YouTube_logo_810_500_75_s_c1.jpg

Youtube odmieta reklamu nadácie kvôli používaniu "neprijateľného" kľúčového slova kresťan

172
Milko Kostovič
Kultúra smrti

Pred nedávnom bola zakázaná YouTube reklama pre nadáciu podporujúcu vojenských veteránov, pretože obsahovala kľúčové slovo "kresťan", hovorí zakladateľ tejto nadácie. 

Chad Robichaux, veterán námornej pechoty a zakladateľ nadácie Mighty Oaks, uviedol, že jeho marketingový tím sa pokúšal publikovať reklamu pre epizódu "Mighty Oaks Show", ktorej súčasťou sú rozhovory s veteránmi a jej obsah je zameraný práve na túto komunitu. 

foto

Reklama mala propagovať epizódu, v ktorej bol rozhovor s Darrinom Dickom, režisérom a producentom dokumentu "Unforgotten". Film rozpráva príbeh o tom, ako veterán z kórejskej vojny Harold Bauer, Dickov starý otec, našiel nádej a uzdravenie vo svojej kresťanskej viere.

"Takže jedným z kľúčových slov na zvýšenie reklamy," vyjadril sa Robichaux pre spravodajstvo Faithwire, "bolo slovo kresťan, ktoré používame pravidelne. Reklama bola zamietnutá konkrétne z dôvodu použitia kľúčového slova kresťan."

Reportáž od Faithwire opisuje snímku emailu od spoločnosti Google, ktorý bol adresovaný Robichauxovi. V tomto emaily je uvedené, že slovo "kresťan" je "neprípustným obsahom" a "potenciálnym porušením pravidiel"

"Toto sme zažili prvýkrát," povedal Robichaux. "Zavolali sme na linku pomoci (Google) a oni nám povedali, že nové kritériá spoločnosti Google zakázali kľúčové slovo kresťan."

Každý, či už kresťan alebo moslim, liberál či konzervatívec, pro-life alebo pro-choice, si musí uvedomiť, "že je to nebezpečná cesta pre Ameriku," povedal Robichaux o cenzúre obsahu. 

"Ako sa dostaneme k ľuďom, ktorých je naším poslaním osloviť?" pýta sa. "Nie sme politickou organizáciou; sme duchovenstvom, ktoré je povolané slúžiť ľuďom so zlomeným srdcom, a to sa snažíme robiť." 

Robichaux poznamenal, že nikdy nezaváhal ohľadne svojich konzervatívnych presvedčení, no povedal: "Sme vedľajšou škodou tejto politickej diskusie." 

Robichaux tiež poskytol dve snímky z kresťanského spravodajského kanála, aby ilustroval dvojité normy, ktoré Google uplatňuje voči kresťanom.

Na jednej fotke bolo, ako nemajú problém s používaním slova "moslim" a na druhej bolo označené slovo "kresťan". 

Článok od Faithwire bol publikovaný v utorok a v ten istý deň Robichaux zdieľal snímku YouTube správy na Twitteri

"Spustili sme YouTube reklamu pre našu nadáciu, aby sme sa dostali k tým, ktorí sú v núdzi a reklama bola zamietnutá kvôli slovu "kresťan"," povedal Robichaux. "Šialené!"

"Cenzúra by mala vydesiť každého Američana; konzervatívca či liberála, kresťana alebo moslima," pokračoval. "Táto zaujatosť je pre Ameriku nebezpečnou cestou." 

Po zverejnení týchto správ YouTube reagoval na Twitteri:

Vieme, že náboženské presvedčenie je osobnou záležitosťou, a preto nepovoľujeme inzerentom cieliť na užívateľov na základe náboženstva. Mimo tohto nemáme pravidlá proti reklamám, ktoré obsahujú náboženské výrazy ako "kresťan". 

Robichaux však v odpovedi na toto vyhlásenie YouTube vyzval, aby reagovali na jeho tweet, keď znova poskytol dôkazy prostredníctvom záberu stránky. 

"Spustili sme presne tú istú reklamu s kľúčovým slovom moslim a bola schválená, no slovo kresťan nebolo," uviedol. "Okrem toho už roky vedieme reklamy s kľúčovým slovom kresťan. Len v tomto roku sme mali v našich reklamách pri tomto slove 150 000 impresií. Podľa vašej núdzovej linky ide o nové obmedzenie."

Príklady obmedzovania kresťanského, konzervatívneho a pro-life obsahu spoločnosťou YouTube, jej materskou spoločnosťou Googleďalšími veľkými technologickými spoločnosťami sa opakujú už roky

YouTube sťahoval videá z Live Action odhaľujúce pochybné praktiky Plánového rodičovstva už v roku 2009

Vo februári 2016 bolo stiahnuté video Alexa Schadenberga, ktorý bojuje proti eutanázii, s vysvetlením, že "YouTube komunita" rozhodla, že je urážlivé

V januári, na základe uniknutých interných dokumentov, vysvitlo, že spoločnosť Google bežne manipuluje s výsledkami vyhľadávania, aby ukryla konzervatívne témy. Zistilo sa, že pracovníci Googlu ručne upravujú čierne a biele listiny tém, pričom konzervatívne vyhľadávania sa dostávajú na čierny zoznam. 

To odporuje prísažnému svedectvu generálneho riaditeľa spoločnosti Sundara Pichaia, podľa ktorého zamestnanci spoločnosti Google nemanipulujú s výsledkami vyhľadávania na platformách spoločnosti.

Pichai pokračoval a v júnovom rozhovore povedal, že chce, aby YouTube naďalej obmedzoval videá, ktoré spoločnosť považuje za "škodlivé"

V marci YouTube demonetizoval kresťanskú nadáciu Dr. Michaela Browna a jeho video "Môžete byť gejom a kresťanom?". Dôvodom mali byť zamestnanci Googlu, ktorí boli pobúrení Brownovým videom vysvetľujúcim kresťanské učenie o homosexuálnom "manželstve". 

Viceprezident spoločnosti Google Vishal Sharma súhlasil s hodnotením rozrušených zamestnancov.

Google nebude povoľovať reklamu, ktorá "znevažuje ľudí kvôli tomu, kým sú - vrátane ich sexuálnej orientácie - a odstránime reklamy, ktoré porušujú tento základný princíp," uviedol. Sharma dodal, že Google odstránila Brownovu reklamu, pretože "porušuje naše pravidlá". 

Softvérový inžinier spoločnosti Google začiatkom marca potvrdil, že táto technologická spoločnosť je zaujatá voči kresťanom, keď konkrétne označuje kresťanské reklamy za "homofóbne"

YouTube demonetizoval video konverzáciu medzi katolíckym evanjelistom Patrickom Coffinom a spoluzakladateľom LifeSiteNews a šéfredaktorom Johnom Henrym Westenom s odôvodnením, že "nebolo prípustné pre všetkých inzerentov"

YouTube v júni zastavil všetky príjmy pre kanál konzervatívneho komentátora a komika Stevena Crowdera, čím reagoval na výzvu ľavicového média Vox, aby bol Crowder kompletne zakázaný. 

Rozhlasový moderátor a komentátor Dennis Prager, spoluzakladateľ Prager University, minulý týždeň pred Súdnym výborom pre ústavu svedčil, že "Google, ktorý vlastní YouTube, obmedzil prístup pri 56 z 320 päťminútových videí a ďalších videách, ktoré vyrábame."

Vypočúvanie sa malo zaoberať otázkou globálneho internetového gigantu a cenzúry, najmä konzervatívnych organizácií, jednotlivcov a myšlienok.

"Google dokonca obmedzil prístup k videu o Desiatich prikázaniach. Áno, Desatoro," povedal Prager. "Opakovane sme sa spoločnosti Google pýtali, prečo sú naše videá obmedzované. Nikdy nám nedali žiadne vysvetlenie."

Viceprezident spoločnosti Google pre vládne záležitosti a verejnú politiku Karan Bhatia namietal proti obvineniu, že spoločnosť Google je na vypočúvaní predpojatá. 

"Spoločnosť Google nie je politicky zaujatá," povedal Bhatia v pripravených poznámkach. 

"Skutočne vyvíjame neobyčajné úsilie, aby sme tvorili naše produkty a presadzovali naše pravidlá analyticky objektívnym a apolitickým spôsobom," dodal. "Robíme to preto, lebo chceme vytvárať nástroje, ktoré sú užitočné pre všetkých Američanov. Náš vyhľadávač a naše platformy odrážajú online svet, ktorý tu existuje." 

Predseda úradu FCC, Ajit Pai, sa pre senátny Výbor pre obchod, vedu a dopravu v júni vyjadril, že "neregulované technologické giganty Silicon Valley" predstavujú v súčasnosti to najväčšie nebezpečenstvo pre slobodný internet

"Najväčšou hrozbou pre slobodný a otvorený internet sú neregulované technologické giganty Silicon Valley, ktoré v skutočnosti dnes rozhodujú o tom, čo vidíte a čo nie," povedal Pai na vypočúvaní o niekoľkých témach pred FCC. "Neexistuje tu žiadna transparentnosť. Neexistuje tu žiadna ochrana spotrebiteľa a myslím si, že členovia oboch kongresových komôr si to teraz uvedomujú."