

Ak sa pozeráme z duchovnej stránky, život je predovšetkým o rozhodovaní, ktorou cestou pôjdeme do večného života. Táto perspektíva nám prináša nádej v súvislosti so situáciou Japonských obetí zemetrasení, cunami a problémami s jadrovou elektrárňou a taktiež nádej pre akúkoľvek obeť akéhokoľvek nešťastia. 

Nespočetne veľa ľudí sa obracia na Boha, keď stoja tvárou v tvár takej kalamite. Mnohí to urobia v tej chvíli po prvý krát, niektorí po veľmi dlhej dobe odmietania Boha. A zatiaľ čo ich modlitby a prosby o bezpečie neovplyvnia tento svet, oni sami sa zrazu stanú otvorenejšími pre hlbokú zmenu v srdci. Táto zmena im umožní byť šťastnými a pokojnými v bezpečí s milujúcim Otcom navždy na onom svete.

Unikátnou a upokojujúcou pravdou kresťanského učenia o utrpení je, že Ježiš znáša naše bolesti a nešťastia spolu s nami. Je tam pre nás v každom čase, ale najbližšie vtedy, keď trpíme.

Japonci každopádne veľmi trpia a mnohí z nás trpia s nimi v duchu a v modlitbách. Ale mnoho z nich, pokiaľ sú otvorení, zakúšajú aj požehnanie v tom istom čase. Toto požehnanie pretvára ich mienku o zmysle a význame tohto života a  o ohromujúcej dôležitosti konania dobra a nespoliehanie sa na veci tohto sveta.

Autor:
John-Henry Westen

DISKUSIA k článku