Sorondo_-Francis_-Moon_-Sachsw.jpg

Globalisti tlačia na Katolícku cirkev, aby sa dala do ´služieb Nového svetového poriadku´

645
Zuzana Smatanová
Kultúra smrti

 

 

 

 

 

„Významný zástanca návrhu na kontrolu pôrodnosti získal bezprecedentný prístup a vplyv vo Vatikáne; je to súčasť úsilia urobiť si z Katolíckej cirkvi terč a rôznymi špekuláciami presmerovať jej morálny vplyv do služieb globalizmu“, povedal vo štvrtok (19. 10.) poriadateľ medzinárodného sympózia o kontrole pôrodnosti.

Podľa talianskeho novinára Riccarda Cascioliho sú za pontifikátu pápeža Františka vo Vatikáne čoraz viac vítané sily, stojace v zákulisí ´kontroly pôrodnosti´ a poskytuje sa im čoraz širšia platforma. Podporuje ich najmä biskup Marcelo Sánchez Sorondo, ktorý je rektorom Pápežskej akadémie prírodných vied a Pápežskej akadémie sociálnych vied.

Cascioli odhaľuje špecifiká, vedúce k „magickému okamihu“ – to sú Sorondove slová – ktorý bol dosiahnutý, keď reč Cirkvi a OSN „zaznela v akejsi súčinnosti“.

Cascioli je jedným z 12 odborníkov z celého sveta, ktorí predniesli svoj prejav o hrozbe v súvislosti s kontrolou pôrodnosti, na Medinárodnej konferencii o kontrole pôrodnosti, trojdňovom online sympóziu, ktoré sa uskutočnilo v dňoch 19. až 21. októbra.

Vo svojej prezentácii pod názvom „Jeffrey Sachs, muž, ktorý je skrytou hybnou silou kontroly pôrodnosti, maskovanej ako zmierňovanie chudoby“ Cascioli detailne vykresľuje aspekty Sachsovho zmýšľania a vysvetľuje koncepciu ´udržateľného vývoja´.

Riaditeľ talianskych internetových novín La Nuova Bussola Quotidiana pátra aj po motívoch infiltrácie Katolíckej cirkvi aktivistami kontroly pôrodnosti a ako to za posledné roky zmenilo politiku Vatikánu.

Cascioli opisuje zavedenie koncepcie ´udržateľného vývoja´, čo je vlastne fráza, ktorá ako tenulinký závoj prikrýva podstatu kontroly pôrodnosti, do sociálnej doktríny Cirkvi, ako „rozhodujúci krok“ v globalizácii.

„Katolícka cirkev bola – a aj je – jedinou baštou odporu voči ideológii Nového svetového poriadku (New World Order)“, povedal, „predstavy svetovlády, na čele ktorej má stáť technokratická elita.“

Poukázal aj na to, že Cirkev, spolu s ostatnými, „zmarila návrh medzinárodného vyhlásenia, nariaďujúceho „zrušenie“ prirodzenej rodiny, potvrdenie gender ideológie a práva na potrat“ na konferenciách OSN v 90-tych rokoch.

„Z tohto dôvodu sa Katolícka cirkev stala terčom rozličných útokov“, hovorí Cascioli. „Jej nepriatelia sa snažili pomocou rozličných kampaní vypovedať Svätú stolicu z OSN, viac sa im však darilo dovnútra Cirkvi infiltrovať rôzne asociácie a nátlakové skupiny, ktoré boli katolícke iba formálne, v skutočnosti boli protikatolícke.“

K najpodozrivejšiemu prípadu v tejto oblasti došlo v 90-tych rokoch v súvislosti s odmietnutím propotratovej skupiny Katolíci za slobodnú voľbu.

„Druhým dôvodom je pokus zneužiť veľkú morálnu silu, ktorú Katolícka cirkev nepochybne predstavuje, a vložiť ju do služieb Nového svetového poriadku“, dodáva Cascioli. „Rozhodujúcim krokom k dosiahnutiu tohto výsledku bolo – a aj je – zavedenie koncepcie ´udržateľného vývoja´ do cirkevnej sociálnej doktríny, čo podporilo aj niekoľko biskupov.“

 

Guru ´udržateľného vývoja´

„Rozhodujúcim činiteľom nedávnych zmien v stanovisku Svätej stolice k otázke počtu obyvateľstva, rozvoja a životného prostredia je Sachs, povedal Cascioli.

Sachs je profesorom ekonomických vied na Columbia University, ktorý získal vzdelanie na Harvarde a zároveň sa ako vysokokvalifikovaný konzultant OSN považuje za popredného odborníka v oblasti ekonomického rozvoja a boja proti chudobe. Dvakrát sa už ocitol na zozname 100 najvplyvnejších ľudí sveta v časopise Time. Obhajuje potrat, ktorý pokladá za „menšie riziko a lacnejšiu voľbu“, než mať deti.

Vo svojej knihe „Commonwealth: Economics for a Crowded Planet“ (Verejné blaho: ekonomika pre preľudnenú planétu) z roku 2008 Sachs napísal, že potrat je cenovo výhodný spôsob, ako sa zbaviť „nežiadúcich detí“, keď zlyhá antikoncepcia. A v roku 2011 povedal, že „Nikaragua by sa mala usilovať docieliť maximum troch detí na rodinu.“  

Vatikán už požiadal Sachsa o spoluprácu niekoľkokrát, vrátane moderovania Vatikánskej konferencie o klimatických zmenách v roku 2015, ako aj o  prezentovanie ďalšej, ktorá bola v novembri toho istého roku. V roku 2013 predniesol zásadný prejav pre Pápežskú akadémiu prírodných vied. Vatikán počíta s jeho účasťou aj na svojej najbližšej konferencii o klimatických zmenách, ktorá je naplánovaná začiatkom novembra.

Sachs je aj spoluautorom záverečnej správy Vatikánskej komisie pre životné prostredie pod názvom „Klimatické zmeny a spoločné dobro“.

Cascioli na konferencii ďalej popisuje, ako mu Sachs pri jednom interview v roku 2012 povedal: „V Afrike som stretol veľa biskupov, ktorí mi v súvislosti s kontrolou pôrodnosti v súkromí povedali, že súhlasia so mnou, hoci zo zrejmých dôvodov to nemôžu povedať otvorene.“

„Toto tvrdenie je exemplárnym príkladom Sachsovho zmýšľania a konania, ktoré je namierené proti chudobným krajinám – najmä v Afrike – ako aj jeho úmyslu infiltrovať Cirkev“, pokračuje Cascioli a dodáva, že Sachs je „oslavovaný ako jeden z najdôležitejších svetových ekonómov a v posledných rokoch aj ako viac-menej trvalý hviezdny hosť konferencií, organizovaných Vatikánom, predovšetkým Pápežskou akadémiou vied, ktorá sa čoraz viac orientuje na ekológiu a koncepciu ´udržateľného vývoja´.“   

„V skutočnosti je práve Jeffrey Sachs tou kľúčovou postavou, ktorú treba hľadať za zmenou prístupu Svätej stolice k problematike kontroly pôrodnosti, rozvoja a životného prostredia.“

„Sachs zasvätil svoj profesionálny život koncepcii ´udržateľného vývoja´“, vysvetľuje Cascioli, „a je presvedčený, že vďaka tomu našiel riešenie chudoby vo svete. Podľa neho si táto koncepcia vyžaduje skôr unifikovaný prístup k zmenám spoločnosti, než hľadanie možností ekonomického rastu.“

To znamená kombináciu ekonomického rozvoja, udržateľnosti životného prostredia a kontroly pôrodnosti, avšak so zvláštnym zameraním na prvé dva aspekty.

„Takže téma preľudnenia, a z nej „logicky“ vyplývajúca téma kontroly pôrodnosti, má v Sachsových prejavoch už svoje trvalé miesto“, skonštatoval Cascioli.  

 

Jeho vlastné slová

Cascioli vzápätí predložil niekoľko špecifík zo Sachsových prejavov, ktoré hovoria o preľudnení sveta a o ľuďoch, ktorí sa budú „tvárami navzájom takmer dotýkať“, ako aj o „nebývalom tlaku na životné prostredie na Zemi“.

„Toto by malo stačiť na to aby sme pochopili, že čelíme fundamentalistickej kontrole pôrodnosti“, tvrdí Cascioli a vymenúva ďalšie príklady zo Sachsovej knihy „Koniec chudoby“ z roku 2005.

Sachs povedal, že chudobné krajiny „uviazli“ v situácii, keď počet detí v rodine je vyšší, než je potrebné na náhradu za rodičov, a preto chudobné rodiny s väčším počtom detí majú nedostatok zdravej výživy, starostlivosti o zdravie a vzdelania. V tejto súvislosti chváli „modernú antikoncepciu“ ako „posilu pre ženy“.

Cascioli spomenul aj Sachsove poznámky na adresu United Nations Population Fund (UNFPA; Populačný fond OSN) a to, ako „pomohli masívnemu nárastu užívania modernej antikoncepcie u párov v rozvojových krajinách – z odhadovaných 10 až 15% párov v roku 1970, na odhadovaných 60% v roku 2000.“

Sachs sa vyjadril, že príklad UNFPA je „príkladom tohto rastu par excellence.“

„Tieto citáty dokazujú, že k odstraňovaniu chudoby má podľa Sachsa dochádzať odstraňovaním chudobných ľudí“, konštatuje Cascioli, čo je podľa neho „dostatočným dôkazom, že boj proti chudobe je pre Jeffreyho Sachsa v podstate bojom proti chudobným.“

„Jasne to napokon vyplýva aj z toho, aké zbrane sa v tomto boji používajú“, dodáva Cascioli, „antikoncepcia a opäť antikoncepcia. Ale aj potrat, ako podotýka Sachs pri rôznych iných príležitostiach.“

 

Pôvod ´udržateľného vývoja´

Cascioli vysvetlil, že pojem ´udržateľný vývoj´ má svoj pôvod v teóriách rybárskeho priemyslu z 50-tych rokov o udržateľnom výnose. V 70-tych rokoch vznikla koncepcia „maxima ekologicky udržateľného výnosu“, ktorá sa preniesla aj na ´ľudský druh´.

„Pojem ´udržateľný vývoj´ zaznel po prvýkrát na Konferencii o životnom prostredí človeka v Štokholme v roku 1972, a odvtedy sa drží“, uviedol Cascioli. „V tom istom roku bola zverejnená aj správa „Limity rastu“, ktorú zostavil Club of Rome (Rímsky klub – globálna zásobáreň ´mozgov´, zaoberajúcich sa rôznymi medzinárodnými otázkami, vrátane hospodárskych systémov, zmeny klímy a zhoršovania životného prostredia; pozn. prekl.), a ktorá varuje pred „štyrmi smrteľnými nebezpečenstvami pre ľudstvo: populačnou explóziou, nedostatkom obživy, nedostatkom zdrojov a energetickou krízou“.

Ako uvádza Cascioli, za pár mesiacov sa predalo 12 miliónov výtlačkov tejto správy v 27 jazykoch. Mala veľký vplyv na verejnú mienku a na vedeckých odborníkov.

V 80-tych rokoch pojem ´udržateľný vývoj´ predefinovala Brundtland Commission, ktorú vytvorila OSN, na „vývoj, ktorý napĺňa potreby súčasnosti bez ovplyvnenia schopnosti budúcich generácií napĺňať ich vlastné potreby“.

„Na prvý pohľad to síce vyzerá rozumne“, hovorí Cascioli, „no pod povrchom sú ukryté zámery, založené na predpoklade, že rast počtu obyvateľstva je priamo zodpovedný za nedostatočný rozvoj spoločnosti a ničenie životného prostredia.“

Počas 90-tych rokov minulého storočia usporiadala OSN rozličné konferencie o rozvoji, o Zemi, o potravinovej bezpečnosti, o ľudských právach, zvlášť o právach žien, atď, na základe čoho boli ustanovené oficiálne ciele a zámery 20-ročného plánu riešenia týchto problémov. Vláknom, ktoré spájalo všetky konferencie, bol práve pojem ´udržateľného vývoja´, ku ktorému sa pridali koncepcie reprodukčného zdravia a reprodukčných práv.

„Treba poznamenať, že podobné koncepcie spadajú do rozsiahlejšieho pokusu ustáliť určitú zostavu „všeobecných hodnôt“, či lepšie povedané „celosvetovú etiku“, povedal Cascioli, „na realizácii ktorej sú povolané spolupracovať aj všetky náboženstvá.“   

 

Cirkev nesúhlasí s ´udržateľným vývojom´, ako ho definuje hnutie za kontrolu pôrodnosti

Katolícka cirkev nesúhlasila s myšlienkou ´udržateľného vývoja´ tak, ako ho definovali obhajcovia kontroly pôrodnosti, vysvetlil Cascioli, znamenalo to totiž limitovať počet obyvateľstva v chudobných krajinách a zastaviť ekonomický rast v bohatých krajinách.

Ďalším problematickým aspektom udržateľného vývoja z hľadiska Cirkvi je teória negativistickej vízie človeka; je to alarmujúca vízia a zároveň ide o propagovanie kontroly pôrodnosti.

Cascioli povedal, že Kompendium sociálnej doktríny Cirkvi, vydané v roku 2005 Pápežskou radou pre spravodlivosť a mier – čo je prvý prípad, kedy Svätá stolica zostavila svoju sociálnu náuku do jedného celku – je principiálnym zdrojom pochopenia autentického názoru Cirkvi na ´udržateľný vývoj´. Kompendium „jasne potvrdzuje, že demografický rast je plne kompatibilný s integrálnym a zdieľaným rozvojom.  Iné koncepcie v učení Cirkvi nemajú miesto.

 

Teraz je však všetko úplne odlišné

„Za posledné roky sa toho veľa zmenilo“, povedal Cascioli. „Doteraz jasne deklarovaných nepriateľov Cirkvi dnes s veľkou slávou vítajú vo Vatikáne.“

„Jeffrey Sachs je toho najvýstižnejším príkladom“, pokračuje Cascioli. „Len si prezrite témy a zoznam prednášajúcich na konferenciách, ktoré poriada Pápežská akadémia prírodných vied, a zistíte, že koncepcia udržateľného vývoja si, aj so svojimi odchylkami, našla domov vo Vatikáne.“

„Ako sa to mohlo stať?“, pýta sa. „Tu si musíme uvedomiť, že od konferencií OSN v 90-tych rokoch, sa Katolícka cirkev stala hlavným cieľom neomaltuziánskych síl.“

Neomaltuziáni propagujú programy kontroly pôrodnosti, aby garantovali zdroje pre súčasnú a budúcu populáciu.

Cascioli detailne popisuje nedávny prienik stúpencov kontroly pôrodnosti až do Vatikánu; pápež Benedikt XVI ich odmietal, pápež František ich víta. Do Vatikánu sa pokúšali preniknúť aj pri príprave Benediktovej encykliky Caritas in Veritate, ale okamžite ich odmietli.

Caritas in Veritate je založená na koncepcii integrálneho vývoja človeka, čím sa očividne a diametrálne odlišuje od koncepcie ´udržateľného vývoja´“, povedal Cascioli. „Pápežská akadémia prírodných vied a Pápežská akadémia sociálnych vied pod vedením biskupa Marcela Sancheza Soronda však bola v posledných rokoch nanešťastie riadená tak, aby dovolila tejto ideológii naplno sa začleniť do Katolíckej cirkvi.“

Cascioli poukazuje na závažnosť začlenenia ´udržateľného vývoja´ do encykliky pápeža Františka Laudato Si. Hovorí: „Je to naozaj prelom.“

„V tejto súvislosti vôbec neprekvapuje, že Jeffrey Sachs sa stal známou postavou, prítomnou na všetkých podujatiach vo Vatikáne, pričom sa čoraz viac zameriava na problematiku životného prostredia a chudoby.“

Cascioli na konferencii povedal, že si „vôbec nie je až taký istý tým, že by veľa afrických biskupov súhlasilo so Sachsom v otázke kontroly pôrodnosti, určite s ním však súhlasí mnoho dôležitých osobností, zdržiavajúcich sa v Ríme“.

„Práve kvôli tomuto slová, ktoré nedávno predniesol biskup Sorondo, ľudí čoraz viac mätú a znepokojujú“, dodáva na záver Cascioli, pričom popisuje, čo blízky poradca pápeža Františka vyhlasuje na verejnosti:

„Môžeme povedať, že sme dosiahli ´magický okamih´. Pretože zrejme prvý a poslednýkrát reč Cirkvi a reč sveta, reprezentovaná OSN, dospeli k akémusi súladu.“